Toon posts:

draytek vpi vci settings

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draytek vigor 2200E in belgie op een adsl verbinding geplaatst, echter ik krijg de verbinding niet aan de praat.
Nu heb ik al begrepen van de ISP aldaar dat het waarschijnlijk aan mijn vci en vpi instellingen liggen, deze moeten op respectievelijk 35 en 8 staan.
Nu kan ik niet vinden waar ik deze setting kan wijzigen, weet iemand hier wat ik moet doen?

• petturik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:50

petturik

aka Captain Stubing

Zijn dat geen instellingen die je op je modem moet wijzigen? Staat me vaag iets van bij nl.

nihongo ga sukoshi hanasemas

Verwijderd

Topicstarter
apua_a schreef op 25 oktober 2002 @ 10:10:
Zijn dat geen instellingen die je op je modem moet wijzigen? Staat me vaag iets van bij nl.
dat weet ik niet. Maar denk het niet want ik heb die verbinding al werkende gehad als ik 'm rechtstreeks aan een server hing.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 10:28
VCI en VPI zijn WEL dingen die je op het modem moet invoeren, dus niet op de router.
VCI en VPI zijn termen behorende bij ATM.. De ADSL kant van het modem is ATM, maar aan de andere kant is ethernet, en heb je dus niets meer met ATM te maken :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je modem wel werkt met de PPPoE client, moet je niks meer aan je modem wijzigen.
Een PPPoE connectie configureren op je draytek (itt PPTP wat we in NL gebruiken), moet voldoende zijn. Ik heb iig nog nooit iets hoeven te wijzigen aan m'n modem om dit werkend te krijgen (draytek + modem + belgie)