Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)
Verwijderd
49^17 word in 'n double gerpopt omdat het niet in 'n long/int value past. op het moment dat je'n mod doet gaat ie er proberen 'n int/long/whatever van te maken waarde is veel te groot -> overflow..
aha
nu snap ik probleem
maar enig idee hoe ik dat oplos?
nu snap ik probleem
maar enig idee hoe ik dat oplos?
Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)
Een bignumber class schrijven of ergens zoeken, waardoor je de werkelijke uitkomst onthoud ipv een benadering (wat met een float of double gebeurt).
Maar misschien is het handiger om ff wat algoritme bijbels uit de kast te trekken (Of wat op google gaan zoeken), want ik kan me herinneren dat voor de expressie (a^b)mod c een algoritme bestond waarbij je a^b niet als tussen resultaat uit hoeft te rekenen.
Maar misschien is het handiger om ff wat algoritme bijbels uit de kast te trekken (Of wat op google gaan zoeken), want ik kan me herinneren dat voor de expressie (a^b)mod c een algoritme bestond waarbij je a^b niet als tussen resultaat uit hoeft te rekenen.
[ Voor 0% gewijzigd door Janoz op 25-10-2002 10:32 . Reden: hmm, toch maar wat extra koffie drinken.. Wat een berg tikfouten in zo'n klein stukje :+ ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
om het hele gebeuren terug te rekenen bv 1801^157 mod 2773 (herinneren ik me als voorbeeld), gebruik ik een functie om die 1801^157 te ontbinden diezelfde functie kan ik nu natuurlijk ook gebruiken