Toon posts:

Booten met IBM deskstar307030 op A7V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik me HD op de ATA100 aansluit wordt deze niet herkent door het bios,ik wil graag booten vanaf de ATA100 maar dat wil dus niet,
op de normale ide boot hij wel maar dat is iets langzamer.In het bios heb ik bij de boot-sequence ook de ata/scsi geactiveerd dus daar ligt het niet aan,de HD heeft nog al wat instel mogelijkheden,ik heb hem nu op 16 headers en master ingesteld dus zo als ik hem kreeg.
Iemand een oplossing?

Verwijderd

je hd als primary master op de 1e ata100 aansluiting .... en je moet bij sommige hd's zoals bij wd's als ze in een single drive setup staan de jumper er afhalen anders ziet ie m echt niet ..... ik denk dat je het in die richting moet zoeken , klooi wat met de jumpers , en zorg dat ie echt in de bios vanaf ata kan booten want misschien heb je toch nog een intstelling verkeerd staan ook al denk je van niet .... probeer anders ff met een oud schijfje van de ata te booten , suc6

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

De A7V van ASUS moet je zien als een SCSI bord, aan de ene kant het normale BIOS met de IDE instellingen en aan de andere kant een apart BIOS met een auto-instelling voor de aangesloten devices. Dit laatste gedeelte moet je wel aanzetten in het normale BIOS van de computer. Anders ben je o\inderdaad beperkt tot het opstarten van de ATA66 controller.

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

• jle
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Ik heb hetzelde probleem: A7V + Maxtor Ata100
harde schijf. In de Bios instellingen goed gezet, "boot from ATA first", maar hij doet het gewoon niet. Tijdens het opstarten worden eerst de gewone IDE controllers gedetecteerd
(wat goed gaat) en daarna de ATA 100 controller, waarbij mijn Maxtor goed wordt gedetecteerd (als Master op de primaire aansluiting). maar hij wil er niet van booten. Hij blijft maar zeuren van, "No boot device present, press any key to restart".

I don't know it any more!!

Good goan

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Er zijn toch geen ATA 100 schijven, dus wat heeft het voor nut?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 13:13 schreef FrankGuthrie het volgende:
Er zijn toch geen ATA 100 schijven, dus wat heeft het voor nut?[/quote]Moet je toch eens beter op de computermarkt kijken wat er te bieden is. IBM en Maxtor bieden al ATA100 schijven aan!! :)

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

SpeedyG

Say Cheese !!

Hmmmmm, boot al weken van mijn IBM ATA100 30Gb schijf. Het kan dus wel.... Hoe heb je de schijf gejumperd? Kan het nu niet nakijken. Maar heb in het verleden al een IBM bijna verspeeld door hem verkeerd te jumperen. Kunt hem namelijk op twee manieren als master jumperen!!!

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

Verwijderd

Topicstarter
Hetzelfde als critical-billy de schijf wordt niet herkend,ze hadden wel een manual bij de HD kunnen stoppen want er zijn nog al wat instellingen mogelijk.

• jle

jle

Heeft niks met jumperen te maken.
Schijf wordt perfect hekent door de promise controller, maar je kunt er gewoon niet van booten. Ik heb zelfs in de bios alle boot divices op "disable" gezet alleen de 4e niet, die heb ik op "SCSI/ATA boot device" gezet, maar hij doet het gewoon niet.

Good goan

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wat ik bij m'n KT7-RAID uitgevonden heb op dit probleem dat ik in het bios de RAID controller als "FIRST" boot device heb ingesteld en in de ATA100 Controller bios de IBM DTLA 45Gb als BOOT schijf moest instellen.. 'k heb nu alleen nog last van een vervelende pause na het detecteren van m'n pci-devices :( maarja als dat alles is :)

't gaat wel rete hard zeg :P

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• jle

jle

Zou je eens kunnen uitleggen hoe ik in de ATA 100 bios kom, want dat is volgens mij nog zo'n beetje het enigste dat ik nog niet geprobeerd heb.

Good goan

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

dat kan met de A7V niet,
abit maakt altijd aparte biossen voor de xtra ide controllers
Pagina: 1