[win2k] hoe usb automatisch loskoppelen *

Pagina: 1
Acties:

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Ik heb nieuwe printer met USB verbinding.
En als ik die wil afzetten, moet ik die telkens eerst softwarematig "loskoppelen", omdat windows anders klaagt.
Is hier een oplossing voor om dit ofwel automatisch te laten gebeuren? Of nog beter, gewoon maken dat windows niet meer klaagt? :?

Edit:
doeme, titel vergeten op dit nachtelijk uur
Dit moest dus zijn: "hoe usb automatisch loskoppelen?"
Mijn excuses

[ Voor 0% gewijzigd door Dextro op 25-10-2002 01:07 . Reden: stommigheid :) ]

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Ik zet mijn printer nooit uit. Gaat zelf in standby. Doet niet iedere fatsoenlijke nieuwe printer dat?

Goed gekozen topictitel trouwens. ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het lijkt me erg verstandig om te vermelden welke printer je hebt, en een suggestie te geven wat er achter je topictitel moet ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Je bedoelt dat je het "safely remove hardware" tray icoontje moet aanklikken voordat je hem er veilig uit kan trekken?

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
jep, dit bedoel ik idd. Telkens als ik printer-scanner combinatie (HP PSC 750 om precies te zijn) uitschakel, klaagt windows dus met een pop-upje.

• blackd
  • Niet online
Titelfix ;)
Heb je al op support site van HP gekeken? Misschien zie je daar wat info erover staan :?

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
Jep, dit heb ik gedaan, niet meteen iets gevonden. Morgen nog es verderzoeken.
Maar dit moet je dan toch ook tegenkomen met alle andere usb-apparatuur? Als je digitale camera verbindt met usb-poort, en je schakelt die uit, dan krijg je toch ook die waarschuwing?

thx 4 the title ;)

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
http://www.hp.com/cposupp...support_doc/bpu03111.html

Dit heb ik gevonden. Maar echt een oplossing is er dus blijkbaar niet. :(

• blackd
  • Niet online
This icon can be disabled, but the error will still occur.
Volgens mij is het niet op te lossen dan hoor ;)

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
owkee, dat wordt dus zoeken met google naar een registerinstelling die dit mogelijk maakt, hopelijk bestaat dit.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

blackd schreef op 25 oktober 2002 @ 01:23:
Volgens mij is het niet op te lossen dan hoor ;)
Het is wel op te lossen, want het probleem dat zich voordoet hoort zich niet voor te doen. Het schermpje komt namelijk alleen als de printer wordt losgehaald terwijl hij staat ingeschakeld. Lijkt mij toch een vaag probleem. Het aangehaalde linkje heeft ook niets met het probleem te maken volgens mij, want hij geeft deze fout als je de printer nog aangesloten hebt (begrijp ik).
Heb je al geprobeerd om de drivers te updaten? De 750 heeft niet een goede standaard driver geloof ik.

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
ligt niet enkel aan de 750 hoor. Hetzelfde probleem komt voor met de digitale camera. Als je deze dus uitschakelt wanneer ie nog aangesloten is, dan krijg je ook die foutmelding. Idem dus bij de 750. Dus probleem ligt niet bij de drivers denk ik.
Maar er staan blijkbaar een paar extra downloads (waaronder het probleem), kzal die ff installeren eerst, en fingers crossed houden. ;-)

• blackd
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.hp.com/cposupport/multifunction/support_doc/bpu03111-1.gif
Dat schermpje krijg je ook wanneer je een PCMCIA kaart zomaar uit je PC haalt. Je moet het apparaat eerst stoppen voor je het kan verwijderen.

Dit bedoelt Dextro met softwarematig loskoppelen.

De vraag die in die support pagina wordt gesteld is, wat je tegen die error moet doen. Antwoord: ontkoppelen.

Dit kan je niet tegengaan, anders dan een oplossing zoeken dat het apparaat automatisch ontkoppelt wanneer je 't uit zet. Maar hoe wil je dat in hemelsnaam gaan doen :? Als je het ding uitzet, moet ie namelijk al gestopt zijn.

Niet klagen gaat Windows zeker niet, denk ik.

• Compubiter

Compubiter

Think again

Dextro schreef op 25 oktober 2002 @ 01:33:
Maar er staan blijkbaar een paar extra downloads (waaronder het probleem), kzal die ff installeren eerst, en fingers crossed houden. ;-)
Deze neem ik aan :)

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
idd, maar dit heeft dus blijkbaar geen enkel effect hier

• Compubiter

Compubiter

Think again

HOWTO: Avoid Unsafe Removal Dialog Box
Hopelijk snap je het, want:
Currently, there is no other documented interface to work around this problem.
Ik begrijp dat je je drivers moet aanpassen, maar of dat slim is :P. Wat ik dus zei, probeer de driver van de HP website, wellicht is het daar wel in aangepast ;).

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Topicstarter
hmm, idd een beetje te gewaagd voor zoiets stom. ok, da wordt dus beetje meer op OK knop duwen ;)

Bedankt voor alle info en hulp. _/-\o_
Pagina: 1