Toon posts:

Webserver weet geen raad met files

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn lokale Apache/PHP/MySQL webserver heb ik een website en database draaien. Met de website kun je de database voornamelijk vullen en de inhoud weergeven. Kortom: de website functioneerd uitstekend! Sinds ik de website heb geplaatst bij een professionele webhosting, werkt de website niet meer. Alle statische gedeelten worden prima weergegeven, maar wat dynamisch hoord te zijn, wordt niet weergegeven. Er worden foutmeldingen gegeven zoals: "Supplied argument is not a valid MySQL result resource in..." en "Undefined variable: bla in...". Het vreemde is dat ik 1 tabel kan aanspreken in de database, maar de rest van de tabellen niet. Dit houd in dat de database wel functioneerd.

De configuratie die ik lokaal heb draaien is EasyPHP 1.6 (Apache 1.3.24, PHP 4.2.0 en MySQL 3.23.49) onder Windows. De configuratie van de webhosting is ook Apache 1.3.24, PHP 4.2.0 en MySQL 3.23.49, maar dan onder Linux. Volgens de webhoster kan hij weinig voor mij doen. Ze hebben diverse dingen nagekeken en kunnen geen oplossing bieden. Een andere webhosting provider zoeken en (weer) betalen sluit volgens mij ook niets met zekerheid uit.

Ik heb al diverse (dynamische) websites gemaakt, maar dit heb ik nog nooit eerder bij een webhosting meegemaakt. Wat zou er mis kunnen zijn? Waarom werkt de website tijdens de ontwikkelfase wel goed en bij de oplevering niet? :? Weet jij misschien een oplossing?

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:17

ripexx

bibs

Ten eerste hoort dit niet echt thuis in PNS, maar eerder in P&W maar dat terzijde.

Die meldingen van PHP komen niet zomaar te voorschijn vergelijk eens jouw php conf (<?php phpinfo();?>)met die van je hoster en er zijn verschillen tussen de manier van omgaan tussen een linux platform een een w32 platform, ze zijn niet identiek. :)

Daarnaast zou je wel eens je db verkeerd kunnen aanspreken. Je krijgt toch fout codes naar van php terug met line nummer etc etc. Meeste van dit soort fouten zijn in mijn geval altijd typefouten. Nu denk ik dat het in jouw geval zit in de verschillen tussen w32 en linux. Kijk ook eens bij www.php.net :)

buit is binnen sukkel

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:44

Arno

PF5A

Met een windows mysqld zijn tabelnamen hoofdletter ongevoelig en onder linux zijn deze wel hoofdletter gevoelig. Mogelijk zit daar je probleem

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-08 08:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS> PW (weet niet zeker of PW goed is ...)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:26
Slechte karma? Verkeerde aardstraling onder de servers van je provider? Kabouters die de database leeghalen als je ligt te slapen? Veel meer kan ik er niet van maken.

Post om te beginnen eens een minimaal voorbeeld dat niet werkt, met bijbehorende PHP code en MySQL database layout. De melding "Supplied argument is not a valid MySQL result resource in..." suggereert dat je een ongeldige query doet, waardoor je geen result resource terug krijgt (maar een foutmelding). Het lijkt me sterk dat je dan geen foutmelding erbij krijgt; plaats die dus ook.

En, zoals al gezegd was, je PHP configuratie op de server van je hosting provider.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:26
Traag schreef op 25 oktober 2002 @ 07:38:
Met een windows mysqld zijn tabelnamen hoofdletter ongevoelig en onder linux zijn deze wel hoofdletter gevoelig.
Onzin.

Of kun je dat even onderbouwen met een quote uit de handleiding?

Verwijderd

Topicstarter
Soultaker, kun je misschien uitleggen waarom de website wel lokaal op de webserver draait? Waarschijnlijk omdat die geen slechte karma heeft, geen last van verkeerde aardstraling en kaboutertjes heeft? :P

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Soultaker schreef op 25 oktober 2002 @ 09:26:
Onzin.

Of kun je dat even onderbouwen met een quote uit de handleiding?

Dat is dus wel zo.
Tabelnamen worden gelinkt aan filenamen en daardoor zijn ze in windows niet hoofdletter gevoelig en in unices wel.

(deze staat trouwens vrij hoog in mijn anti-mysql-flame-lijst ;) (niet dat ik echt een lijst heb... maar als ik die zou maken werd ie vrij lang...)

Overigens is dat op te lossen door in te stellen dat ie alle tabelnamen lowercase moet maken.

Btw, je fout is dat register_globals niet aanstaat op die server waar het niet werkt terwijl je er wel gebruik van maakt... Vermoed ik.

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 18:36
edit:
lama

Undefined variabele
Je gebruikt ongedeclareerde variabelen. Dit wordt weergegeven door PHP als een Notice als error_reporting op all staat in php.ini, of als je bovenaan je script error_reporting(E_ALL) hebt staan.
Not a valid MySQL resource
Je doet mysql_fetch_* op een foute resultset, meestal komt dit doordat je query fout is, de database of table niet bestaat of doordat de MySQL server gewoon niet up is. Als je zeker weet dat het niet aan de server ligt moet je even de returnwaarde van mysql_error() plaatsen.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 16:45
Even voor de volledigheid :)
Er is nog een verschil in het gebruik van padnamen onder windows en linux.
include("..\\config.php"); werkt alleen onder windows, include("../config.php"); werkt overal.

En een verschil als je includepath's gaat instellen. Die moeten onder windows met een ; gescheiden worden en onder unices met een : .

Verwijderd

In mysql in is het iig zo dat mysql_result($result,argument, rij) of zoiets NIET onder Linux werkt. Je moet dan de fetcharrayfuncties gebruiken. Ik weet niet zeker of het mysql_result was, maar het gaat iig om de functie waarmee je de waarde van een veld opvraagt. Waarschijnlijk was dit je probleem.
Pagina: 1