Video editing: 1 x SATA of 2 x ATA in RAID0?

Pagina: 1
Acties:

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:34

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Topicstarter
Binnenkort ga ik een nieuwe PC samenstellen. Het moederbord wordt een 845PE bordje, met DDR333, een 2,54Ghz P4 en een WD800JB als systeem schijf. Nu heb je versies/merken met SATA (en RAID) en versies met ATA133 RAID. Zal ik nu een ATA nemen en twee WD800JB's in RAID0 of een SATA en één dikke SATA disk? Qua capturen is het allemaal snel genoeg, maar als je lekker door je video aan het shuttlen bent kan ik me voorstellen dat de RAID sneller is.. Jullie mening graag _/-\o_ !

Verwijderd

Mijn mening is dat je eens wat benchmarks gaat opzoeken, dan hoeven wij dat niet te doen :)
Ik heb zelf geen ervaringen met SATA.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-03 15:18
het lijkt me dat 2 disks een hogere troughput hebben als 1, onafhankelijk van de interface.
SATA zou ik wel doen, dan kan je het bordje over een aantal jaar zonder extra kaart gebruiken. Verder heeft ATA een adresseerlimiet van ong 130GB als ik me niet vergis, en als je dus vet wil editten dan zou ik SATA nemen.
- Nieuwer, op toekomst voorbereid
- Sneller (meer MB/s over bus)
- Grotere disks later mogelijk
- Veel kleinere kabeltjes :9

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op dit moment is SATA helemaal niet sneller!
Het wachten is op de eerste True Serial ATA controllers en schijven, op dit moment is het alleen nog maar neppe zooi met convertors.

Ik heb nu 2x60Gb 120GXP in RAID 0 en dat is het snelste wat ik ooit mee heb gemaakt thuis qua HD performance, dit blaast die 10k RPM SCSI lame schijf er 3x uit.

Nadeel is wel dat je backups moet maken ivm verhoogd risico, maar eigenlijk moet je backups zowiezo maken.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Bart B schreef op 25 oktober 2002 @ 10:33:
het lijkt me dat 2 disks een hogere troughput hebben als 1, onafhankelijk van de interface.
Klopt, 2x WD JB is sneller dan 1 SATA schijfie.
SATA zou ik wel doen, dan kan je het bordje over een aantal jaar zonder extra kaart gebruiken. Verder heeft ATA een adresseerlimiet van ong 130GB als ik me niet vergis, en als je dus vet wil editten dan zou ik SATA nemen.
Niet waar, ATA133 is tot heeeeel veel gig's

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:25

Wimo.

Shake and Bake!

Gman schreef op 25 oktober 2002 @ 12:00:
Op dit moment is SATA helemaal niet sneller!
Het wachten is op de eerste True Serial ATA controllers en schijven, op dit moment is het alleen nog maar neppe zooi met convertors.

Ik heb nu 2x60Gb 120GXP in RAID 0 en dat is het snelste wat ik ooit mee heb gemaakt thuis qua HD performance, dit blaast die 10k RPM SCSI lame schijf er 3x uit.

Nadeel is wel dat je backups moet maken ivm verhoogd risico, maar eigenlijk moet je backups zowiezo maken.
Ligt er natuurlijk aan waarvoor je em gebruikt.. je zou ook aan scsi raid kunnen denken.. of hardware ide raid..

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Waar kan je op dit moment sowiso S-ATA HD's kopem :?

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 26 oktober 2002 @ 19:32:
Waar kan je op dit moment sowiso S-ATA HD's kopem :?
Pricewatch: Seagate Barracuda V

pricewatch: Seagate Barracuda V, 120GB (7200rpm, SATA, 8MB)

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Heeeey, da's goed nieuws!! Wist niet dat ze al in nl te koop waren >:)

Is denk ik nog wel net ontopic om te vragen of iemand ervaring heeft met deze Seagate HD's ;)

[edit] zit te kijken op de sites. Maar of het is de gewone ATA 133 versie of ze hebben hem niet op voorraad :(
Pagina: 1