Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Info nodig over mini-voeding voor ITX-mod

Pagina: 1
Acties:

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Een goeiedag (nou ja, avond inmiddels :+),

Ik ben van plan om een mini-ITX mobo in mijn oude SNES te drukken. Dat moet volgens mijn metingen allemaal passen met laptop HDD en alles, maar ik zit nog steeds te piekeren over één probleem: een voeding. Er is weinig ruimte dus een standaard ATX-voeding past er niet in. Hij moet wél ATX aansluitingen hebben want er moet een moederbord op kunnen draaien.

Een andere modder die zijn NES heeft omgebouwd in een Mini-ITX heeft dit gebruikt. Info over waar het vandaan komt geeft hij echter niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.mini-itx.com/projects/nespc/images/nes0039L.jpg

Is er iemand inventief genoeg om te helpen? Ik ben een beetje ten einde raad, ik zou niet weten hoe ik dit moet oplossen. Hulp wordt zeer gewaardeerd. Met de search kwam ik niet echt verder.

(over degene die pics verwachten: Duurt nog wel een tijdje, de boel moet eerst gefinancierd worden :+)

[ Voor 0% gewijzigd door AcouSE op 25-10-2002 12:45 . Reden: Iets te brede pic aangepast ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Jup dit printje zit in de procase kasten ( zie epia IA )

12V in en alle ATX voedings spanningen uit

maar die mini voeding van de inkoop actie zal er zonder behuizing ook best in passen

Repareren doe je zo.

• Flake
Is dat ding ook los verkrijgbaar? Welke inkoopactie bedoel je?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zover ik weet id die niet los verkrijgbaar

en ik bedoel deze [rml][ IA] VIA Eden platform[/rml]

Repareren doe je zo.

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 12:10
anders maak je een nette externe voeding kastje met een draad naar je compter met al die draadjes er in. net zoals een transformator van een printer bv. scheelt ook weer warmte want in die snes zal het best warm worden denk ik.

gaaf id trouwens!
word het een soort van Gameboy/Snes/Nes/Gamgear/Genesis/Nintendo64/playstation in 1

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Die voeding zit idd in een procase kast, maar er hoort dus ook nog een sterke adapter bij. Probeer anders procase te benaderen en vraag of je een losse voeding kan kopen :)

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Anders PSU van www.equa.nl ( item no. 1210 in de prijslijst-PDF van Equa.nl) en die strippen van zijn behuizing.
Blijft er ook maar een heel klein pakketje over...

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Flake
I_am_akira schreef op 25 oktober 2002 @ 12:40:
anders maak je een nette externe voeding kastje met een draad naar je compter met al die draadjes er in. net zoals een transformator van een printer bv. scheelt ook weer warmte want in die snes zal het best warm worden denk ik.

gaaf id trouwens!
word het een soort van Gameboy/Snes/Nes/Gamgear/Genesis/Nintendo64/playstation in 1
Het lijkt er iig wel op :+

Het idee is om er een SNES emu in te drukken en de SNES aansluitingen die op dat ding zitten ook te gebruiken (ik heb inmiddels al schema's gevonden). Er komt een 10GB laptop HDD in, en daar ben ik van plan gebruik te maken :). Evt als ik nog tijd over heb druk ik er nog een zooi andere emulatoren op.

Ik wil iig wel netwerk werkend houden in dat ding, ik moet alleen nog een mooi connectortje vinden om aan de buitenkant te hangen, zo'n uithangende connector vind ik nix :r. Daar moet ik nog een oplossing voor te vinden want tot nu toe heb ik alleen maar wandkastjes gevonden als RJ45-connectoren. En daar is een SNES een beetje te klein voor :+.

Een externe transformator is in principe geen probleem (een SNES heeft daar al een hele leuke connector voor die daar gebruik van kan maken) maar ik maakte me meer zorgen over de mobo voedingen.

Ik zal bovenstaande link es checken. Ik dank u allen voor uw commentaar :)

• I_am_akira
Hoe zit het met de vooruitgang? Ik ben zeer benieuwd, heb je mijn casemod al gezien?]
[rml][ CM] Mijn Onkyo Movie/Music/Game/Inet Console[/rml]

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
[mierenneuk modus]
je zegt de hele tijd SNES, maar op het plaatje is toch echt duidelijk een NES te zien.
[/mierenneuk modus]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Johny58 schreef op 29 oktober 2002 @ 14:20:
[mierenneuk modus]
je zegt de hele tijd SNES, maar op het plaatje is toch echt duidelijk een NES te zien.
[/mierenneuk modus]
[mier plattrap modus]
dat plaatje is niet van hem, maar van een andere modder die het in zijn NES gebouwd heeft. Topicstarter wil het in een SNES plempen.

Stop uploading passwords to Github!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
Ik heb niks gezegd
:X 8)7 |:( 8)7 |:(

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Flake
Lees de draad voor je blaat :P
Voortgang is tot nu toe nul komma nul. Zoals ik al eerst zei zal ik eerst een mini-itx plank moeten financieren. De SNES is al gefixed (eerst zien hoe ik dat ding open moet krijgen, die schroeven die gebruikt zijn zijn behoorlijk vaag :/). Zodra ik een plank heb ga ik me zorgen maken over de voeding. Vervolgens RAM en laptop HDD, dan is de boel klaar :P

Dus zoals ik al zei: Je kunt wachten, maar dat gaat wel lang duren ;).

• I_am_akira
Hee sonicboom, hoe zit het met de vooruitgang nu?

Verwijderd

Ik ben zelf ook aan het zoeken naar een kleine voeding en ben inmiddels hier zo'n voedings-pcb'tje met "buitenboord-adapter" tegengekomen. Voor mij heeft-ie net te weing power (ik wil een gewone DVDspeler ipv een laptopmodel), maar mochten jullie nog op zoek zijn...

>>>Sorry trouwens voor het reviven van zo'n ouwe topic, maar ik ben nog niet tegengekomen dat iemand anders dit voedinkje gezien heeft en het kan natuurlijk wel net zijn wat je nodig hebt<<<
Pagina: 1