specs: Sun Workstation Server Router Laptop
Tijd voor een nieuwe sig..
En IP's mag ik niet posten, dan krijg ik op me kop van een mod
-
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verder geen nuttige informatie voor dit topic, maar wilde even uitleggen
en anders op elke pc een personall firewall met password protectie installeren, zo kunnen enkel programma's die JIJ wilt toegang krijgen
Dit is geen oplossing ivm met developmentErkens schreef op 25 oktober 2002 @ 10:36:
policy opstellen lijkt me het handigst
en anders op elke pc een personall firewall met password protectie installeren, zo kunnen enkel programma's die JIJ wilt toegang krijgen
Kazaa2 connect op nog veeeel meer poorten dan 1214 en 80. Hij gaat gewoon in de 32xx range verder. Wat ik dus wil is een makkelijker te implementeren oplossing.Case schreef op 25 oktober 2002 @ 10:07:
Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij een netwerk heeft, waarop het eindelijk gelukt was om kazaa1 dicht te spijkeren. Nu is er echter Kazaa 2, wat ook kan connecten op poort 80. Hij wil graag weten of Kazaa 2 ook te bannen is uit het netwerk.
Verder geen nuttige informatie voor dit topic, maar wilde even uitleggen
Lijkt me toch wel ernstig relevant.Het is een compleet netwerk achter een NAT firewall.
Maar dat is volgens mij niet relevant.
Begin maar eens om NAT te disablen. Laat die clients maar lekker via een proxy lopen (en niet via een SOCKS).
Heb je al heel wat meer mogelijkheden, en heel wat andere mogelijkheden uitgeschakeld.
Gelieve gebruik te maken van de edit knop, je kunt makkelijk replyen/qouten op meerdere berichten tegelijk in 1 reply.
Okeej, het gaat hier dus om gebruikers die zelf op kazaa willen. Die zullen dus dat vinkje wel aan hebben. En er zal niet overgeschakeld worden op Proxy. Het is geen prive situatie.Whizzkid schreef op 25 oktober 2002 @ 11:38:
Kazaa 2 heeft onder Options, bij het tabblad Firewall standaard Use Port 80 .... aangevinkt. Zet deze maar eens uit.
Ben erg geneigd te zeggen "Zoek het anders ff lekker hardstikke zelf uit" ...
Verwijderd
Maar ik denk eerlijk gezegd dat een proxy de enige juiste oplossing is....
iig wel de beste:Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 12:11:
nounou koffie rustig
Maar ik denk eerlijk gezegd dat een proxy de enige juiste oplossing is....
juist omdat het geen prive situatie ishightower schreef op 25 oktober 2002 @ 11:50:
En er zal niet overgeschakeld worden op Proxy. Het is geen prive situatie.
Niet meer connecten, niet meer sharen, right?
Nu moet ik nog weten hoe/wat. Was laatst al met wat analysis tools bezig maar dat lukt ook nog niet hard.
Iemand idee'en?
Het ip van de masterserver blocken heeft weinig zin, omdat er heel veel masterservers(supernodes) zijn, iedereen die dit wil kan supernode zijn, als er 1 niet bestaat zal ie gewoon een andere nemen.wessel99 schreef op 25 oktober 2002 @ 12:19:
Alhoewel Kazaa een p2p netwerk is moet het altijd connecten op een bepaalde server om zijn lijst binnen te halen. Dit doet hij echter wel altijd op dezelfde poort. Als je nu die poort (en of dat ip van de masterserver) weet kun je packets deny'en op die poort en dat ip.
Niet meer connecten, niet meer sharen, right?
Nu moet ik nog weten hoe/wat. Was laatst al met wat analysis tools bezig maar dat lukt ook nog niet hard.
Iemand idee'en?
Wat je kunt proberen in met netstat er achter zien te komen op welke poort er verbonden word.
Maar zet gewoon eens een http-proxy op, hebben ze bij ons op school ook, en bijna niets werkt meer!
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Nou dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik kom gewoon ergens niet uit en word lui en notabene zelfs arrogant genoemt. Mooie mod ben jij zeg.Koffie schreef op 25 oktober 2002 @ 11:55:
* Koffie proeft hier best een vorm van arrogantie em luiheid.
Ben erg geneigd te zeggen "Zoek het anders ff lekker hardstikke zelf uit" ...
Kazaa2 is gewoon een rot programma. Door poorten af te sluiten kom je er gewoon niet. Stel gewoon een willekeurige poort in en hoppa. Weer online.
Ben intussen ook maar bezig om met een proxy te experimenteren. Het vergt alleen ontzettend veel tijd om zoiets vanuit het niets op te zetten. Tevens gaat dit betekenen dat alle verkeer via een proxy moet gaan lopen.
Gooi dit topic maar gewoon dicht. Ik ga wel op een ander forum verder vragen stellen.
koffie heeft gelijk... hier wil je schijnbaar niet geholpen worden...
www.kuiphuis.nl
Wilniet geholpen worden??????? Wat is dat voor flauwekul. Ik ben de hele dag al aan het prutsen. Dat noemen ze dan niet geholpen willen worden.Nowhere schreef op 25 oktober 2002 @ 16:18:
hmm...
koffie heeft gelijk... hier wil je schijnbaar niet geholpen worden...
Verwijderd
Open gewoon nog een topic zou ik zeggen, met de hoop dat ****** zich ergens anders gaat vervelen zodat je wel gewoon antwoord krijgt. *)hightower schreef op 25 oktober 2002 @ 16:09:
[...]
Nou dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik kom gewoon ergens niet uit en word lui en notabene zelfs arrogant genoemt. Mooie mod ben jij zeg.
Kazaa2 is gewoon een rot programma. Door poorten af te sluiten kom je er gewoon niet. Stel gewoon een willekeurige poort in en hoppa. Weer online.
Ben intussen ook maar bezig om met een proxy te experimenteren. Het vergt alleen ontzettend veel tijd om zoiets vanuit het niets op te zetten. Tevens gaat dit betekenen dat alle verkeer via een proxy moet gaan lopen.
Gooi dit topic maar gewoon dicht. Ik ga wel op een ander forum verder vragen stellen.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2002 16:27 . Reden: Typo's ]
Verwijderd
Ik vind pers. dat hightower wel een goed punt heeft.... plus het is nog best een ingewikkeld prog.... aangezien de users kazaa ook op poxy kunnen zetten en vervolgens op poort 80 zetten. en boem ze zijn weer geconnect
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2002 16:49 . Reden: spellen is een kunst ]
Dit topic is gesloten.