Hoe weet je of je mobo gaar is ??

Pagina: 1
Acties:

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik heb een Asus P3V4X,PIII800EB,v7100,SB Live!,Adaptec 2940UW en 512MB PC-133 cas ram
na diverse installatie van win98,winME en win2k en het vervangen van ram chips CPU's en videokaarten ben ik er nog steeds niet achter waar al die lock-ups (in games en windoos) en errors vandaan komen. Ik verdenk het moederbord maar hoe weet je nu psies of het daar aan ligt ?. zijn er goede testproggies ?. :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

NEE, er zijn geen goede testprogies of hardware goed is! maar heb je al eens de voeding van je systeem vervangen ? Ik heb namelijk met voedingen erg rare dingen meegemaakt. (Windows loopt als een trein en Linux crashed ....) Als je niet zeker weet dat de voeding 100% goed is vervang deze !!!

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Prik er eens in met een vork:) :) :)

(G)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 15:37
Ik kom hier alleen ff om te lachen:
HAHAHAHAHA

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Een vriend van mij had ook ooit een hele rare problemen. Het leek wel alsof het stopcontact niet netjes stroom afleverde.
Bleek een barst in het mobo te zijn. Het duurde errug lang voordat die ventjes van de compu zaak daar achter waren... :(

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik heb ook al andere voedingen geprobeerd allen gecertificeerd 300watt geen oplossing.
Ik denk dat ik er maar eens gewoon een ander P3V4X-je in ga proppen.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Misschien is er niets mis met juh mobo, maar heeft ie misschien je ram verkeerd gepakt.
Probeer de cas latency eens op 3 te zetten, en een aantal opties van je ram iets minder snel maar betrouwbaarder te zetten. it might help.

GreetzZ MaSsiE

Verwijderd

er is wel een progie voor het testen van je mobo. maar beter is het om een PHD te gebruiken. kijk voor meer info op www.uxd.nl
Pagina: 1