• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03 11:44

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Heb een Sony digitale camera gekocht....

1 probleem...

die memorystick van sony is vervolgens weer een hele bubs geld... zijn hier toevallig ook goedkope alternatieven voor of is dit af te raden

Net zo met een tweede batterij.... je betaald je helemaal scheel als je 'm bij sony koopt... alternatieven??

Nikon D7000

Verwijderd

128MB voor 83 euro in de tweakshop of hoe dat ding ook heet

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het beste advies is: De volgende keer geen Sony camera kopen... zulke dingen kun je weten voordat je hem aanschaft. En er zijn tig andere camera's van andere merken die even goed/beter zijn en goedkopere accesoires ondersteunen.

Het schijnt dat er andere merken MemorySticks gaan maken en dat ze dan in prijs gaan dalen... maar, eerst zien dan geloven.

Van InfoLithium batterijen van goedkopere merken heb ik nog nooit gehoord. Misschien dat iemand anders het weet?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik ben het eens met Johnny. Je had wel kunnen weten dat memsticks harstikke duur zijn, zelfs de "kloon"versies. Geen keus.

Qua batterijeen, er is wel een of ander internetbedrijf dat krachtiger accu's verkoopt. Maar adres weet ik niet, je moet maar even zoeken op dpreview forums.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Ik heb nog een 64MB stick voor je.... Doe maar een goed bod ;)

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-03 09:52

Barca

In Search Of Sunrise

Johnny64 schreef op 24 oktober 2002 @ 23:04:
Van InfoLithium batterijen van goedkopere merken heb ik nog nooit gehoord. Misschien dat iemand anders het weet?
InfoLithium is een techniek die door Sony is ontwikkeld. Niemand anders mag dan ook deze naamgeving aan zijn/haar batterijen geven. JVC noemt de batterijen bijvoorbeeld: "Rechargeable lithium ion camcorder battery". De vorm van deze batterijen (http://www.crutchfield.co...514&id=morephotos&a=0&s=0) is dan ook niet hetzelfde als Sony InfoLithium batterijen.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

je kan dr toch gewoon goede [2000mAh] AAs in stoppen? werkt net zo goed ;)

Gregor van Egdom Krekr

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Het beste advies is: De volgende keer geen Sony camera kopen... zulke dingen kun je weten voordat je hem aanschaft. En er zijn tig andere camera's van andere merken die even goed/beter zijn en goedkopere accesoires ondersteunen.

Het schijnt dat er andere merken MemorySticks gaan maken en dat ze dan in prijs gaan dalen... maar, eerst zien dan geloven.

Raar advies. Ik moet dus geen mercedes gaan rijden, omdat de opties hiervan te duur zijn. Er bestaan ook andere auto's die net zo goed zijn, maar goedkoper.
De topic starter vraagt alleen of er andere vormen van opslagmedia zijn, als alternatief voor sony. Net zoiets als iemand vraagt of hij een niet mercedes oliefilter kan gebruiken.

Even on topic.
Er zijn geen andere mediadragers dan de memorysticks. Alternatieven zijn er alleen in de prijzen van concurrerende merken. De accu kan je wel van een ander merk nemen, welke vaak goedkoper is en ook nog langer meegaat, je mist dan alleen de informatie over de resterende akkucapaciteit.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:44

Tarin

Just plain weird.

Het is bekend dan memorysticks duurder zijn dan compactflash/smartmedia met dezelfde grootte. Daar doelt Johnny64 op. De vergelijking met Mercedes is een beetje vaag.. die auto's zijn sowieso al vet veel duurder dan een bijvoorbeeld Mazda, terwijl de sony camera's voor ongeveer dezelfde mogelijkheden/kwaliteit ongeveer even duur zijn als die van Oly/Canon/Minolta/Nikon/noem maar op.

Dat van de accu weet ik niet, maar er zou een oplaadbaar iets moeten zijn. Passen er wel aa-batterijen in het type wat de topicstarter heeft? (die sony-met-de-lange-lens heet een speciale vorm accu..)
Maar in ieder geval: oplaadbare accu's zijn een eenmalige vrij grote uitgave, maar ik weet zeker dat je er veel plezier mee hebt. Koop vooral de originele.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 13:49:
Ik heb nog een 64MB stick voor je.... Doe maar een goed bod ;)
Dhuzz

Ehmm

Heb eerlijk geen flauw idee omdat die dingen niet zo bijster vaak tweedehands worden aangeboden en je dus ook niet weet wat je ervoor moet geven; vragen... had je zelf iets in gedachte??

Ben wel serieus geinterreseerd hoor als jij er een over hebt en er toch vanaf moet ... op de manier van dat er 2 mensen gelukkig worden etc.

Gr. Veryip

Nikon D7000

Verwijderd

uuuh ik wil niet vervelend doen, maar er zijn dus wel memorysticks van andere merken ( sandisk dacht ik ) alleen de prijs verschilt bijna nix met die van sony ( tientje bij 128 mb ) dus ja wat is verstandig?

Verwijderd

Sony heeft idd licenties verkocht aan andere bedrijven om memorystick's te gaan produceren. Onder een andere naam natuurlijk.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:01

Korakal

Up up up!

Wat ik (even ter verduidelijking ook als Sony DSC eigenaar) nooit begrijp is dat er zo'n ophef wordt gemaakt over dat :X MEGA :X grote prijsverschil.
Dan koop je een camera van zeg maar 800 euro en dan ga je moeilijk doen over ~25 euro verschil op een stukje geheugen! (het verschil dat ik zo in 1 oogopslag uit de PW haalde)
Kijk, het zou anders zijn als je dit iedere keer zou moeten kopen, maar dit is eenmalig!!
En wat betreft die InfoLithium accu's; ze zijn duurder maar dan heb je ook wat. Want als ik vergelijk hoe lang mijn InfoLithium accu meegaat in vergelijking met een setje AA batterijen of een willekeurige andere accu... geef mij maar zo'n Sony accu!
(en nee, ik ben NIET per definitie vóór alles waar Sony op staat, maar bij de consumer DSC's hebben ze het wat mij betreft toch goed voor mekaar).

Verwijderd

Korakal schreef op 28 oktober 2002 @ 07:34:
Wat ik (even ter verduidelijking ook als Sony DSC eigenaar) nooit begrijp is dat er zo'n ophef wordt gemaakt over dat :X MEGA :X grote prijsverschil.
Dan koop je een camera van zeg maar 800 euro en dan ga je moeilijk doen over ~25 euro verschil op een stukje geheugen! (het verschil dat ik zo in 1 oogopslag uit de PW haalde)
Kijk, het zou anders zijn als je dit iedere keer zou moeten kopen, maar dit is eenmalig!!
En wat betreft die InfoLithium accu's; ze zijn duurder maar dan heb je ook wat. Want als ik vergelijk hoe lang mijn InfoLithium accu meegaat in vergelijking met een setje AA batterijen of een willekeurige andere accu... geef mij maar zo'n Sony accu!
(en nee, ik ben NIET per definitie vóór alles waar Sony op staat, maar bij de consumer DSC's hebben ze het wat mij betreft toch goed voor mekaar).
Zo denk ik er ook over ;)

Verwijderd

ONLY Sony >:)

Verwijderd

moet je geen Nikon Coolpix 990 gaan kopen he? >:)

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Maar... Bluhhh gaf aan nog wel zo'n stick te hebben liggen en ervanaf te moeten... maar staan verder helemaal geen contactgegevens in z'n profile :-S

Nikon D7000

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kr3Kr schreef op 27 oktober 2002 @ 12:30:
[...]

je kan dr toch gewoon goede [2000mAh] AAs in stoppen? werkt net zo goed ;)
Nee dat kan niet.

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Maar... had ik eventjes hoop om op een leuke manier toch nog aan een memorystick te komen... laat Bluhh nix van zoch horen :-S

Nikon D7000

Verwijderd

Veryip, heb nog een 16mb memorystick over, kan je zo krijgen. Stuur mij een aan jezelf geadresseerde envelop (wel met postzegels hehe) en ik stuur hem wel op. Doneer maar wat aan een goed doel ofzo. email me maar.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-03 17:31

megaleo

Special member

Het merk Dane Elec ken je dat? Die heeft ook memorysticks in het assortiment voor Sony camera. 8)
Pagina: 1