One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Umm... Nee. Je zult toch echt ergens je VMWare "pc" van moeten booten... Idee is om van je Win98 CDRom een image te maken en die als virtuele CDRom in te zetten... op de Windows versie van VMWare kan dat...
Forget your fears...
...and want to know more...
Jep, je kan gewoon een iso image aanwijzen als zijnde de CD speler. Dit kan zowel voor CD's als floppy's. Voor de floppy's kan je denk ik iets als rawrite zoeken, of gewoon met:
code:
1
| # dd if /dev/fd0 of /tmp/floppyimage.img |
Verwijderd
via het netwerk? iso image mounten...athlonkmf schreef op 25 oktober 2002 @ 03:31:
Ik heb maar eens besloten om VMware te proberen voor die 30 testdagen.
Nou heb ik het geinstalleerd op m'n Gentoo-server, VMware 3.2 build 2230.
Maar mijn server heeft geen CD-rom of Floppy, hoe kan ik dan win98 op VMware installeren?
Iemand een idee?
Verwijderd
Gewoon de Windows 98 cd rippen naar je windows pc en in een mappie flikkeren, dan op je linuxbak een smbmount maken:
mount -t smbfs -o username=gebruikersnaam,password=jepassword \\ipvanjewindowsbak\sharenaam \Mountpoint
Dan kun je via vmware die map instellen als virtuele cd-rom en windows 98 vanaf je windows bak installeren via netbios
Moet je trouwens wel smbfs geinstalleerd hebben en smbfs meegecompileerd hebben in je kernel
succes
mount -t smbfs -o username=gebruikersnaam,password=jepassword \\ipvanjewindowsbak\sharenaam \Mountpoint
Dan kun je via vmware die map instellen als virtuele cd-rom en windows 98 vanaf je windows bak installeren via netbios
Moet je trouwens wel smbfs geinstalleerd hebben en smbfs meegecompileerd hebben in je kernel
succes
[zeik-modus]Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 09:52:
Gewoon de Windows 98 cd rippen naar je windows pc en in een mappie flikkeren, dan op je linuxbak een smbmount maken:
succes
/mountpoint
[/zeik-modus]
Ik moet zeggen dat ik nooit met een linux versie heb gewerkt van VMWare, maar in de windowsversie kan je gewoon gebruik maken van de cdromspeler van je host machine. Moet je geloof ik wel ff instellen in de properties, maar dan werkt ie probleemloos.
Verwijderd
QkE schreef op 25 oktober 2002 @ 17:39:
Ik moet zeggen dat ik nooit met een linux versie heb gewerkt van VMWare, maar in de windowsversie kan je gewoon gebruik maken van de cdromspeler van je host machine. Moet je geloof ik wel ff instellen in de properties, maar dan werkt ie probleemloos.
*kuch*athlonkmf schreef op 25 oktober 2002 @ 03:31:
Maar mijn server heeft geen CD-rom of Floppy, hoe kan ik dan win98 op VMware installeren?
Tja, antwoord is al wel gegeven, mount gewoon een iso-image of desnoods mount je een cdrom over het netwerk
Ja dat klopt, maar hij heeft geen cdrom speler in zijn server (host) zittenQkE schreef op 25 oktober 2002 @ 17:39:
Dank jullie wel jongens. Win98 is nu aan het installen.
Hoewel jullie wel iets teveel tips hebben gegeven waardoor het zolang duurde
Ik ging eerst met netwerkmount richting windowsworkstation proberen. Lukte niet, want ik had dat niet ingebouwd in de kernel dacht ik (of gewoon verkeerde password gebruikt
)
Floppy-image had ik via www.bootdisk.com kunnen halen.
Alleen... Heb ik niks aan want ik kon win98 files op server niet bereiken hiermee.
Dus...
Dacht ik, even m'n gentoo.iso die toch nog ergens op de server zit even gebruiken om de win98-files op server naar VirtualDisk van VMware te kopieren. Lukte niet want die iso ondersteunde geen vfat...
Toen maar denken aan knoppix. Bleek dat ik het weggegooid had.
Daarna zat er niks anders op dan een iso van win98 te maken. Maar... hoe deed ik dat ook alweer? Roxio geprobeerd, DiscJuggler geprobeerd. uiteindelijk met Nero gelukt. En nu is ie aan het ratelen.
Alleen... VMware draaien op een PII-333mhz met 384MB ram is beetje aan krappe kant. Lijkt trager te gaan dan een P166
Tijd om even bij tweakershop aan te kloppen voor 256MB extra
zal dat helpen?
En.... wanneer is VMware nou verlopen?
Hoewel jullie wel iets teveel tips hebben gegeven waardoor het zolang duurde
Ik ging eerst met netwerkmount richting windowsworkstation proberen. Lukte niet, want ik had dat niet ingebouwd in de kernel dacht ik (of gewoon verkeerde password gebruikt
Floppy-image had ik via www.bootdisk.com kunnen halen.
Alleen... Heb ik niks aan want ik kon win98 files op server niet bereiken hiermee.
Dus...
Dacht ik, even m'n gentoo.iso die toch nog ergens op de server zit even gebruiken om de win98-files op server naar VirtualDisk van VMware te kopieren. Lukte niet want die iso ondersteunde geen vfat...
Toen maar denken aan knoppix. Bleek dat ik het weggegooid had.
Daarna zat er niks anders op dan een iso van win98 te maken. Maar... hoe deed ik dat ook alweer? Roxio geprobeerd, DiscJuggler geprobeerd. uiteindelijk met Nero gelukt. En nu is ie aan het ratelen.
Alleen... VMware draaien op een PII-333mhz met 384MB ram is beetje aan krappe kant. Lijkt trager te gaan dan een P166
Tijd om even bij tweakershop aan te kloppen voor 256MB extra
En.... wanneer is VMware nou verlopen?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Pagina: 1