Geforce4 Ti4600 and Bad Hdd

Pagina: 1
Acties:

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoi,

Heb gister een Asus Geforce4 Ti4600 Deluxe gekocht en nou hebi k het volgende probleem als ik battlefield of UT2003 wil spelen (enigste spelen waar mee ik getest heb) dan happert hij heel erg en dan rattelt me hdd als een gek .. ik heb zelf een gevoel dat me hdd te langzaam is voor de tevoer naar die geforce... Weet iemand of dit het kan zijn of wat het dan kan zijn ..

Specs :

P4 1,8ghz
256 Rdram
Samsung 40 gig 7200rpm (zeggen ze maar geloof er geen zak van)
en Sound Blaster Live

en de rest doet er verder niet zo toe ..

Please help me :) want dit is echt niet cool gewoon ..

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
DMA aanstaan, wat heb je zelf geprobeert etc?

• WeAreLegion
  • Niet online
DMA staat allemaal goed staat op UDMA 4 als ik me niet vergis .. (zit op me werk dus kan niet na kijken) .. verder heb ik nog niks gedaan .. had hem eerst op NTFS staan dan heb ik om gezet naar FAT32 dat hielp iets qua laad tijden .. verder heb ik wat dingen in bios veranderd zoals delayed transaction stond aan (klinkt in mijn oren niet goed) :) en AGP blalba size heb ik veranderd naar 128 en die stond op 256mb ..

En dat is het .. ik kan straks uit een andere pc een maxtor 80 gig ata 133 pakken .. en kijken wat die doet dan weet ik het wel wat hetis .. want ik heb zo gevoel dat het niet aan me geheugen kan liggen

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Defrag of format lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing. AGP size maakt niet zoveel uit, maar je kunt hem gewoon het beste op 256 zetten, GF kaarten blijken nog redelijk snel te werken met AGP geheugen transfers die niet in het geheugen van de kaart zelf zitten. Maar dit verklaart het verschil in snelheid heus niet, en heeft niks met je harddisk te maken.

• Beaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 16:41
Delayed transaction is juist wel goed. Als je dit uit zet gaat je HD elk bytje dat ie doorkrijgt meteen wegschrijven. Bij delayed transaction spaart hij ze op en schrijft ze 'in groepen' weg.
Als je dat uitzet, kan ik me voorstellen dat je HD begint te ratelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Beaker op 25-10-2002 10:36 . Reden: spelfouten ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 22:10
delayed transaction is juist erg fijn. Als je geen ISA kaarten hebt slaat ie daarmee de ISA bus over en komt de PCI bus altijd meteen aan de beurt..

Geen ISA kaarten -> delayed transaction aan

zie hier maar
http://www.rojakpot.com/S..._Guide/BIOS_Guide_02c.htm

ow let trouwens niet op vortexwd.. die heeft het in dit geval duidelijk niet begrepen ;)

UNOX: The worst operating system

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
heb je je schijf geformateerd... moet toch eigenlijk wel hè als je van ntfs naar fat32 gaat.. maarjah, defragmenteer je schijf anders eens.... windows er opnieuw op zetten? andere drivers? ik heb zelf geen flauw idee, anders je agp apature op 64mb zetten, fast-write eens aan/uitzetten... verzin het maar :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:51
Ik heb hier ongeveer een week geleden ook een thread over gestart, 3 pagina´s maar niemand heeft iets kunnen vinden, ik heb zelfde setup als je, en het kan zijn dat het aan je SB Live ligt, ik heb ook SB Live, en me broertje, met zelfde mobo, hd etc, alleen een GF2 MX 400 en 256 mb ram en een onboard geluidskaartje (ik 512) daar draait ie nog beter op, gewoon rond de 60 fps, dus ik dacht dat het met me SB te maken had, d´r uit gesloopt, hielp ook nix, gedefragmenteerd, geformateerd, andere drivers, alles updaten, noem maar op, nix hielp... enne ik ben niet de enigste met een thread hierover...

Edit:
Enne van die HD speeds weet ik niet, iken me broertje hebben 7200 toeren...

• WeAreLegion
  • Niet online
Heb ik gedaan allemaal ..

En hardeschijf is schoon helemaal leeg dus daar kan het niet aan liggen heb gelijk spel er opgezet .. gefragmenteerd en spelen en dan happert hij .. en hoor je me hardeschijf echt super te keer gaan .. en dat is oook met UT2003 als ik respawn dan happert hij gewooon even ..

Ik zou het anders ook niet weten .. ik kan dat delayed transaction wel weer zetten maar zelfs toen deed hij het..

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
256 is ook wel erg miniem voor ut2k3 eigenlijk...

Misschien dat hij files loopt te swappen op je hdd ipv je ram

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah ik wweet dat het minimun is maar zo langzame pc is het nou ook weer niet .. en rdram is nou ook weer inet langzaamste geheugen wat het is ..

Maar goed ik probeer hte straks als ik thuis ben wel met een maxtor schijf die sneller is en dan merk ik het vanzelf wel .. want alles want jullie zeggen heb ik al gedaan en werkt niet .. dus imho ligt het waarschijnlijk of aan me geheugen of aan die brakke samsun hdd

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
WeAreLegion schreef op 25 oktober 2002 @ 10:54:
Jah ik wweet dat het minimun is maar zo langzame pc is het nou ook weer niet .. en rdram is nou ook weer inet langzaamste geheugen wat het is ..

Maar goed ik probeer hte straks als ik thuis ben wel met een maxtor schijf die sneller is en dan merk ik het vanzelf wel .. want alles want jullie zeggen heb ik al gedaan en werkt niet .. dus imho ligt het waarschijnlijk of aan me geheugen of aan die brakke samsun hdd
Te weinig is te weinig, hij komt gewoon mem te kort, en het erge is hoe vetter je kaart is hoe sneller je dus geneigd ben om alles mooier in te stellen, maar ook hoe mem pc mem dit kost, met een crappy kaartjes zou het best kunnen zijn dat ut iig niet kraakt op je hd, maar dan wel iets minder loopt. Zet iig detail textures op medium, niet high, dit scheelt in ut2003 heel veel qua mem :)

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 25 oktober 2002 @ 09:24:

Specs :

P4 1,8ghz
256 Rdram
Samsung 40 gig 7200rpm (zeggen ze maar geloof er geen zak van)
en Sound Blaster Live
Misschien kan je even op je hdd kijken? 8)7 8)7 8)7

Verwijderd

Ik heb identiek hetzelfde probleem met mafia/BF 1942.
Ik haal een 3D mark van 14300 maar bovenstaande spellen
haperen steeds als er geladen moet worden. Onder sandra
lijkt alles normaal (27Mb/s) maar de random acces van 6MB/s
verontrust mij. Ik heb reeds oneindig veel bios instellingen gechekt
en Intel Apl Acc gebruikt maar het probleem blijft

Het heeft NIETS te maken met te weinig memory want op 640x480
is het probleem er nog steeds...

Th7II + P4 2.4
256MB PC1066
GF4 Ti4600 370/770
SB Audigy
Maxtor 40GB/80GB UDMA5

• WeAreLegion
  • Niet online
Pizzal Dat heb ik dus ook .. zelfs al zet ik het lager dan werkt het niet .. maar goed ik hang er straks wel andere hdd in .. en anders mara nieuwe geheugen er bij .. dan maar ff in het rood wil dat he werkt dan maak ik er wel 512mb Rambus van

En trance master2k2 .... er staat dat het 7200rpm is maar geloof het niet .. wat hij is echt langzaamook me testen enzo ..

Verwijderd

je moet eens kijken bij je systeeminstellingen:

IDE/ATAPI controler drivers moet de nieuwste intels zijn
IDE driver mag niet IDE of PIO Driver zijn maar er moet UDMA driver staan
kijk eens naar de datum ervan die moet recent zijn. Bij de nieuwe IAA
is dat 1/10/2002

desnoods manueel de driver updaten

• WeAreLegion
  • Niet online
okay dat heb ik nog niet na gekeken probleem is dat ik o pmoment ff geen internet thuis heb :) maar jah kan wel ff nara buurthuis ofzo voor dat :) ..

Zal als eerste test wel ff die andere hdd er in hangen dan weet ik het gelijk als ik daar op install en het werkt .. gewoon dan is et goed .. zo niet koop ik er meer geheugen bij

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Sjongejonge zeg :P Lijkt me toch duidelijk dat 256 mb ram voor genoemde spellen een beetje erg weinig is?

Als ik UT2003 start neemt dat samen met WindowsXP hier al 350 mb ram in (en bij grote levels nog wel meer!) En bij weinig geheugen krijg je tijdens een respawn bij UT2003 inderdaad haperingen. Er is te weinig geheugen en daarom gaat ie je HD als tijdelijk geheugen gebruiken. Resultaat: Hardeschijfactiviteit/ratelen/tikken (of hoe je het ook wilt noemen) Hoe snel/groot je harde schijf ook is; bij onvoldoende geheugen zal ie altijd gaan ratelen waardoor je spel gaat haperen.

Oplossing: Zet er 256 mb ram bij!

/edit
Speel anders een Quake3: Heb je dan dezelfde problemen? En UT? Hapert 3dMark 2001 ook?

Ik durf te wedden dat bovenstaande spellen het wel perfect doen op jouw systeem omdat die nou eenmaal genoeg hebben aan 256 mb ram. IDE controllers, DMA, Delayed Transaction, Intel Drivers en al die andere dingen hebben er weinig mee te maken. Het is maar net waar je gaat zoeken voor de oplossing voor je probleem.

Als ik een 300pk motorblok in een Volvo stationwagen zet en me afvraag waarom deze auto, wanneer ik hem volprop met spullen en er met z'n vieren in ga zitten, maar 80 km/h haalt, dan is het aannemelijk dat het aan het tekort aan motorkracht ligt. (in jouw geval tekort aan geheugen) Natuurlijk kan ik er nieuwe banden in gaan zetten, de banden harder oppompen en de accu gaan vervangen.

;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• WeAreLegion
  • Niet online
OKay .. ik zal die dingen proberen wat gezegd is .. en anders gaat er maar meer geheugen bij .. niks aan te doen dan maar meer geheugen :)

Thanks .. en inderdaad 3dmark doet het prima .. en oudere game sheb ik nog niet getest maar ga er vanuit dat die het goed doen
Pagina: 1