[RH62] Grafische omgeving niet starten bij booten

Pagina: 1
Acties:

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018
Ik draai momenteel onder Linux RH 6.2. Dit staat op een P200 mmx. Om mijn resources te besparen wil ik graag dat het grafische gedeelte niet tijdens het opstarten geladen wordt. Ben al fink bezig geweest met zoeken maar kom er toch niet helemaal uit. Hij zou dus op moeten starten in runlevel 3.

Dit wil ik omdat ik met behulp van het proggie vnc (remote control software) een connectie opzet met mijn linux bak. Daarmee draai ik in de grafische omgeving van KDE. Als mijn P200 2 x de grafische interface van KDE moet draaien wordt het echter wel een beetje erg veel van het goede merk ik :)

Iemand een oplossing die voor mij zou werken?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:10
:?

Lightweight windowmanager zoals WindowMaker of Fluxbox gebruiken? Meer geheugen in die PC stampen? Snellere PC nemen :P

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Zie /etc/inittab, ik dacht iets van id:3:initdefault:

Edit: Ja, inderdaad. Ook bij Red Hat. Level 3 is de multi-user-netwerk-maar-geen-X-runlevel.

[ Voor 0% gewijzigd door rollebol op 25-10-2002 00:54 . Reden: ik had gelijk ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Wat een informatieve topictitel?
FF wat mooiers van gemaakt...

Verwijderd

in lilo command linux 3 geven? of misschien als de pc gestart is init 3 intikken als je inderdaad wil dat hij niet meer standaard naar init 5 start kan je de methode van rollebol gebruiken

Verwijderd

/etc/inittab

is de enige goede manier

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 09:32:
/etc/inittab

is de enige goede manier
waarom de enige goede manier? zoals ik al zei als je wilt dat hij aanpast welke init hij standaard in boot dan ja. als je even in init 3 wil draaien zijn de andere twee opties ook goed!

• lavagiant
Als ik even in init 3 wil draaien (telinit 3), dan wordt de grafische omgeving wel afgesloten, maar worden er nog ontzettend veel systeembronnen gebruikt.
De optie van snellere pc en meer ram is niet ter sprake, dat ik mijn vraag toch helemaal niet.

Maar als ik in runlevel 3 opstart (dmv aanpassen /etc/inittab), dan is het wel mogelijk om dmv startx of startkde weer in de grafische omgeving te komen?

Verwijderd

moet je ff naar init 5 gaan denk ik... ik weet niet of anders alle benodigde modules geladen worden...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

lavagiant schreef op 25 oktober 2002 @ 10:36:
Als ik even in init 3 wil draaien (telinit 3), dan wordt de grafische omgeving wel afgesloten, maar worden er nog ontzettend veel systeembronnen gebruikt.
De optie van snellere pc en meer ram is niet ter sprake, dat ik mijn vraag toch helemaal niet.
Je zult gewoon eens goed moeten gaan kijken, naar wat je werkelijk nodig hebt qua daemons, ik bedoel, een ftp-daemon is leuk, maar als je hem niet gebruikt, kun je hem net zo goed uitzetten, etc. etc.. Gewoon een keertje 'ps aux' intikken, en de lijst eens kritisch doorkijken. Trouwens, ik heb een server draaien die m'n internet verdeelt enzo, en da's ook een P1, een 200 Mhz geloof ik. En die trekt dat allemaal prima ? (Op pisg na dan >:) )
Maar als ik in runlevel 3 opstart (dmv aanpassen /etc/inittab), dan is het wel mogelijk om dmv startx of startkde weer in de grafische omgeving te komen?
Jups, gewoon 'startx' intikken..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• lavagiant
Die van mij draait ook prima. Maar met remote control start ik een tweede kde en dat trekt ie dus niet meer. Maar ik zal eens kijken wat er onnodig opstart, want als ik in runlevel 3 opstart worden er inderdaad niet genoeg modules geladen.

Andere mogelijkheden?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ssh :)
Ik draai geen X op m'n server, da's niet nodig :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• lavagiant
Een nadeel is dan wel dat je alles moet configureren zonder een grafische omgeving...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als je per se dat ding met X moet instellen:
XFCE of WindowMaker als windowmanager, kan je nog perfect je KDE en Gnome apps onder draaien.
Pagina: 1