Toon posts:

Fan vs opstarten PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb XP2400+ gekocht, met daarbij een Zalman cooler 3100gold plus.
nu zit bij die cooler een 120mm fan van het merk Zalman.
zodra ik die fan aansluit op het mobo, en de PC aanzet, dan doet de PC het 2seconden en slaat weer uit, weer aanzetten en alles draait weer 2seconden, en slaat dan weer uit, als ik mijn oude fan (enermax) aansluit dan doet alles het wel normaal. wie heeft een idee waardoor dit zou komen, of zit er soms sluiting in de Zalman fan?

Verwijderd

Die koeler koelt hem misschien niet goed genoeg, waardoor je cpu boven de max bios waarde komt. Wat ook kan is dat die fan te weinig rpm heeft, waardoor je bios uit voorzorg al zorgt dat je pc uit gaat.

Verwijderd

Op de een of andere manier ziet je mobo niet dan die 120 mm fan een cpufan is. Ik heb vandaag hetzelfde gahd bij een vriend van mij. Dat de machine uit slaat is doodgewoon beveilig, een Chieftec - MSI combinatie begint gewoon als een hel te piepen. Als je de achterkant van het boekje dat bij je Zalman kwam had gelezen had je de oplossing ook gezien, je mot ff in je BIOS je CPU fan op disabled zetten. Daarna start ie gewoon op, maar check wel eerst ff met je zijpaneel eruit of het geheel allemaal echt wel draait.

Verwijderd

Topicstarter
Lees: 2 seconden naar de powertoets te hebben ingedrukt! dus hij heeft de bios nog niet eens aangesproken toch??

Verwijderd

heb je het koelblok er wel goed opgezet? 180 graden draaien misschien?

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 18:04
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 01:36:
Lees: 2 seconden naar de powertoets te hebben ingedrukt! dus hij heeft de bios nog niet eens aangesproken toch??
Nou waarschijnlijk wel want voordat je het scherm van de bios krijgt moet hij dat eerst opbouwen en allerlei standaard drivers loaden dus JAH.

Althans dat denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost, bios veranderd, topic kan gesloten worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 02:40:
probleem is opgelost, bios veranderd, topic kan gesloten worden.
let wel op je temps ik denk dat de 3100 van zalman de 2400+ niet aan kan

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

die fan is gewoon tezwaar voor op je mobo tehangen . je moet em ff aan een molex hangen

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Pagina: 1