[VB] class not found

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Topicstarter
de volgende foutmelding komt bij mij op het scherm zodra men probeert via Jet een access 97 database aan te roepen :

Class not Registered
Looking for object with CLSID: {00000010-0000-0010-8000-
00AA006D2EA4}

ik heb dus mijn VB app geinstalleerd op een ander werkstation, puur door de .exe daarheen te kopieren. MDAC en de diverse DLL's en .OCX'en die ik van belang vind heb ik er tevens al heen gekopieerd, maar er blijkt nog steeds geen oplossing voor handen.

Iemand anders met dit probleem ?? Het is namelijk enigszins cruciaal voor uiteraard het verspreiden van deze applicatie.

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Copieren alleen helpt niet. Je moet ze ook toevoegen aan de registery. Het beste kun je alleen componenten gebruiken die op allebei de machines geregistreerd staan.

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 11:21:
Copieren alleen helpt niet. Je moet ze ook toevoegen aan de registery. Het beste kun je alleen componenten gebruiken die op allebei de machines geregistreerd staan.
sorry vergeten te vermelden, ik heb ze geregistreerd met de optie :

regsvr32 "D:\program files\common files\microsoft shared\dao\dao360.dll"

en dergelijke...

Deze plek is te koop.

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Topicstarter
goed alles is al opgelost, heb ff een package builder gedownload die niet standaard bij VB komt, nu is het klaar :) slotje !!

Deze plek is te koop.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

ff voor de volledigheid.. welke package builder dan?

Verwijderd

ik sta nu net voor het zelfde probleem
ik heb een program in vb gemaakt in XP (werkt) en daarna gekopieerd naar een win2000 station, hij gaf eerst error dat hij bepaalde 'ocx's niet vond, heb ze overgeheveld en geregistreerd, nu geeft hij een error:

Class not registered.
Looking for object with CLSID:{00000010-0000-0010-8000-00AA006D2EA4}

Iemand enig idee?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

A) Blijkbaar heb je een van de classes nog niet geregistreerd, maar dat kunnen wij natuurlijk ook niet ruiken
[norml]B)[/] Moet je daarvoor een oud topic omhoog kicken? Zie ook Recyclen van topics: ja of nee?

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2003 22:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.