PHP: Reload bug in opera? HTTP header probz

Pagina: 1
Acties:

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Hallo, ik ben momenteel met een website bezig met secure login, nu zit ik met het volgende probleem in opera:
Ik log in als user X. Dit werkt perfect, en ik klik een paar linkjes aan. Ik log uit - werkt ook perfect. Ik log weer aan, maar dan als user Y. Ik klik ook een paar linkjes, en ik krijg opeens de pagina van user X te zien. Als ik F5 of refresh druk dan laat hij wel de correcte pagina zien. In andere browsers dan opera werkt dit perfect - en zijn er geen caching problemen...

Dit zijn de headers die ik output aan het begin van mijn PHP-script om caching te voorkomen (deze functie word wel degelijk opgeroepen ;) ): (rechtstreeks geript van http://php.net/)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function noPageCache()
{
    // Make sure the browsers/proxy's don't cache the pages...
    header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT"); // Date in the past
    header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT"); // always modified
    header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate"); // HTTP/1.1
    header("Cache-Control: post-check=1, pre-check=0", false);   // ??
    header("Pragma: no-cache");  // HTTP/1.0
}

Ik heb ook al geprobeerd de lijn
PHP:
1
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");

te vervangen door
PHP:
1
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s", time() + 3600) . " GMT");

om de last modified in de toekomst te zetten, maar dat helpt niet veel.

Wat de "Cache-Control: post-check=1, pre-check=0" http header juist doet weet ik ook niet (nog niet naar gezocht eigenlijk - ga ik morgen eens doen)

Weet iemand hier een oplossing voor - of is dit een opera bug waar ik (en mijn gebruikers) mee zullen moeten leren leven?

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Kun je tussen de 2 login-sessies nagaan wat er in Opera's cache staat? Dan weet je nl. of het daadwerkelijk een caching probleem is...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• kvdveer
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Het is inderdaad een 'bug': een afwijkende implementatie.
By default volgt opera de instellingen van de browser, niet de instellingen van de server. Voor gewone HTML is dat doorgaans wel goed, maar voor images en stylesheets wil het nog wel eens problemen opleveren.

Localhost, sweet localhost

• packman
  • Laatst online: 17-12-2024
kvdveer - het is juist de html die totaal de mist in gaat. Ik zie terwijl ik met de ene user ingelogd ben de pagina's van de vorige als ik op links klik die naar dezelfde url verwijzen. Met css en images heb ik dat probleem niet.

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Wat als je de headers in meta tags opgeeft?
code:
1
<meta http-equiv="Expires" content="Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT">

etcetera

[ Voor 0% gewijzigd door drm op 25-10-2002 10:02 . Reden: HTML |:( ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz