Toon posts:

ideaal systeem voor divx

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Goedemorgen,

IK heb en vraag. Wat is nu het ideale systeem om divx films mee aftespelen?
(hardware, processor videokaart e.d)
Ik doe dit zelf niet heel erg vaak omdat mijn pc met geen enkel proggie de divx goed afspeeld(geluid sneller dan de film, haperingen om de minuut e.d.
programma's die ik heb geprobeerd zijn: Windows Media PLayer
Divx player van divx.com ViPlay, La PLaya
Waarmee ik het nu doe zijn:

Comp 1 :)

Windows xp home
pentium 1.7 gigh
256md ram
hercules videokaart (3d propeth) 64mb

Comp 2 :(

windows 2000
pentium 350 mgh
128 mb ram
nvidia tnt riva 32 mb

bij voorbaat dank

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:06

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

comp1 moet het makkelijk doen! is je divx wel goed? en heb je het al met meerdere films getest?

welke player gebruik je?

welke codec packs heb je om divx af te spelen?
hoe draait je systeem met spellen? gaat dat goed?
welke geluidskaart heb je?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
Codec": Microsoft Windows MediaPlayer DivX MPEG4 Codec

Spellen : Allebei de pc's doen het goed met spellen comp 1 natuurlijk wel wat beter dan twee, maar UT enzo diverse rally spellen doen het prima op de bijde pc's

Computer 1 Heeft een creative meerkanaals geluids kaart (type geen flauw idee) Wel met zo een boxen setje subwoofer, 5boxjes.

Comp2 : creative audio pci (zo een standaard ding) line mic speaker.

Verwijderd

Die P 350 zou het op zich moeten kunnen, maar is aan de krappe kant. Met 1.7 GHz moet het sowieso lukken.

Installeer eerst Divx Total Pack 1.2 eens. Nimo Codec Pack 7.0 kan ook, maar overschreef bij mij windowsfiles.

Staat je DMA wel aan? Speel je van de hdd of de cd af? Probeer iig eerst maar eens een uitgebreide codec pack.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:06

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

comp2 zal denk ik geen divx vloeiend afspelen of alleen de oude 3.1 (geloof ik) versies. dit omdat de processor het niet helemaal aankan. wat je kunt proberen is om er een kaart bij te zetten die hardwarematig een divx kan draaien, dan heb je geen probleem.

voor comp1 kun je proberen om de nieuwste drivers voor je geluidskaart te installeren, heb zelf een SB Live en bij mij hielp het. verder even van www.doom9.org een codec pak voor divx 5 downloaden en installeren en misschien nog een 3.x codec pak om het compleet te maken. bij mij draait het op die manier perfect.
(amd 1 GHZ, Geforce 2 MX, SB Live, Win2K SP3)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Nimo Codec installeren idd.
Afspelen met BSPlayer.
NIET van de CD-Rom af.

Die 1.7 moet het zelfs MAKKELIJK kunnen ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 15:37

DynaMikeY

1976 Kever 1300

sh4d0wman schreef op 25 oktober 2002 @ 09:18:
comp2 zal denk ik geen divx vloeiend afspelen of alleen de oude 3.1 (geloof ik) versies. dit omdat de processor het niet helemaal aankan. wat je kunt proberen is om er een kaart bij te zetten die hardwarematig een divx kan draaien, dan heb je geen probleem.

voor comp1 kun je proberen om de nieuwste drivers voor je geluidskaart te installeren, heb zelf een SB Live en bij mij hielp het. verder even van www.doom9.org een codec pak voor divx 5 downloaden en installeren en misschien nog een 3.x codec pak om het compleet te maken. bij mij draait het op die manier perfect.
(amd 1 GHZ, Geforce 2 MX, SB Live, Win2K SP3)
1) Een P2-350 kan vloeiend een divx afspelen, ook divx4 en 5.
2) Een hardwarematige divx kaart bestaat niet.

Zowel systeem 1 & 2 kunnen dus zonder problemen divx afspelen (qua CPU, de overige specs weet ik niet - doet ook niet zoveel ertoe). Het 'ideale' systeem is natuurlijk de 1.7GHz bak; die werkt natuurlijk stuk vlotter, maar dat is natuurlijk overal mee.

Tip: installeer de Nimo Codec Pack (http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html) dan heb je alle mogelijke codecs installed.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

DynaMikeY schreef op 25 oktober 2002 @ 15:43:
[...]

2) Een hardwarematige divx kaart bestaat niet.
Stiekum toch wel: http://www.realmagic.com/products/xcard.htm

Helaas wel alleen 4.02 en hoger

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Dma Is Aan ze stonden op cd maar heb ze naar de hd gekopierd en dan afgespeeld. Speel dus via hd

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:36

LopeZ

Too much is never enough

Beetje nutteloos topic is dit, het is maar net wat jij nodig vind voor divx, sommige mensen boeit een 4.1 set absoluut niet andere wel. Minimaal 400mhz pc met 128mb ram voor divx is wel vereiste, voor de rest zie search.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.