Toon posts:

[delphi] Create functie en instanties maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu met iets heel simpels bezig maar toch geeft het wat problemen. Ik wil namelijk een editbox kopieren. En dan neit de inhoud maar gewoon de graphic.
Ik dacht toen

Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
procedure TForm1.N1Click(Sender: TObject);
var
Edit2: TEdit;
begin
edit2.Create(Edit1);

end;

Wanneer ik op F9 ram runt ie wel maar wat doet ie, hij vermeldt wel dat "[Warning] Unit1.pas(62): Variable 'Edit2' might not have been initialized"
dat is dus niet wat ik wilde. hellaas ben ik niet zo'n goede (delphi)coder. Dus hoe maak ik het zo dat van edit1 nog precies zo'n zelfde wordt gemaakt?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Kijk eens naar de help over die Create. Create is een constructor, en het argument dat je meegeeft is de owner normaal gezien.

In de help staat ook hoe je die create moet gebruiken:
code:
1
Edit2 := TEdit.Create ();

dus....
In 't vervolg ff de manual checken of je wel de juiste schrijfwijze hebt.

Trouwens, juist dezelfde dat zal wel niet lukken. Iedere component moet nl. een unieke naam hebben binnen een form.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ik vergeet vaak van die kleine dingen. En ja de manual. Ik zal me zelf kastijden door 50 keer RTFM tegen me zelf te roepen

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

En deel 2 van je vraag: Je kan een clone maaken van Edit1 door hetvolgende te doen na je create van whoami:
code:
1
Edit2.Assign(Edit1);

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt weer, had ik nog een vraagje.

Als je in een string een ' wil maken kan dat normaal niet (want dat interpeteert hij als string afgelopen).

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 09:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 11:01:
Bedankt weer, had ik nog een vraagje.

Als je in een string een ' wil maken kan dat normaal niet (want dat interpeteert hij als string afgelopen).
In de Delphi help bij string types (help -> index -> string) staat dat als je een ' in een string wilt gebruiken je twee keer de ' moet neerzetten in een string. 'dit is een echte '' in een string';

Kijk voor dit soort dingen goed in de help of pak er een Delphi boek of tutorial bij, want dit is erg basic en dit topic begint zo richting een "handje vast hou" topi te gaan.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
2 ' achter elkaar zetten ofwel " gebruiken.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1