[win98] krijg de pc niet online

Pagina: 1
Acties:

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 18:56
specs:
win98
p3 450
3,2 gb hdd
Intel pci netwerk kaart

het systeem heeft altijd gedraait ook de netwerk kaart, volgens het systeemmenu werkt de kaart en zijn er geen conflicten

ISP = chello
chello vereist dat IP enz op automatisch staat, wins omzetting uitgeschakeld, dat staat ook goed, ik kan niet pingen naar het IP dat staat onder winipcfg dan krijg ik timeout bij opdracht, ik verbindt met internet via een 10/100 mbit hub waar nu 2 pc's op staan die naar behoren internetten, ik het geen netwerk, want ik gebruik mijn hub als splitter, de internet kabel komt binnen in de uplink en daarnaast zitten de 2 pc's, en een derde moet erbij komen,

ik heb ook al een andere kabel geprobeert dat werkt ook niet, zijn er programmatjes om de communicatie tussen hub en pc te testen?

Verwijderd

Wat voor IP adres heb je gekregen dan? Geef eens de eerste 2 cijfer reeks, misschien is het wel helemaal geen chello IP namelijk maar een intern IP adres.

Met die hub bedoel je denk ik een router, want een hub op chello werkt namelijk niet.
Chello geeft namelijk maar 1 IP adres af (tenminste dat is bij mijn chello zo, denk dat dat overal hetzelfde zal zijn).

Doe svp eens een gedaileerde schets/omschrijving wat er precies staat

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:32

ripexx

bibs

Niet alleen dat, je krijgt bij mijn weten maar een ip adres van Chello. Nu hang jij er twee en straks drie pc's aan. Waar komen die twee andere ip's dan vandaan :? Dus zal je moeten naar een oplossing om je internet te verdelen over alle pc's. Dit gebeurt doormiddel van een router dit kan op verschillende manieren. Kijk ook eens naar de volgende topics:

Hoe deel ik Internet ?
FAQ Network Troubleshooting

Oja geef ook eens de info uit "winipcfg" :)

buit is binnen sukkel

• Hexyl
het is geen router het is een hub, zodra ik een digicam tot mijn beschikking heb ff een plaatje schieten,

code:
1
2
3
4
5
   ||   ||    ||     ||   |||

U = uplink = kabel vanaf het modem
1 = pc1 = 80.56.***.**
2 = pc2 = 213.93.***.**
2 = pc3 = 169.254.***.**

Ik hoef mijn internet niet te delen maar als de stroom van pc1 af is dan kan de rest van de pc's ook niet op internet

Verwijderd

wissel de netwerk- stekkers eens van een werkenden en de niet-werkende PC die aan de hub hangen.
PS: is dit in jouw regio policy dat je dit zo kan en mag...
Sinds de migratie van vorig jaar is bi ons het MAC-adres van de netwerkkaarte ne die vna het modem gekoppeld en opgeslagen in een database. Verander je een van de twee of zet je er een andere PC bi werkt het niet meer. (andere netwerkkaart betekent opnieuw aanmelden via aps of helpdesk).

• Hexyl
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 07:22:
wissel de netwerk- stekkers eens van een werkenden en de niet-werkende PC die aan de hub hangen.
PS: is dit in jouw regio policy dat je dit zo kan en mag...
Sinds de migratie van vorig jaar is bi ons het MAC-adres van de netwerkkaarte ne die vna het modem gekoppeld en opgeslagen in een database. Verander je een van de twee of zet je er een andere PC bi werkt het niet meer. (andere netwerkkaart betekent opnieuw aanmelden via aps of helpdesk).
Bij ons in de regio (mag) kan het, wij hebben ook geen max qwa data verkeer hier, omdat we in een buitenwijk wonen en direct op het SOPpunt zitten

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Phant0m schreef op 25 oktober 2002 @ 05:44:
het is geen router het is een hub, zodra ik een digicam tot mijn beschikking heb ff een plaatje schieten,

code:
1
2
3
4
5
   ||   ||    ||     ||   |||

U = uplink = kabel vanaf het modem
1 = pc1 = 80.56.***.**
2 = pc2 = 213.93.***.**
2 = pc3 = 169.254.***.**

Ik hoef mijn internet niet te delen maar als de stroom van pc1 af is dan kan de rest van de pc's ook niet op internet
Als ik het goed begrijp knal jij -alles- direct in de HUB. Dat is niet verstandig, maar goed... PC3 krijgt zo te zien geen adres toegewezen.

Ow, en de poort naast de uplink is vaak gedeeld met de uplink, hou die liever vrij.

Forget your fears...
...and want to know more...

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
?? Je hebt je kabelmodem in de hub, samen met de sharing-pc en de werkstations? Ik zou toch iets van een firewall / router er tussengooien. Dus:

code:
1
2
3
modem->router->pc1
             ->pc2
             ->pc3

en dan pc1 tm 3 een ip adres in dezelfde range geven.
Een simpele router is op te zetten met een oude pc en FreeSCO om maar eens iets te noemen. Een 486 met twee netwerkkaarten is voldoende.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Hexyl
koffercomputer schreef op 25 oktober 2002 @ 08:16:
?? Je hebt je kabelmodem in de hub, samen met de sharing-pc en de werkstations? Ik zou toch iets van een firewall / router er tussengooien. Dus:

code:
1
2
3
modem->router->pc1
             ->pc2
             ->pc3

en dan pc1 tm 3 een ip adres in dezelfde range geven.
Een simpele router is op te zetten met een oude pc en FreeSCO om maar eens iets te noemen. Een 486 met twee netwerkkaarten is voldoende.
het is nu zo

code:
1
2
3
modem->hub->pc1
              ->pc2
              ->pc3

Ik wil best een router opzetten maar ik heb dus geen oude pc om dat op te doen en zou ook niet weten hoe het moet

Verwijderd

Phant0m schreef op 25 oktober 2002 @ 07:53:
[...]
Bij ons in de regio (mag) kan het, wij hebben ook geen max qwa data verkeer hier, omdat we in een buitenwijk wonen en direct op het SOPpunt zitten
luxe... alhoewel de verbinding hier ok is..
Heb je het omwisselen al getest....
Die suggestie van een router ertussen werkt prima als je er niet uitkomt, een 486 met 8-16MB en Freesco is al OK. Er zijn zelfs NL-handleidingen....

• Hexyl
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 10:32:
[...]
luxe... alhoewel de verbinding hier ok is..
Heb je het omwisselen al getest....
Die suggestie van een router ertussen werkt prima als je er niet uitkomt, een 486 met 8-16MB en Freesco is al OK. Er zijn zelfs NL-handleidingen....
neej nog niet geprobeert want zo'n lange kabel heb ik niet meer thuis (lees 12m ofzo) en ik ben nu op me werk, ik ga denk ik toch maar een hardware matig router er tussen zetten (is dat beter/veiliger??)

Verwijderd

een pc alleen effe verhuizen naar een andere plek...?

• Hexyl
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 11:03:
een pc alleen effe verhuizen naar een andere plek...?
:? Hoe bedoel je??

pc specs:

pc1 =

amd k6-450 = pc van me pa en ma

p2 =

amd 1200 Mhz = pc van mij en me broertje

pc3 =

P3 boxed 450 = pc op me slaapkamer

en ik heb dus geen pc "over" om als router te gebruiken, ik ga er wel 1tje zoeken, en dan in een zo klein mogelijke behuizing plaatsen, maar moet er altijd een monitor aan zitten? enz

Verwijderd

Wat ik niet begrijp is hoe jij Chello kunt delen met een hub, welke regio woon jij dan, hier kun je dus met Chello echt maar met MAX 1 mac adres erop.
Hier (lees brabant) moet je wel met een router gaan werken wil je internet willen delen.

Ook de IP ranches zijn vreemd, de 3de pc heeft geen IP adres gekregen van Chello, 169.... is namelijk een intern windows IP adres, ook de beide andere IP's zijn vreemd, 2 verschillende IP ranges op dezelfde aansluiting, op zich al heel vreemd.

Ook moet je aansluiting 1 vrijlaten van je hub, de uplink en poort 1 is namelijk geshared.

• Hexyl
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 12:28:
Wat ik niet begrijp is hoe jij Chello kunt delen met een hub, welke regio woon jij dan, hier kun je dus met Chello echt maar met MAX 1 mac adres erop.
Hier (lees brabant) moet je wel met een router gaan werken wil je internet willen delen.

Ook de IP ranches zijn vreemd, de 3de pc heeft geen IP adres gekregen van Chello, 169.... is namelijk een intern windows IP adres, ook de beide andere IP's zijn vreemd, 2 verschillende IP ranges op dezelfde aansluiting, op zich al heel vreemd.

Ook moet je aansluiting 1 vrijlaten van je hub, de uplink en poort 1 is namelijk geshared.
waarom moet ik poort 1 dan vrijlaten?? (ik kan er gewoon mee internetten hoor), hier (hoek van holland) heeft het modem 1 MAC adres en mijn hub deelt het internet gewoon, ik weet ook niet hoe het kan het werkt voor 2 pc's dus voor een 3de moet het ook gaan werken, ik ga wel een nieuwe kabel halen van ongeveer 15 meter

Verwijderd

wel de kabel was te kort schreef je dus dan maar andersom....

• Hexyl
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 12:46:
[...]
wel de kabel was te kort schreef je dus dan maar andersom....
Neej de kabel is niet te kort, maar om te testen of de kabel rot is moet ik een anderen halen omdat ik geen zin heb om al me pc zooi naar beneden te halen, (muis monitor enz) en de kabel is iets van 12 meter ofzo

Verwijderd

Phant0m schreef op 25 oktober 2002 @ 12:33:
[...]

waarom moet ik poort 1 dan vrijlaten?? (ik kan er gewoon mee internetten hoor), hier (hoek van holland) heeft het modem 1 MAC adres en mijn hub deelt het internet gewoon, ik weet ook niet hoe het kan het werkt voor 2 pc's dus voor een 3de moet het ook gaan werken, ik ga wel een nieuwe kabel halen van ongeveer 15 meter
Omdat poort 1 geshared is met de uplink, wil deze poort goed kunnen werken kun je OF alleen poort 1 gebruiken OF de uplink, niet allebij, dit kan problemen opleveren, je hebt nog 1 aansluiting vrij dus dat is geen probleem, gewoon omstekkeren.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Had je nou al getest wattie deed op 1 pc ?! :)
Had je nou al getest dmv een STRAIGHT kabeltje direct naar pc1 te laten lopen vanaf het kabelmodem ?
Wat gebeurt er als je pingt naar het gateway adres (start -> uitvoeren -> cmd of command -> ping <gateway nr> (op te vragen via winipcfg/ipconfig) ?

Tevens lijkt het me verstandig om ipv die hub een router aan te schaffen .. heb je EN een intern netwerk EN een goede beveiliging van je internet verbinding EN je kan je internet verbinding gewoon delen zoals je gewendt was (alle pc's functioneren dan gewoon los van elkaar, er hoeft dan dus ook geen pc aan te staan ).

Tevens is het zo dat het officieel niet mag wat jij doet, dit is daarom ook in sommige regio's geblokkeert (dan kan er dus maar 1 ip-adres worden uitgewisselt op 1 kabelmodem), maar bij jouw schijnt dat dus wel te kunnen. Meestal krijg je wel eerst een waarschuwing, zie ook dit topic: Gepakt door ISP Quicknet!!

Wat er ook aan de hand kan zijn is dat je modem momenteel teveel ip-adressen in zich heeft waardoor de routering in dat modem zelf niet meer goed functioneert. Dit is op te lossen door je provider op te bellen en te zorgen dat ze het modem vrijgeven van alle ip-adressen die erin zitten (flushen). Vervolgens start je enkel 1 pc opnieuw op en je krijgt een nieuw ip adres toegewezen waardoor het internet weer functioneert. Bedenk dan wel eerst een goede smoes bij chello anders gaan ze vragen stellen van: "Maar meneer, u heeft meer als 1 ip-adres in dit modem staan, hoe komt dat?"...

• Hexyl
pc1 is het prob niet dat is pc3 en dat is inmiddels opgelost door een andere kabel te nemen, en ik ga nog wel kijken of ik een router ga maken van een 486

dan zou het zo worden

code:
1
modem>>pc router>>hub>>3 pc's

^^ ziet het er dan zo uit?

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Phant0m schreef op 25 oktober 2002 @ 22:48:
[...]

pc1 is het prob niet dat is pc3 en dat is inmiddels opgelost door een andere kabel te nemen, en ik ga nog wel kijken of ik een router ga maken van een 486

dan zou het zo worden

code:
1
modem>>pc router>>hub>>3 pc's

^^ ziet het er dan zo uit?
Yup ... wat je ook kan doen is een router aanschaffen ... 70euro ofzo een goedkope (zelf koop ik binnenkort de draytek 2200) ...
Pagina: 1