Toon posts:

Dutch Web Services... Snel, maar HELL!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4 weken geleden een adsl abonnement aangevraagd bij DWS
deze bieden een 2-8 Mbit snelheid downstream voor een redelijk bedrag.

Mijn modem (usb --> voor ethernet 130 euro extra!! bovenop de 180 euro aansluitkosten!!!!!! :( )

was er vorige week al en de lijn is sinds vandaag actief.

Maar mijn pc dacht daar anders over, hoewel alles correct werkt wil mijn modem schijnbaar geen IP adres request doen en kan ik dus niet internetten (dit systeem modems is net zoals de ALCATEL moden NA de HACK).

Dus dat begon al vervelend. Ik dus Bellen met die mensen... geen oplossing......
Dus moest ik maar pc opnieuw installeren en terugbellen als het nog niet werkte.

En nee hoor, ik heb ook nooit echt mazzel, zooitje doet het weer niet.

Na weer te bellen en met een andere medewerker te hebben gesproken, die het antwoord ook al niet wist, moest ik wachten op een telefoontje van de eerste techneut, hij wist meer. Na lang wachten teruggebeld: Nee sorry geen tijd, dringendere zaken, tot morgen. AAAARGH!

Nu is dit het probleem zover ik begreep:
ik heb win2000 pro
Modem en alles werkt.
Modem heeft geen ip adres verkregen, dit weet ik door:

in command prompt: ipconfig/all
hierbij is de ip config 169.blablabla oftewel geen ip adres gevonden.
Ook als ik naar de snelheid kijk van de aansluiting (want de modem zegt wel aangesloten te zijn met het netwerk) zie ik dat er iets vreemds is: ik heb 2-8mbit down en 512 kbit up. In de Local Area Connection is hij verbonden met een miezerige 640kbit/128Kbit.

Wie kan mij hierbij helpen?? Gezien het feit dat DWS geeneens weet hoe haar eigen systeem in elkaar steekt.

THX Benny.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 17:41
Is het niet zo dat Windows (ik weet het van XP wel) standaard wat bandbreedte 'leent' van de gehele verbinding (10% geloof ik...)?? Misschien kan het daar aanliggen??? En wat betreft de ip -> daar weet ik niks van af, heb nl zelf gewoon een telefoonlijn. Veel succes en hopen dat iemand anders dat probleem kan oplossen voor je....

http://specs.tweak.to/5253

• petturik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 16:18

petturik

aka Captain Stubing

Begrijp ik nou goed dat je een gehacked modem hebt? Dan zou mijn eerste advies wezen om deze weer in de originele staat te brengen en het dan nog eens te proberen. Bovendien weet ik niet of je met ipconfig/all het ip-adres van je modem te zien krijgt. Lijkt mij meer van je PC.

nihongo ga sukoshi hanasemas

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou best kunnen, maar uit ervaring is een 1MBIT lijn +/- 130KByte/s
minimum van 2 MBIT is dus dan 260Kbyte/s
640Kbit is 65 Kbyte per seconde....

OH en wat ik net was vergeten, bij
IPconfig/release
Ipconfig/renew
werkt het niet

Verwijderd

Topicstarter
oh en deze modems zijn niet gehackt. ze zijn standaard zoals de GEHACKTE modems van alcatel.
Altjid online, geen inlognaam etc. nodig.

• petturik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 16:18

petturik

aka Captain Stubing

Ik zou in ieder geval ook die lui van DWS achter hun gat aan blijven zitten. Dat werkt meestal het beste (en ik spreek uit ervaring). Valt er verder nog wat aan je modem te configureren misschien? Afijn, ik ga nou ff :Z , zal er morgen nog eens over nadenken.
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 23:21:
oh en deze modems zijn niet gehackt. ze zijn standaard zoals de GEHACKTE modems van alcatel.
Altjid online, geen inlognaam etc. nodig.
Aha, op die manier... :)

[ Voor 0% gewijzigd door petturik op 24-10-2002 23:25 . Reden: edit ]

nihongo ga sukoshi hanasemas

Pagina: 1