[NIC] wireless lan device wordt niet gezien

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:04

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Satellite pro 6000 :Y) en het apparaat heeft dus allemaal leuke features, waaronder ook wireless lan. Nu staat dit apparaat nog niet geïnstalleerd en onder apparaatbeheer staat een onbekent apparaat, maar als ik daar een driver voor wil installeren voor wireless lan dan zegt windows (XP trouwens) dat het niet de juiste drivers zijn voor dit apparaat :(. Ik kan alleen niets verzinnen wat het nou eigenlijk voor een apparaat kan zijn, alles is volgens mij geïnstalleerd verder op de wireless lan na dan.

Het staat erin als een "Base-system apparaat" en accepteerd geen drivers voor wireless lan adapter. Die adapter zit er wel in maar wordt gek genoeg niet gezien :?, wie o wie kan mij uitleggen hoe het nou precies in elkaar steekt?

To be determined...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, en als ik het goed begrijp ben je d'r zeker van dat de NIC niet als een andere naam staat aangegeven?

Windows XP doet nogal moeilijk over drivers die niet officieel WHQL zijn, dus niet door windows XP ondersteund zeg maar. Je kan deze verder wel installeren door de optie te kiezen van zelf een driver uitkiezen uit de lijst en hiermee je driver te installeren (waarschijnlijk moet je wel nog even het pad opgeven waar de drivers staan).

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
nou dat had ik allemaal al gedaan, dat XP daar erg moeilijk over doet weet ik ja (erg vervelend is het ja) maar als je het pad opgeeft en zelf kiest dan ziet XP geen informatie in die driver en laat de lijst met apparaten leeg dus je kan niets kiezen. Kortom het IS gewoon niet die wireless lan, maar goed, wat is het dan wel? Als er nou eens een logische naam bij zou staan... En waarom wordt die wireless lan niet gezien?

Ben alles NOG maar een keer aan het doorspitten bij de site van Toshiba, maar tot dusver geen resultaten :(

To be determined...

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:52
hmmm,

Ik heb zelf ook de 6000 een half jaar gebruikt en heb nu de 6100. Het eerste wat mij te binnen valt is de missende driver bij jou niet de sd host controller ? Wireless lan heb ik nooit op gang gekregen op dat ding ( win 2000 ) en op de nieuwe van mij nu ook niet. Als iemand hier een oplossing voor weet hou ik me aanbevolen.

Console Guy

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08-2025
dat onbekende apparaat is denk ik je hotkey's van je laptop!
instaleren met esb drivers!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
hmmm sd-controller heb ik idd nog niet naar gekeken, zal ik eens doen ja, bedankt, post wel of dat het was

Nee het zijn niet de hotkeys, die werken naar behoren gelukkig

Edit:

Het was idd de sd-controller :)

heel erg bedankt, maar wie wil ons nu verder helpen met die wireless lan?

Iemand de oplossing?

To be determined...

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:26

Jaymz

Keep on moving !

Titelfixje on request :)

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
schoppen mag dan eigenlijk niet, maar ik doe het toch O-)

ik beloof er wel meteen bij dat ik het bij deze ene keer laat ;)

To be determined...

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40
bij mijn Fujitsu Siemens s6010 moest ik het wireless gebeuren in de bios aanzetten, moet dat bij jou Toshiba misschien ook?

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Heb er in gekeken ja, maar zie daar geen opties en in de tool die toshiba icm de bios heeft staat ook geen optie. Dus ja het is mij en basmaaks een raadsel...

Iemand nog een idee? Misschien een driver update ofzo? anyone?

To be determined...

• The Gamblers
Ik zag dat je met de "fn" en "F8" toets eerst de hardware aan moet zetten en dat ie dan verschijnt bij de lijst met apparaten. Bij mij werkt dit echter niet ?

Console Guy

• The Gamblers
Niemand ?????

Console Guy

Pagina: 1