[NW-SBS6] PFA stuurt bepaalde mail niet door!

Pagina: 1
Acties:

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Het gaat er dus om, dat de PFA, die standaard in NW6 SP2 zit (Small Business Suite), sommige mailtjes niet wil doorsturen. De mail wordt wel opgehaald.

Volgens deze TID komt dit doordat de afzender staat aangegeven als
code:
1
ikke <ikke@voorbeeld.nl>
in plaats van
code:
1
"ikke" <ikke@voorbeeld.nl>
.

Mailtjes die op deze manier zijn verzonden blijken allemaal door Outlook/MS Exchange verzonden te zijn.

Dit heb ik dus even bekeken in de PFA maildirectory, en idd, alle mail die er nog in staat, is op die manier geadresseerd!

Weet iemand of er een oplossing voor dit probleem is? Of moeten we afwachten tot Novell hier een fix voor heeft, en in de tussentijd alle mailtjes met de hand van quote's voorzien? :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie heeft hier ook last van.
Tot op heden nog niet een oplossing gevonden. Voor zover ik weet word de PFA ook niet meer doorontwikkeld.

Wel ben ik bezig met een soort proggeltje in PHP wat kijkt in de sys:mail\gwdom\pfa voor klaarstaande mail, en deze dan alsnog aan de GWIA geeft.
* Koffie zal toch eens dat projectje weer gaan oppakken ;)

WOEI .. voor het eerst dat ik die TID zie (klopt ook wel als je naar de datum kijkt :o )
This has been reported to developement.
Hmm ;)

=[EDIT]=
Quick workaournd zo kunnen zijn om een Perl scriptje te schrijven. Het Perl script laat je kijken naar het bestaan van bepaalde bestanden, en vervolgens laat je deze bestanden door Perl bewerken.
Vervolgens zal de PFA ze bij de volgende schedule zelf weer oppakken.
Het Perl scriptje laat je vervolgens mbv cron eens in de 10 minuten draaien ofzo.

Dit scheelt je een hoop uitzoek werk indien je zelf de mail afhandeling zou doen;

• Je hoeft niet uit te vogelen voor wie de mail is
• Je hoeft niet de mail zelf aan de GWIA te geven
• Je hoeft niet uit te zoeken hoe je in je script om moet gaan met attachments

Ik ga het vanavond meteen uitproberen, helaas draait de PFA op dit moment niet op m'n server , en ik kan 'm niet remote starten :(

* Koffie denkt aan iets als dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
# Op te vragen dir defineren
$some_dir = "sys:mail\gwdom\pfa";

#Inhoud van die dir opvragen
opendir(DIR,$some_dir);
chdir $some_dir;    
while($entry=readdir(DIR)) {
next if ($entry eq "." or $entry eq "..");
($dev,$ino,$mode,$nlink,$uid,$gid,$rdev,$size, $atime,$mtime,$ctime,$blksize,$blocks)=lstat($entry);
($sec,$min,$hour,$mday,$mon,$year,$wday,$yday,$isdst)=localtime($mtime);
$date = sprintf("%02d-%02d-%02d %02d:%02d:%02d",$mday,$mon+1,$year+1900, $hour,$min,$sec);

# Eerste character van het bestand opvragen, het bestand waar de 
geadresseerde instaat (locale user that is) begint met een F , het daadwerkelijke 
mailtje begint namelijk met een D
$first_char = substr($entry, 0, 1);
if ($first_char = "F")
{ 
      push(@files,"$entry"); 
}

# Alle bestanden behandelen
foreach $file (@files)
{
open (INPUT, "$some_dir/$file");
@lines = <INPUT>;
close(INPUT);

open(OUTPUT, ">>$some_dir/$file");
print OUTPUT "\"@lines[0]\"";
close(OUTPUT)

}

Dat is ff een vlugge wilde gok. Als je dat Fxxxxxxx bestand namelijk opent zie je daar de lokale NDS username staan, ik denk dat het volstaat om daar gewoon quotes omheen te zetten.
Ik ga vanavond meteen ff testen ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Nee hoor, het enige wat je moet doen, is in deze bestanden bij de afzender de quotes te plaatsen zoals ik in mijn eerste post aangaf.

Maar dan moet ik het idd wel zelf de hele dag in de gaten gaan houden, en dat kan niet, omdat ik ook niet altijd aanwezig ben.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat kan ook ja ;)
Dan moet je dus het bestand pakken wat met een D begint:
Return-Path: <bounce-sm020001b01a-4631847@list.planet.nl>
Received: from smtp02.wxs.nl ([195.121.5.16]) by po05.wxs.nl
(Netscape Messaging Server 4.15) with ESMTP id H4HBOW00.42M for
<ikke@planet.nl>; Thu, 24 Oct 2002 11:29:20 +0200
Received: from smtp27-1.wxs.nl ([195.121.6.45]) by smtp02.wxs.nl
(Netscape Messaging Server 4.15) with SMTP id H4HBOZ01.5Q8 for
<ikki@planet.nl>; Thu, 24 Oct 2002 11:29:23 +0200
From: Planet Internet <info@planet.nl>
To: ikke@planet.nl
Subject: Bugbear, e-mail op uw mobiel en meer..
Date: Thu, 24 Oct 2002 09:30:06 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/html; charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
List-Unsubscribe: <mailto:leave-sm020001b01a-4631847L@list.planet.nl>
Message-Id: <LYRIS-4631847-28504-2002.10.24-09.30.08--ikke#planet.nl@list.planet.nl>
Kwestie van ander bestand laten bewerken dus, moet ook niet al teveel problemen geven.
En zoals ik al aangaf, als je eenmaal een goed scriptje hebt laat je deze gewoon met cron elke 5 minuten draaien ofzo ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Dat scriptje bewerken die je hierboven al gaf bedoel je?

Ikke niette kenne scripte :P

Zal anders eens aan mijn collega vragen of die daar iets van snapt. :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als hij verstand heeft van Perl: Niet doen. Dit is ff net brak in elkaar gefalnsd .. dus hij gaat me uitlachen ;(

Uiteraard zal het editten van het mailbestand ff gewijzigd moeten worden, maar zo ongeveer zou je het kunnen doen met Perl ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Ah, ok... :)

Zal hem dit topic niet laten zien... vraag wel of ie d'r zelf wat mee kan... ;)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie heeft ff vlug met het handje geste .. :Y)

Mail die de PFA niet kan afleveren komt terecht in sys:mail\gwdom\pfa

Elk mailtje krijgt 2 bestand:
Fxxxxxxx
Dxxxxxxx

de x'jes zijn characters die speciefik voor dat mailtje zijn (bijvoorbeeld Dfcb9bd3 en Ffcb9bd3).
Het bestand wat met de F begind, bevat de ontvanger (gespecificeerd als de lokale NDS username), het bestand met de D bevat het mailtje zelf.

Ik heb dus in het D bestand (het mailtje waar ik een paar reply's terug de headers van poste) de quotes eromheen gezet.
Na een minuut of 4 was er nog niets gebeurd, ik heb vervolgens de PFA afgesloten en opnieuw gestart. Direct werd het mailtje aan de GWIA gegeven.
Het werkt dus wel, echter zal het mailtje niet meteen opgepakt worden bij de normale download scan/schedule.
Echter staat mij wel bij dat je na een tijdje dezelfde error nog een keer op het console ziet verschijnen, dus ik gok dat de PFA het toch nog na xx minuten nog een keer probeerd.

Dit weekend ga ik eens testen om te kijken wanneer de PFA het mailtje pakt, en ff een Perl scriptje ervoor met cron in elkaar flanzen.
Nadeel voor deze workaround is dus, dat je urgente mail niet direct in de inboxxen hebt, wat dat betreft moet je dus echt op een fix van Novell wachten (of tig keer per dag je PFA opnieuw opstarten :P )

Braaikamer - Smoke&BBQ

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Mijn collega kan ook nie scripten... :(

Dat wordt voor ons dus gewoon afwachten op een fix... ;(

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie is havins server troubles.
Als ik deze week weer up and running ben zal ik een scrippie schrijven .. is een half uurtje werk ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Toch nog een tikkie omhoog ;)
Zoals wel bekend kun je de PFA beheren vanaf serveradres:8110 , hier heb je de knop "Start forward scan", op het moment dat je op die manier een forward scan forceerd, worden meteen de mails in sys:mail/gwdom/pfa behandeld (indien ze uiteraard ge-edit zijn met de qoutes eromheen).

Dit bied weer voordelen, zo hoef je dus niet de PFA elke keer te herstarten of lang te wachten tot de PFA ze zelf eindelijk eens een keer oppakt.
Daar ik er uiteraard zelf ook problemen mee heb, zal ik eens kijken of ik deze week wat tijd heb om iets in Perl te brouwen ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Ehh.. waar zie je die knop staan dan? :?

Doe knop heb ik volgens mij wel gezien bij de PFA van GW5.5, maar bij de nieuwe zitten puur minder knopjes.
Heb hier alleen de knoppen 'Reset' en 'Suspend', en verder dan nog 2 links naar 'List POP' en 'Accounts PFA Diagnostics', waar deze optie ook niet onder te vinden is.

Hoe dan ook, een reset is ook binnen 2 seconden gebeurd, en een oplossing is het nog steeds niet, want ik moet er nog steeds achteraan.

Beetje jammer dat Novell nog geen oplossing heeft bedacht, we wachten het af.

• highking

highking

Langharig tuig

Topicstarter
Ik schop hem nog 1x omhoog (sorry, zal het nooit meer doen :P).

Wij hebben het inmiddels helemaal bekeken met de PFA, het blijkt dat de fout absoluut niet aan Microsoft is de danken, omdat de standaard helemaal niet zo is dat er quote's om de naam moeten!! Het is gewoon een fout in de PFA, en heeft dus niets te maken met Ms die zich niet aan de standaarden zou houden, want dat doen ze dus wel!

De oplossing (die we op dit moment aan het testen zijn), was het programma iMailDS, en deze te gebruiken als 'blind forwarder', zodat deze de PFA vervangt.

Problemen lijken nu te zijn opgelost.
Pagina: 1