Toon posts:

Nieuwe sound-card, maar GEEN dolby, welke te nemen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Wil binnenkort een nieuwe geluidskaart kopen omdat mijn AWE 64 Gold toch wel z'n beste tijd heeft gehad (zitten een paar vervelende beperkingen aan)

Maar nu moet er dus een anderen komen, maar ik heb geen id welke, want tegenwoordig is alles Dolby Surround enzo, terwijl ik dat dus niet wil :)
Ik heb namelijk een forse stereo set erachter hangen die perfect werkt, en ik totaal geen Dolby Surround mis ofzo :)

Dus mijn vraag is, welke sound-card is :

- nog van het ouderwetste systeem (gewoon stereo dus, zoals mijn AWE64)
- herlder en zuiver van geluid
- ondersteunt DOS (niet per se nodig, maar ik vind het wel makkelijk voor ouwe progs)
- nog redelijk te betalen
- perfect geluid met DIVX'es (want daar was mijn AWE64 niet zo blij mee, vaak slecht geluid enzo, en het lag niet aan de divx of aan de software,verschillende tests mee gedaan)

zelf dacht ik aan een SB Live! ofzo :) maar er zijn er zoveel dat ik het echt niet meer weet, ik volg de soundcards ook niet zo erg moet ik zeggen hoor

budget ligt rond de 80 pleuro of lager, mag er iets overheen zijn als het ECHT een goeie kaart is :)

alvast erg bedankt

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2002 23:39 . Reden: toevoegingen ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30

JT

VETAK y0

Onder de 80 euro...mjah, is allemaal Surround shit. Ik heb er een Philips Seismic Edge in zitten en die vind ik zelf net ff wat lekkerder klinken dan een Live. Is wel 5.1 maar daar ontkom je niet zo snel aan.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
Is een SoundBlaster Live 1024 niet gewoon stereo? Ik xal ff searchen.

edit:

Ik kan het zo gauw niet vinden. Maar ik weet dat een SoundBlaster 128 wel alleen stereo is. Maar waarom neem je geen Live 5.1 Player? Die kan ook gewoon op je stereo aangesloten worden (heb ik ook een tijdje gehad) en klinkt perfect (nu heb ik een Inspire 5300 set eraan hangen). Al was het wel ff moeilijk, afscheid nemen van m'n goeie ouwe AWE 32 ISA :'( .

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

psmeets schreef op 24 oktober 2002 @ 23:49:
Is een SoundBlaster Live 1024 niet gewoon stereo? Ik xal ff searchen.
Nopez, 4 speakers. :)

Maar dat is eigenlijk alleen een extraatje, zo zou je 't kunnen zien. Ik zou in de eerste plaats gewoon een keuze maken op basis van geluidskwaliteit en drivers/compatibiliteit. Dat een kaart 5.1 geluid ondersteunt, wil niet zeggen dat je hier per sé gebruik van moet maken.. Dat staat zelfs standaard uit meestal :)

#

Verwijderd

wat d8 je van een hercules fortisimo III

Verwijderd

Hmm.. ik zou gewoon een sb live player ofzo pakken. Is wel 5.1, maar dat HOEF je niet aan te zetten hoor ;) Ik gebruik het ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Zap schreef op 24 oktober 2002 @ 23:55:
[...]

Nopez, 4 speakers. :)

Maar dat is eigenlijk alleen een extraatje, zo zou je 't kunnen zien. Ik zou in de eerste plaats gewoon een keuze maken op basis van geluidskwaliteit en drivers/compatibiliteit. Dat een kaart 5.1 geluid ondersteunt, wil niet zeggen dat je hier per sé gebruik van moet maken.. Dat staat zelfs standaard uit meestal :)
Welke kaart adviseer jij mij dan ? kijkend naar de punten die ik noemde, en van wat jij zelf goed vind ? :)

en wat is het verschil tussen een
-SB Live 5.1 en een
-SB Live 5.1 Player ?

:)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2002 00:24 . Reden: toevoegingen ]

Verwijderd

Gewoon een soundblaster Live! (1024) kopen. Als het kan oem (niet player) of 2e hands of zo. Ik heb een oem moedel die bij het pakket surround 1024 zat. Deze editie heeft namelijk beter pluggen (vergulden metalen ipv plasticen) en meer ingangen, oa digitaal cd in, hebben niet alle live's. Het is een 4.1 kaart, maar hij werkt standaard gewoon als stereo. Hij geeft bijna geen ruis, vergeleken met ac97 :+. En er zijn goede dos drivers voor, deze maken de geluidskaart net zo compatible als een SBPro/SB16, met de bekende instellingen IRQ 5/7 DMA1 en DMA5 (bij sb15) Geheugen adres 220 en voor midie 330 _/-\o_ . Gewoon een prima kaartje dus, ze vertellen vanalles af en toe over Creative, maar, netzoals bij HP, ze maken goede drivers. En een SBlive! kost helemaal niet zo veel.

offtopic:
Ga op de HCC/Beurs Kijken, want daar kun je zien wat je koop!

• bobsnl
  • Laatst online: 04-01 19:51
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 00:21:
[...]
Welke kaart adviseer jij mij dan ? kijkend naar de punten die ik noemde, en van wat jij zelf goed vind ? :)

en wat is het verschil tussen een
-SB Live 5.1 en een
-SB Live 5.1 Player ?
:)
Het enige verschil is dat om de player een doosje zit met wat extra software (niet veel) en een boekje....

Wat ook een leuke kaart is, is de SB 4.1. Dingetje kost maar € 20,- en is eigenlijk gewoon een Soundblaster Live! (van voor de 5.1).

Voor de rest kan ik je ook de kaarten van Philips aanbevelen. Voor ca. € 50 heb een mooie 4.1 (Rhythmic Edge)
edit:
typfoutje

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 00:30:
Gewoon een soundblaster Live! (1024) kopen. Als het kan oem (niet player) of 2e hands of zo. Ik heb een oem moedel die bij het pakket surround 1024 zat. Deze editie heeft namelijk beter pluggen (vergulden metalen ipv plasticen) en meer ingangen, oa digitaal cd in, hebben niet alle live's. Het is een 4.1 kaart, maar hij werkt standaard gewoon als stereo. Hij geeft bijna geen ruis, vergeleken met ac97 :+. En er zijn goede dos drivers voor, deze maken de geluidskaart net zo compatible als een SBPro/SB16, met de bekende instellingen IRQ 5/7 DMA1 en DMA5 (bij sb15) Geheugen adres 220 en voor midie 330 _/-\o_ . Gewoon een prima kaartje dus, ze vertellen vanalles af en toe over Creative, maar, netzoals bij HP, ze maken goede drivers. En een SBlive! kost helemaal niet zo veel.

offtopic:
Ga op de HCC/Beurs Kijken, want daar kun je zien wat je koop!
Kijk daar heb ik wat aan :) mijn keus staat vast.. heel erg bedankt _/-\o_

/edit/

waar kan ik die kaart kopen die jij nu ook hebt ? want ik zie em niet staan bij pricewatch eigenlijk ;(

//edit//

• bobsnl
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 00:37:
[...]

waar kan ik die kaart kopen die jij nu ook hebt ? want ik zie em niet staan bij pricewatch eigenlijk ;(

//edit//
http://www.tweakers.net/pricewatch/3877 (de oem)
pricewatch: Creative SoundBlaster Live Player 1024 (de retail)
pricewatch: Creative SoundBlaster Digital 4.1 (het zusje)

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Zap
  • Niet online

Zap

~

SB Live 1024 is het oude 'budget' model, tegenwoordig is dat de Live Player 5.1, met als enige verschil dat de laatstgenoemde een center-speaker kan aansturen en (softwarematig) AC3 kan coderen.

Heb er pas nog een gekocht voor m'n 2e systeempje voor 39,50 euro. Prima kaartjes wat geluid betreft. Er zijn echter wel veel mensen die driver problemen hebben met Creative kaartjes, maar ik denk dat dat misschien ook maar gedeeltelijk illusie is omdat ze gewoon veel verkocht worden (dan lijken er al gauw veel klachten te zijn). De problemen met VIA chipsets zijn voor zover ik weet ook grotendeels opgelost, en 4/5 speakers onder WinXP werkt met de nieuwste drivers ook. Alleen snap ik nogsteeds niet waarom die drivers zo groot moeten zijn :?

Maar goed, kies in ieder geval voor een OEM/bulk model. Ik denk niet dat je veel waarde zult hechten aan een mooie doos + wat demo's van spellen, als je de kaart veel goedkoper kan krijgen zonder al dat spul.

De Live player 5.1 is nu dus ongeveer 40 euro, Audigy Player is +/- 80 euro (valt dus nog net binnen je budget, en heeft een paar leuke extra's zoals firewire aansluiting, standaard ASIO support etc. Maar ik weet niet of je dat wel nodig hebt)

Naast Creative zou je ook nog eens kunnen kijken naar de Philips edge kaartjes, Terratec (mooie kaarten, maar over het algemeen slechte driver support), Hercules.

#

Verwijderd

Topicstarter
Hehe nu begin ik weer te twijfelen :)

Tussen de Live! 5.1 Player, Player 1024 en de Audigy Player
Geweldige kaarten neem ik aan, alleen is de Audigy nu _echt_ veel beter kwa geluid, of is het gewoon een Player 5.1 met wat extra chips+opties ?

DOS ondersteuning kan ik wel schudden denk ik (of ik moet die kaart nemen die gilseboer mij verteld had)

moeilijk moeilijk

de keus moet ik nu dus maken over deze kaarten :

- Creative Labs SBLive Player 5.1 € 38,-
- Creative Labs SB Audigy Player (OEM) € 76,-
- Creative Labs SBLive Player 1024 € 50,-

kwa geld maakt me het niet zoveel uit, want ik wil best betalen voor kwaliteit, maar is die kwaliteit dan ook echt beter dan een kaart waarvoor ik een stuk minder betaal :)

/edit/
wat is ASIO btw :)
//edit//

/edit2/
ik ga nu slapen.. alvast erg bedankt voor de komende reacties :)
//edit2//

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2002 01:17 . Reden: typo ]

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 01:14:
Hehe nu begin ik weer te twijfelen :)

Tussen de Live! 5.1 Player, Player 1024 en de Audigy Player
Geweldige kaarten neem ik aan, alleen is de Audigy nu _echt_ veel beter kwa geluid, of is het gewoon een Player 5.1 met wat extra chips+opties ?

DOS ondersteuning kan ik wel schudden denk ik (of ik moet die kaart nemen die gilseboer mij verteld had)

moeilijk moeilijk

de keus moet ik nu dus maken over deze kaarten :

- Creative Labs SBLive Player 5.1 € 38,-
- Creative Labs SB Audigy Player (OEM) € 76,-
- Creative Labs SBLive Player 1024 € 50,-

kwa geld maakt me het niet zoveel uit, want ik wil best betalen voor kwaliteit, maar is die kwaliteit dan ook echt beter dan een kaart waarvoor ik een stuk minder betaal :)

/edit/
wat is ASIO btw :)
//edit//

/edit2/
ik ga nu slapen.. alvast erg bedankt voor de komende reacties :)
//edit2//
Die Live Player 1024 kun je al schrappen, want dat is het oude model (en de genoemde prijs is dus ook nog oud waarschijnlijk). Alles dat de 1024 heeft, heeft de 5.1 ook + nog wat kleine extra's (zie hierboven).

DOS ondersteuning is voor al de bovengenoemde kaarten hetzelfde; het zijn allemaal PCI kaarten (dat is iedere nieuwe geluidskaart tegenwoordig), dus voor DOS support zal er geëmuleerd moeten worden. Dat werkt in Win98SE iig prima, in WinXP heb ik het eerlijkgezegd nog nooit uitgeprobeerd. Maar XP heeft sowieso veel meer moeite met DOS programma's, dus dan zou ik met een bootdisk werken. Er zijn ook gewoon native DOS drivers, kan hier prima met geluid Transport Tycoon Deluxe spelen met een DOS bootdisk.

Over de verdere verschillen tussen de Live en de Audigy kun je de search even raadplegen, daar valt genoeg te vinden. :)

ASIO heb je eigenlijk alleen wat aan als je actief met het (professioneel) producen van muziek bezig bent (denk aan MIDI aansturing van softsynths e.d.), en je dus baat hebt bij een zo laag mogelijke latency in dat soort omgevingen. Maar ik denk niet dat dat het geval is, want dan was je waarschijnlijk naar een heel ander soort geluidskaart aan het kijken ;)

Welterusten :P

#

Verwijderd

oeps hier ging wat fout Sorry

Verwijderd

ik zouw zeggen neem geen creative maar toch terratec!

bv de terratec DMX 1024 of betaal iets meer voor de DMX fire Lt

Heel erg mooie kaartjes!!

Ondanks de drivers die moeilijker te verkrijgen zijn.
Maar je geluid is wel mooier!

albijna op elke kaart zit de optie Dolby Surround (in de vorm van 5.1)
De terratec DMX6fire bevat ook een optical out erg leuk als je er n de toekomst mischien een Decoder op wil zetten ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 12:04:
ik zouw zeggen neem geen creative maar toch terratec!

bv de terratec DMX 1024 of betaal iets meer voor de DMX fire Lt

Heel erg mooie kaartjes!!

Ondanks de drivers die moeilijker te verkrijgen zijn.
Maar je geluid is wel mooier!

albijna op elke kaart zit de optie Dolby Surround (in de vorm van 5.1)
De terratec DMX6fire bevat ook een optical out erg leuk als je er n de toekomst mischien een Decoder op wil zetten ...
Terratec ---> Driversupport in dos 8)7

BTW, lees ff z'n eerste post, hij wil helemaal geen 5.1, maar gewoon een goeie stereokaart!

Btw, alle 4.1/sblive!/sblive1024 is 1 pot nat, dus je hebt wel degelijk dossupport, volgens mij bij de 5.1 ook nog, want die is eigelijk exact hetzelfde. Audigy is echt enorm overkill, niet doen.

Mij sblive! is overigs de SBLive! Model CT4760, misschien heb je daar wat aan. Ik wil hem best verkopen, want ik wil op zicht best een audigy, maar ik heb geen geld ;( :). Kijk anders ff of er een beurs in de buurt is, of desnoods hcc. Daar hebben ze hem wel, en anders kun je teminste "zien" wat je koopt. 1 van de 200 stands moet toch wel de goeie hebben d8 ik zo O-).

Hier issie btw, gevonden op marktplaats.n, dus moet je daar maar eens kijken foto waar deze vandaan komt bood hem aan, maar dan moest je z'n 4.1 speakers erbij kopen.
Afbeeldingslocatie: http://www.marktplaats.nl/fotos/hardware/geluid/5371.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Thnx allemaal voor reacties :)
zit nu in ijmuiden bij me vriendin en gaan we zo ff naar de black market >:) >:) >:)

En kijk ik terplekke wel welke kaart het wordt,

Live! 5.1 of
Audigy Player

gewoon kijken wat betaalbaar is, als ik die Audigy voor minder dan 60 pleuro mee kan krijgen doet ik dat gewoon :)

Verwijderd

Topicstarter
Was ik weer :P

Kaart werkt prima, alleen ik hoor veel mensen over HEEL veel verschillende drivers, de drivers die op de CD staan werken prima, alleen zijn de downloadable drivers dan NOG beter ? (bijv. full DOS support enzo :P )

alvast bedankt :)

Verwijderd

wat heb je nou gekocht dan?

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt kwa driver support niet echt veel uit imo :)

Maar heb me goed laten voorlichten door verschillende mensen.. en het is dus de Live! 5.1 geworden.. omdat de chip die erop zit niet ECHT veel verschil maakt met de Audigy :)

maargoed mijn vraag ging over die drivers.. dus back on topic :+

Verwijderd

http://atlas.hemmet.chalm...er/showpage.php?name=sb16
ftp://atlas.hemmet.chalme...r/drivers/SBLIVE2SB16.zip

e voila!

maareh, er staan toch dosdrivers op die cd? Je moet wel zorgen dat je ook emm386.exe in je config.sys heb staan. De dosdriver zal dan een Sounblaster 16 emuleren naar je sblive!. Dus compitabbeler kan het niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 01:34:
http://atlas.hemmet.chalm...er/showpage.php?name=sb16
ftp://atlas.hemmet.chalme...r/drivers/SBLIVE2SB16.zip

e voila!

maareh, er staan toch dosdrivers op die cd? Je moet wel zorgen dat je ook emm386.exe in je config.sys heb staan. De dosdriver zal dan een Sounblaster 16 emuleren naar je sblive!. Dus compitabbeler kan het niet ;)
aaah thnx :) dat is altijd handig
maar mijn vraag ging eigenlijk over de _normale_ drviers.. onder windows enzo.. is daar nu echt zoveel verschil in met de drivers die op de CD staan ?

Verwijderd

mmm, drivers zorgen nou niet echt dat er ineens allerlei nieuwe features komen, ze lossen alleen wat bugs op. In meuktracker stond nu wel een nieuwe versie van Live!Ware, met wat programma's zoals Live! Mixer, (om te selecter hoeveel speakers je hebt en effecten aan te zetten) Playcentre, en nog wat meer zooi, staat in principe ook op de cd. Alleen die nieuwe ziet er wat fanciër uit, en werkt onder windows xp

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 13:10:
mmm, drivers zorgen nou niet echt dat er ineens allerlei nieuwe features komen, ze lossen alleen wat bugs op. In meuktracker stond nu wel een nieuwe versie van Live!Ware, met wat programma's zoals Live! Mixer, (om te selecter hoeveel speakers je hebt en effecten aan te zetten) Playcentre, en nog wat meer zooi, staat in principe ook op de cd. Alleen die nieuwe ziet er wat fanciër uit, en werkt onder windows xp
ah koel thnx :)
ik ga weer verder genieten van me kaartje :D

Verwijderd

Topicstarter
Ben wel weer op een probleem gestuit :(
Opnemen gaat dus echt voor geen meter met die kaart, alleen maar gekraak en getik als je het afspeelt

en aangezien ik in een clan speel, en dus ook TeamSpeak gebruikt bij wars is het handig dat mijn mic het ook fatsoenlijk doet :)

maargoed mijn Live! vind dat niet zo leuk.. de functie " wat u hoort " opnemen enzo werkt ook niet.. alles wat ik probeer in de pc te stoppen.. met behulp van "recorden" werkt dus niet :(

iemand een oplossing ?

Verwijderd

sb live kraakt bij hd activiteit

Verders voor opnemen NIET kiezen voor "Wat u hoort" want dan worden alle record kanalen opengezet, en dat zorgd voor veel ruis en zo. Gewoon naar je windows mixer gaan, dan naar menu gaan naar eigenschappen, en vervolgens een bolletje zetten bij opnemen, dan bij de mixer "selecteren" aanvinken bij het kanaal waarvan je wilt opnemen.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:47

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Had je niet voor een simpele PCI64 of 128 kunnen gaan, er zijn genoeg winkels die hem nog op vorraad hebben

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 09:37:
sb live kraakt bij hd activiteit

Verders voor opnemen NIET kiezen voor "Wat u hoort" want dan worden alle record kanalen opengezet, en dat zorgd voor veel ruis en zo. Gewoon naar je windows mixer gaan, dan naar menu gaan naar eigenschappen, en vervolgens een bolletje zetten bij opnemen, dan bij de mixer "selecteren" aanvinken bij het kanaal waarvan je wilt opnemen.
hopen maar dat dat werkt ;(
zit nu op school en kan het niet testen, misschien nog andere suggesties die ik dan eventueel zou kunnen proberen ?

ik vind het heel erg vreemd want alleen het linker kanaal geeft kraken en tikken (dus alleen als ik opneem, erg vreemd)

of als je microfoon activiteit is

Verwijderd

Ik heb het gekraak opgelost door m'n sblive in een ander slot te drukken, ik had namelijk laatst ff al m'n kaarten op een andere plek er in gedaan (en ik heb er nogal wat ;) ) Wat blijkt, probleem opgelost. Het lijkt er vooral op dat er gekraak is al je de kaart in een slot stop wat gedeeld is met de USB controller, dus dat moet je ff checken in je bios/irq tabel.

• bobsnl
Sinclair schreef op 30 oktober 2002 @ 09:50:
Had je niet voor een simpele PCI64 of 128 kunnen gaan, er zijn genoeg winkels die hem nog op vorraad hebben
Dat was heel onverstandig geweest. De PCI64 en PCI128 geven problemen met VIA-moederborden... die geven nl bij het afspelen al een krakend geluid.

Verwijderd

Topicstarter
alles al gedaan.. nieuwe drivers, de hele teringzooi.. maar nix werkt, zal zo es kijken of het niet gewoon aan de kaart zelf ligt, misschien maar binnenkort nieuw mobo + proc kopen, misschien dat dat helpt 8)

en dan _nooit_ meer VIA

• bobsnl
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 16:44:
alles al gedaan.. nieuwe drivers, de hele teringzooi.. maar nix werkt, zal zo es kijken of het niet gewoon aan de kaart zelf ligt, misschien maar binnenkort nieuw mobo + proc kopen, misschien dat dat helpt 8)

en dan _nooit_ meer VIA
Niet meteen de schuld bij VIA leggen. Creative heeft namelijk bij de ontwikkelingen van haar geluidskaarten een (klein) foutje gemaakt door een bepaalde toevoeging (van Intel) op de PCI-bus aan te spreken dat niet binnen de standaard valt. VIA daarentegen houdt zich wel aan deze standaard en daardoor wil het af en toe tot problemen leiden. Onderstaande patch zou wel eens uitkomst kunnen bieden. Succes!

meuktracker: patch voor VIA chipsets 0.20 beta 11

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal nix doet het, het geluid is perfect wat er uit het kaartje komt, alleen de functie opnemen vind hij niet leuk.. en HD activiteit gaat er niet in, dan is de keus snel gemaakt

/me haalt zijn AWE64 Gold doos van de kast en geeft kus aan deze heiligheid

Blij dat ik hem niet weg heb gedaan.. want dit blijft de kaart der kaarten, alleen jammer van de slechte kwaliteit bij tropische divx-compressies :D

Daarom zat ik dus ook te denken aan een nieuwe kaart.. de live! dus, maargoed zo'n bagger kaart had ik niet verwacht, de samenwerking met VIA schiet voor geen meter op dus, heb zelfs nog over na zitten denken om een ander mobo+proc te kopen.. maar dat alles voor een soundcard ? dat dacht ik eigenlijk niet.. ik verkoop em wel door aan iemand die er wel 45 pleuro voor wil neertellen :Z

Bedankt voor jullie hulp allemaal, maar deze jongen geniet weer volop van zijn ouwe AWE64 beestje :) :9

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Okee, weg met die Creative ellende. Heel verstandig.

Ga eens kijken naar Audiotrak. De Maya voldoet volgens mij helemaal aan je eisen. Perfecte stereo. Punt

De audiotraks zijn bij www.feedback.nl te koop.

Verwijderd

bobsnl schreef op 30 oktober 2002 @ 17:04:
[...]

Niet meteen de schuld bij VIA leggen. Creative heeft namelijk bij de ontwikkelingen van haar geluidskaarten een (klein) foutje gemaakt door een bepaalde toevoeging (van Intel) op de PCI-bus aan te spreken dat niet binnen de standaard valt. VIA daarentegen houdt zich wel aan deze standaard en daardoor wil het af en toe tot problemen leiden. Onderstaande patch zou wel eens uitkomst kunnen bieden. Succes!

meuktracker: patch voor VIA chipsets 0.20 beta 11
Volgens mij draai je het om, die functie hoord standaard aan te zijn, want ali en SiS hebben er ook geen last van, je kunt het oplossten met de creative + 686B patch (aangezien de topicstarten een KT7A heeft). Probleem ligt niet bij creative, maar via. En creative maakt goeie geluidskaartjes. maar goed, ik wil hier geen flame war gaan beginnen.
lees dit anders ff:
http://www.networking.tzo...ware/readmes/faqvl019.htm
Ik zie namelijk in je specs dat je een raidcontroller hebt, in de faq van de tekst hierboven staat dan ook dat je via latency patch moet installeren EN nieuwe highpoint drivers. Dan zal het probleem wel opgelost zijn

Ik vind het het trouwens erg jammer dat er meteen dingen moeten geroept worden zoals "ik koop nooit meer via" en "creative is rotzooi". Je moet gewoon zelf eerst eens beter het probleem isoleren, en proberen op te lossen, desnoods door contact te nemen met de fabrikant, andere hardware uit te schakelen en een nieuwe windows install, maar dat is tegenwoordig al weer te veel moeite :r.
Ik word oud denk of zo (8>

edit:

sorry, ik bedoelde via ipv nvidia |:(

• bobsnl
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 22:53:
[...]
Probleem ligt niet bij creative, maar nvidia.
Wat heeft nVidia er nu weer mee te maken? Als er iemand onschuldig is hierbij, is het wel nVidia.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 22:53:
[...]

Volgens mij draai je het om, die functie hoord standaard aan te zijn, want ali en SiS hebben er ook geen last van, je kunt het oplossten met de creative + 686B patch (aangezien de topicstarten een KT7A heeft). Probleem ligt niet bij creative, maar nvidia. En creative maakt goeie geluidskaartjes. maar goed, ik wil hier geen flame war gaan beginnen.
lees dit anders ff:
http://www.networking.tzo...ware/readmes/faqvl019.htm
Ik zie namelijk in je specs dat je een raidcontroller hebt, in de faq van de tekst hierboven staat dan ook dat je via latency patch moet installeren EN nieuwe highpoint drivers. Dan zal het probleem wel opgelost zijn

Ik vind het het trouwens erg jammer dat er meteen dingen moeten geroept worden zoals "ik koop nooit meer via" en "creative is rotzooi". Je moet gewoon zelf eerst eens beter het probleem isoleren, en proberen op te lossen, desnoods door contact te nemen met de fabrikant, andere hardware uit te schakelen en een nieuwe windows install, maar dat is tegenwoordig al weer te veel moeite :r.
Ik word oud denk of zo (8>
Dat is niet waar hoor, het is een perfect kaartje, en Creative maakt ook andere erg goede dingen, maar ik heb al ZO veel gedaan, en nix wil werken, dan is bij mij de pret er al snel vanaf hoor, dan gooi ik liever die live uit me raam en prop me ouwe AWE64 er weer in :)

btw, ik heb geen Raid maar gewoon een standaard KT7A (zonder raid dus)

Verwijderd

bobsnl schreef op 30 oktober 2002 @ 23:42:
[...]

Wat heeft nVidia er nu weer mee te maken? Als er iemand onschuldig is hierbij, is het wel nVidia.
Sorry ik bedoelde via dus, al gecorrigeerd :)

Verwijderd

Topicstarter
morgen ff verse win98 install proberen

laten we het hopen met ze allen :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 23:59:
morgen ff verse win98 install proberen

laten we het hopen met ze allen :D
precies, wat ik al dacht, gewoon klote dus, ik haal em eruit, en ik WIL er niet eens meer aandacht aan besteden, de combinatie SBLive!/Audigy met VIA wil gewoon niet bij mij, spijtig.. had gehoopt op iets anders ;(

Verwijderd

Ruilen met m'n 4.1 sblive! ?, werkt gewoon goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 21:30:
Ruilen met m'n 4.1 sblive! ?, werkt gewoon goed :)
neh, ik hou teveel van mijn AWE64 eigenlijk :P die wil ik er niet uithalen

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tip: Kijk naar een kaart van Terratec, die heeft imo een veel betere DAC en ADC en het analoge deel is kwalitatie VEEL beter dan Creative, dit is ook bewezen uit tests van C't.

De kaart is BTW ook nog 24 bits en 96KHz bij het afspelen én het opnemen :)

Ik heb zelf de Terratec SoundSystem DMX 6fire 24/96, die is iets van 250 euro maar er is ook veel goedkopere versie met alleen de kaart (Ik heb em met drive bay etc.).

Verwijderd

Heb je al eens gekeken naar de Philips Acoustic Edge. Deze kaart schijnt erg mooi geluid te produceren. Ik heb verschillende review gelezen. Ik wil ook een nieuwe geluidskaart kopen en ik ga denk ik voor die Acoustic Edge.
Pagina: 1