epoxy verwijderen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 539 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24448

Topicstarter
ik moet epoxy van Zalman van een videokaart af krijgen.

Heeft iemand een idee wat hier het beste voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

eraf vriezen (in anti statisch zakje) en dan met schroevendraaier wrikken

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41
Een wc-papiertje met terpetine.

maar dat had je met de search ook wel kenne vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
epoxy op je videokaart??? dat zou ik niet verwijderen, de printplaat is d8 ik van epoxy gemaakt dus dan lost de kaart ook op, kan denk ik niet de bedoeling zijn :9,
(mocht je toch epoxy willen verwijderen gebruik dan aceton)

ik denk dat je koelpasta bedoeld, kan je er volgens mij gewoon met een doekje en wasbenzine afhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41
SVDT schreef op 25 oktober 2002 @ 01:16:
ik denk dat je koelpasta bedoeld
Dat dacht ik ook :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SVDT schreef op 25 oktober 2002 @ 01:16:
epoxy op je videokaart??? dat zou ik niet verwijderen, de printplaat is d8 ik van epoxy gemaakt dus dan lost de kaart ook op, kan denk ik niet de bedoeling zijn :9,
(mocht je toch epoxy willen verwijderen gebruik dan aceton)

ik denk dat je koelpasta bedoeld, kan je er volgens mij gewoon met een doekje en wasbenzine afhalen ;)
nee, nouja, het is van dat soort 2 componenten"lijm" om bijvoorbeeld een koelblokje op een videokaart/chipset te lijmen. warmtegeleidende lijm dus...

de originele koeler van de videokaart is namelijk aan gaan lopen (is een hercules radeon 8500LE, dus geen gaten om iets vast te zetten), heb ik er een andere op gezet/gelijmd omdat ik nu een extra pci slot nodig heb moet er een wat kleinere koeler op, dus ik die grote met een schroevendraaier eraf ge-wrikt maar nu zit alle epoxy nog op de chip..en wil die epoxy er eigelijk afhalen voordat ik er een nieuwe koeler opzet, voor een goed, recht, schoon oppervlak, wat je altijd nodig hebt om iets goed stevig te kunnen vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 20:40
Anoniem: 24448 schreef op 25 oktober 2002 @ 02:16:
[...]

nee, nouja, het is van dat soort 2 componenten"lijm" om bijvoorbeeld een koelblokje op een videokaart/chipset te lijmen. warmtegeleidende lijm dus...

de originele koeler van de videokaart is namelijk aan gaan lopen (is een hercules radeon 8500LE, dus geen gaten om iets vast te zetten), heb ik er een andere op gezet/gelijmd omdat ik nu een extra pci slot nodig heb moet er een wat kleinere koeler op, dus ik die grote met een schroevendraaier eraf ge-wrikt maar nu zit alle epoxy nog op de chip..en wil die epoxy er eigelijk afhalen voordat ik er een nieuwe koeler opzet, voor een goed, recht, schoon oppervlak, wat je altijd nodig hebt om iets goed stevig te kunnen vastzetten.
Wasbenzine zou goed moeten werken (het kan alleen wel ff duren...)
btw, was de originele koeler van de radeon 8500LE er makkelijk af te halen?

"It certainly appears so..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:27

scorpionv

This space for rent

Thinner!

Werkt iig goed op heatsinks, ik hoop niet dat het silicium oplost :?

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Snipisnap schreef op 25 oktober 2002 @ 02:27:
[...]

Wasbenzine zou goed moeten werken (het kan alleen wel ff duren...)
btw, was de originele koeler van de radeon 8500LE er makkelijk af te halen?
De originele koeler was er met een platte schroevendraaier bijna zonder kracht af te halen.

verder bedankt voor de tips, ik ga strax even het 1 en ander proberen, laat het resultaat wel weten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb op geen enkele manier de lijmlaag kunnen verwijderen, heb het geprobeerd met water, wasbenzine, alcohol, aceton en spiritus, dus ik heb het een beetje opgeschuurd, ontvet, en gewoon daar overheen gelijmt, en het zit weer lekker stevig !! :D

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 24448 op 27-10-2002 16:52 . Reden: was wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41387

heb je nu dan geen problemen met extra warmteweerstand van de resten die na het schuren nog op je chippie zijn achtergebleven?
want ditzelfde probleem ga ik namelijk binnenkort ook krijgen.. heb ooit eens heatsinks met arctiv adhesive aan het mem van mijn TI4400 gelijmd...maar die gaan er nu vanaf omdat ik de kaart ga ruilen voor een ander merk...(en een 4600!!!!!!!). anywayzzz, ik hoorut wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee, het is gewoon net als artic silver III, alleen dan misschien iets minder hoge kwaliteit, het is niet zomaar secondelijm ofzo, dus het voert de warmte goed door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je zal altijd wat minder warmte geleiding hebben volgensmij :? maar dat zal als het oude eraf is geschuurd wel mee vallen... Als je het daarna weer met Artic Adhesive vastzet dan denk ik dat het nog wel voldoende moet koelen..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1