Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Coolermaster Cooldrive btje aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-11 22:56

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Chieftec Dragon Server Tower. Ik ga strax ook gezellig met mijn Magic Fleece (Geluidsdempende "matten") spelen.

Heel leuk allemaal.............het probleem :

Mijn hdd's (Maxtor 7200 rpm) zitten momenteel voor-onder in mijn kast, dus bij de blowholes. Daar komt dus een gigantisch kabaal uit.

Ik heb dus besloten om mijn hdd's te verhuizen naar mijn 5,25" bays. Dit is op zich geen probleem, maar dan lukt de koeling niet zo goed meer, dus wil ik een Coolermaster Cool Drive ervoor kopen.
Ik ga van deze Cool Drive de fan NIET aansluiten, omdat dat extreem veel herrie oplevert en de Cool Drive passief ook goed koelt.

Om de herrie van de schijf zoveel mogelijk te dempen, wil ik de 5,25" "klep" voor de Cool Drive zetten, omdat je hierin ook Magic Fleece kan proppen.

De vraag :

De plastic voorkant van de Cool Drive kan je zonder problemen verdwijderen. Ik weet alleen niet op het gaat passen, om de Chieftec-klep er dan voor te zetten.
Ik moet dus weten, of het past om de Cool Drive zonder voorkant achter een Chieftec-Klep te plaatsen.

Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven ? Ik ga de Cool Drive (en nog wat andere benodigheden voor koeling van m'n kast) over een uurtje of 12 halen en ik kan dat ding niet teruggeven als ik hem eenmaal geopend heb, dus ik moet zekerheid hebben (anders is het btje zonde van de 23 euro en mijn tijd).

Voor de mensen die niet 100% zeker weten hoe het eruit ziet :
http://www.mikhailtech.com/articles/cooling/cooldrive/ <--- de Cooldrive
http://www.chieftec.com/products/Workcolor/ColorMA.htm <--- De Case, midden van onder

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 17:41
met een beetje dremelen kan je de drive natuurlijk altijd verder naar achteren plaatsen zodat het klepje er voor past
maar of je hdd dan stiller is en goed gekoeld ???
ik vraag het me af er zal tog wel lucht langs moetten stroomen
als het zou werken heb ik er ook wel ooren naar want me pc is stil alleen de hdd daar woord ik knetter gek van

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Als je het klepje van de cooldrive eraf haalt, is het net een CD-ROM drive. Als je een CD-ROM drive zonder problemen achter een Chieftec- Klep kan plaatsen, zou dat met een cooldrive ook moeten kunnen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 13:51
Ik denk dat het wel lukt. Je kunt de cool drive een stukje naar achter schuiven, net zoals dat bij een CD-ROM speler oid ook kan...
Het enige probleem zit em in het feit dat je alle airflow rondom je cooldrive stillegt. De warmte die ontstaat kan/gaat dus niet weg. Dit kan tot problemen leiden... Om dit op te lossen kun je bijv. een langzaamdraaiende fan (Papst ofzo) aan de achterkant van de cooldrive monteren.

"It certainly appears so..."

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 09:24
Snipisnap schreef op 25 oktober 2002 @ 03:57:

Ik denk dat het wel lukt. Je kunt de cool drive een stukje naar achter schuiven, net zoals dat bij een CD-ROM speler oid ook kan...
Het enige probleem zit em in het feit dat je alle airflow rondom je cooldrive stillegt. De warmte die ontstaat kan/gaat dus niet weg. Dit kan tot problemen leiden... Om dit op te lossen kun je bijv. een langzaamdraaiende fan (Papst ofzo) aan de achterkant van de cooldrive monteren.
Inderdaad ja, een cooldrive kan opzich passief koelen maar de lucht moet wel wegkunnen ! :)

Dan is de enigste oplossing dus inderdaad een Fan, vind dit trouwens meer in OH of DOC thuispassen 8)7

Verwijderd

Ik heb ook een Chieftec Dragon server tower en hierin meerdere cooldrive's gemonteerd waarbij het klepje v/d chieftec gewoon dicht kan (met cooldrive frontje that is). Maar dat geld alleen voor de onderste 5 sloten, het bovenste slot kan niet dan zit er van het Chieftec klepje wat plastic in de weg waardoor de klep niet meer dicht kan.

Overigens een Cooldrive passief koelen :? :? Het kan wel, maar zo groot is dat blok nou ook weer niet. Monteer er dan een stille Papst ventilator in en indien nog te veel lawaai laat je hem langzamer lopen.

Btw hoe weet jij nou of een Cooldrive passief goed koelt als je er geen hebt :? overigens zijn Maxtor's (ik neem aan D740X) één van de kachels onder de hdd's en die zou ik niet passief gaan koelen.

• Centaur

Centaur

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 09:50:

Ik heb ook een Chieftec Dragon server tower en hierin meerdere cooldrive's gemonteerd waarbij het klepje v/d chieftec gewoon dicht kan (met cooldrive frontje that is). Maar dat geld alleen voor de onderste 5 sloten, het bovenste slot kan niet dan zit er van het Chieftec klepje wat plastic in de weg waardoor de klep niet meer dicht kan.

Btw hoe weet jij nou of een Cooldrive passief goed koelt als je er geen hebt :? overigens zijn Maxtor's (ik neem aan D740X) één van de kachels onder de hdd's en die zou ik niet passief gaan koelen.
Als je de link had aangeklikt die ik boven had gegeven, had je gezien, dat de IBM schijf die ze daar gebruikten, normaal 42,8 graden was. Na passieve koeling was dat ong. 30 graden. Lijkt mij dat ie dan wel koelt. Hangt natuurlijk af van de airflow die je creeert, maar dat lukt wel met mijn 5 Enermax fans :)

Trouwens, met dat Chieftec klepje, bedoel ik niet het deurtje he. Ik bedoel echt die losse 5,25" bay-klepjes.

• Centaur

Centaur

Topicstarter
DjGeRo schreef op 25 oktober 2002 @ 08:45:
[...]

Inderdaad ja, een cooldrive kan opzich passief koelen maar de lucht moet wel wegkunnen ! :)

Dan is de enigste oplossing dus inderdaad een Fan, vind dit trouwens meer in OH of DOC thuispassen 8)7
Het gaat mij niet om de koeling, daar heb ik geen vraag over gesteld. Ik wil alleen het frontje van de Cooldrive aan te passen zodat ik het Chieftec-deksel ervoor kan stoppen.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Maar als het je niet om de koeling van je hd('s) gaat, kan toch ook gewoon de fan voor hd('s) in je 3,5 inch bay uit- of weg laten. :? Dan heb je alleen aan de voorkant de intakefan onder je 3,5 inch bays, maar dat is normaal gesproken voor je airflow wel voldoende hoor.

• Centaur

Centaur

Topicstarter
mlevd schreef op 25 oktober 2002 @ 10:26:
Maar als het je niet om de koeling van je hd('s) gaat, kan toch ook gewoon de fan voor hd('s) in je 3,5 inch bay uit- of weg laten. :? Dan heb je alleen aan de voorkant de intakefan onder je 3,5 inch bays, maar dat is normaal gesproken voor je airflow wel voldoende hoor.
Ik bedoel, dat mijn vraag niet over koeling gaat. Mijn vraag gaat puur over het klepje van de CoolDrive, meer niet.

Verwijderd

Centaur schreef op 25 oktober 2002 @ 10:11:
[...]

Als je de link had aangeklikt die ik boven had gegeven, had je gezien, dat de IBM schijf die ze daar gebruikten, normaal 42,8 graden was. Na passieve koeling was dat ong. 30 graden. Lijkt mij dat ie dan wel koelt. Hangt natuurlijk af van de airflow die je creeert, maar dat lukt wel met mijn 5 Enermax fans :)

Trouwens, met dat Chieftec klepje, bedoel ik niet het deurtje he. Ik bedoel echt die losse 5,25" bay-klepjes.
Dat is slechts een kwestie van interpretatie en hoe goed de vraag steller het uitlegt. Als je had gezegt een 5,1/4 blindplaat had ik je meteen gesnapt, maar goed. Of dat wat jij wilt past, tuurlijk moet je alleen het geheel een eindje naar achteren doorschuiven. Want als je de cooldrive normaal monteerd is het aan de voorkant net een cd-rom spelertje dus past je 5,1/4 blindplaatje er niet meer voor.

Btw .. als jij mijn verhaal leest zul je zien dat ik meerdere cooldrive's heb en laat ik nou net IBM 120GXP schijven in cooldrive's hebben :). En ik kom alleen op die 30 graden als ik de schijven idle heb draaien en dat de fan's lucht circuleren. Als er met die Hardeschijven flink wat bestanden heen en weer worden gezet stijgt die temperatuur zo een graad of 5 (wederom weer met draaiende fan's). Dat hoef je met een passieve koeling niet te proberen. Wat mij betreft gaat gebruikers ervaring boven testlab resultaten.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:16

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb zelf ook een cooldrive.. (maar dan met 2x 40mm fans!) reken maar dat daar geluid uit komt zeg!!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

waterkoeling _/-\o_

• Centaur

Centaur

Topicstarter
Waterkoeling is bruut, maar vind ik nog iets te duur. MayB later een keertje.
Ik heb vanavond alle spullen gekocht en in meneer Chieftec gepropt. Het grote-ik-ga-mijn-cooldrive-achter-een-blindplaatje(weer iets geleerd:))-plan is helaas niet gelukt. (Over-)morgen ga ik gezellig ff btje spelen met meneer boormachine en meneer tapper en dan moet het wel lukken. Ben momenteel op 75% met het grote Magic-Fleece-Plak plan.......leuk spul.........plakt alleen een beetje TE erg, als je het eenmaal erop hebt en je zit een halve centimeter te ver, kan je het wegsnijden, want je krijgt het er niet meer vanaf :(

De herrie is wel wat minder, maar omdat de Magic Fleece nog niet de hele kast bedekt, is het momenteel niet te zeggen of het echt werkt. Morgen hoop ik dat de hdd in de Cooldrive zit en dat de rest van de kast ook met Magic Fleece bedekt is........dan laat ik wel weten of het allemaal de moeite waard was.

Pagina: 1