• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een kodak digitale camera (3500 dx) Ik heb hier 64 mb inzitten goed boor 100 foto's op hoge kwaliteit, het probleem is dat de batterijen erg snel leeg zijn. Ik heb gewoon de batterijen erin zitten die er ook bij horen (de orginele dus). Ik kan nu maar ongeveer 6 foto's maken en hij gaat al uit, de batterij is dan volledig leeg. Ik gebruik het lcd scherm helemaal niet om de foto's gelijk terug te bekijken (tijdens de foto's maken, alleen na afloop). Dus daar kan het niet aan liggen.

Nu heb ik die flash kaart 64 mb dus, erbij gekocht. Dit is geen echt kodak merk, zou het komen dat hierdoor het lezen trager gaat, en dat de batterij er sneller door leeg gaat?

Want het is echt lastig zo, een paar foto's maken en hij is leeg. Wat kan ik hieraan doen, om toch meer foto's ermee te kunnen maken, zoder dat de batterije zo snel leeg zijn?

De flashkaart is gewoon hetzelfde wat je ook b.v. in je mp3 speler kunt doen. (ik ben een echte leek op dit gebied, dus alle tips zijn van harte welkom)

Als het niet goed staat hier , mijn verontschuldigingen, dan graag een move.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
gewoon eerst een keer echte batterijen proberen, werken die ook zo kort contact opnemen met de winkel waar je de camera hebt gekocht. Naar mijn mening kan het nl. niet aan de flashkaart liggen. Ik gebruik zelf ook een Kodak camera en ik weet van deze serie dat als je er een cradle bij hebt dat de camera alleen opgeladen wordt op het moment dat de netspanning en (ja, en) de USB kabel erin zitten (dus ook verbonden met computer) beetje vreemd maar misschien dat dat ook helpt

Digital Media Junkie

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Je camera is trager?
Dit komt denk ik inderdaad door de CF. Maar komt dit omdat het geen kodak is? Neuh... dat denk ik niet. Er zit gewoon verschil in snelheden van CF-kaartjes; maar van compatibility-problemen heb ik nog nooit gehoord wat dit betreft

Je camera is snel leeg?
Lijkt me stug dat dat duidelijk merkbaar is met een ander CF-kaartje; die dingen vreten bijna niets; Ik denk dat je batterijen wat lam beginnen te worden... Koop een paar stevige 1800 mAh GP's ofzo

Verder heb ik een move aangevraagd naar [GT] (Gadget Talk; DE plek voor digitale fototoestellen en andere dure speeltjes)

• XippIX
  • Niet online
dankjewel WDNV en GEAR

even een paar vragen, 1800 mAh Gp's? wat betekent dit?

Gear: Cradle = dockingstation?

En kunnen hier wel gewonen batterijen in? Dit maakt dan verder niets uit voor de camera?
Op het antwoord dat de batterijen lam worden: kan dit al naar 1 jaar? Ik laad ze misschien 1x in de week op , dit is naar mijn mening wel erg snel, of heb ik dit verkeerd?

De batterijen die er nu in zitten zijn van het merk KODAK Ni-mh Battery pack kaa2hr 1600 mAH Ni-MH 1,2 V x 2

Dit zegt mij helemaal niets, kan iemand mij iets meer hierover vertellen?

En stel dat ik gewone batterijen zou gaan kopen, moeten dit ook speciale zijn? Omdat deze batterijen die ik nu heb aan elkaar vast zitten dmv iets plastic achtigs.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voorstel van wfvn is geaccepteerd :)

[OM] > [GT]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

That's wfvn
even een paar vragen, 1800 mAh Gp's? wat betekent dit?
1800 mAh GP's:

GP: merk oplaadbare batterijen waarover veel mensen goed tevreden zijn
1800 mAh: zo ongeveer het zwaarste type dat op dit moment te krijgen is (okee... er is ook nog 2000 mAh; maar die zijn weer een stuk duurder)
Gear: Cradle = dockingstation?

En kunnen hier wel gewonen batterijen in? Dit maakt dan verder niets uit voor de camera?
Check je manual...

Ik denk dat het wel kan... maar:

Stel dat dat ding werkt op 4 oplaadbare batterijen, dan werkt hij op 4*1,2 = 4,8V

terwijl als je er normale batterijen in prikt, dan krijgt hij 4*1,5 = 6,0V dus heel wat meer.

Oudere camera's hadden juist problemen met oplaadbare batterijen; ze kregen niet genoeg...

Ik DENK niet dat het een probleem is (weet het vrijwel zeker) maar checken in je manual kan absoluut geen kwaad!!!!!!
Op het antwoord dat de batterijen lam worden: kan dit al naar 1 jaar? Ik laad ze misschien 1x in de week op , dit is naar mijn mening wel erg snel, of heb ik dit verkeerd?
1x per week? da's dus al zo'n 52x opgeladen....

Nu staat er vaak op batterijen dat ze bijvoorbeeld 1000x op te laden zijn.... maar dat zijn geen harde getallen.
Bovendien maakt het vaak uit op welke manier je je batterijen hebt gebruikt: eerst helemaal ontladen of (bijvoorbeeld) half ontladen en toen weer opgeladen...
Het maakt tegenwoordig steeds minder uit met de nieuwere types.. .maar wat jij hebt, weet ik niet.
De batterijen die er nu in zitten zijn van het merk KODAK Ni-mh Battery pack kaa2hr 1600 mAH Ni-MH 1,2 V x 2
Okee... weet ik dus wel |:( :+
Deze batterijen moet je bij voorkeur eerst ontladen voor je ze oplaadt....
Dit zegt mij helemaal niets, kan iemand mij iets meer hierover vertellen?
done
En stel dat ik gewone batterijen zou gaan kopen, moeten dit ook speciale zijn? Omdat deze batterijen die ik nu heb aan elkaar vast zitten dmv iets plastic achtigs.
Ehm... weet ik niet... ligt aan hoe je camera vanbinnen in elkaar zit.
Check je manual of je dus normale AA of AAA-batterijen kan gebruiken (ALS het kan: vermoedelijk AA)

• XippIX
  • Niet online
[quote]wfvn schreef op 24 oktober 2002 @ 23:27:
That's wfvn
sorry :/
1800 mAh GP's:

GP: merk oplaadbare batterijen waarover veel mensen goed tevreden zijn
1800 mAh: zo ongeveer het zwaarste type dat op dit moment te krijgen is (okee... er is ook nog 2000 mAh; maar die zijn weer een stuk duurder)
Ik vraag mij af of het verschil valt te merken, als er nu 1.6 inzit en dan naar 1.8 ga, misschien scheelt dit denk ik 3 foto's.
Stel dat dat ding werkt op 4 oplaadbare batterijen, dan werkt hij op 4*1,2 = 4,8V

terwijl als je er normale batterijen in prikt, dan krijgt hij 4*1,5 = 6,0V dus heel wat meer.
Er kunnen maar 2 batterijen in.
Ik DENK niet dat het een probleem is (weet het vrijwel zeker) maar checken in je manual kan absoluut geen kwaad!!!!!!
ok
Okee... weet ik dus wel |:( :+
Deze batterijen moet je bij voorkeur eerst ontladen voor je ze oplaadt....
Is dat zo :? hoe kan ik die dingen ontladen dan? gewoon niet. Ik moet die camera dan gewoon de hele tijd aan laten staan, ook niet echt een goede optie denk ik.
done
thx

Zie de antwoorden en vragen hierboven.
Mijn grootste probleem is dus of het uitmaakt dat ik van 1.6 naar 1.8 ga, of het echt te merken is.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

XippIX schreef op 25 oktober 2002 @ 11:36:
Er kunnen maar 2 batterijen in.
In dat geval geldt dus:
Oplaadbaar: 2*1,2 = 2,4V
normaal: 2x1,5 = 3V
Is dat zo :? hoe kan ik die dingen ontladen dan? gewoon niet. Ik moet die camera dan gewoon de hele tijd aan laten staan, ook niet echt een goede optie denk ik.
In ieder geval gewoon blijven gebruiken tot de camera ermee kapt. Dan pas nieuwe erin doen...
Wat je zeker NIET moet doen is camera gebruiken; en daarna (omdat je de camera niet meer nodig hebt) de batterijen weer opladen terwijl ze bijvoorbeeld maar voor de helft leeg zijn. Nu ben ik niet op de hoogte van harde getallen maar de batterijen gaan hierdoor op den duur minder lang mee.
Zie de antwoorden en vragen hierboven.
Mijn grootste probleem is dus of het uitmaakt dat ik van 1.6 naar 1.8 ga, of het echt te merken is.
Ligt eraan.
Stel dat je huidige 1.6'jes brak geworden zijn; reken erop dat je dan veel verschil merkt tussen die 1,6 van jou en een stel nieuwe 1,8'jes.

Ik neem aan dat die 3 foto's extra die je noemt, niet een harde schatting is maar een 'bij wijze van spreken'-getal?

Anders zou je beroerd weinig foto's kunnen maken met 1 setje batterijen:
Dan zou je nu nog max 24 foto's kunnen schieten met 1 lading.... :?

• XippIX
  • Niet online
het was idd gewoon een schatting. Hopelijk werken die 1.8 jes wel goed dan. En zijn die niet zo snel leeg. Maar ik kan nu misschien net 10 foto's maken en hij is leeg. Dat is ook echt wel minder want zo heb je niet echt veel aan een digitale camera.

1.8 is ook litanium? of hoe heten die batterijen? En wat voor prijs moet ik dan denken?

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 19:01
XippIX schreef op 25 oktober 2002 @ 16:51:
het was idd gewoon een schatting. Hopelijk werken die 1.8 jes wel goed dan. En zijn die niet zo snel leeg. Maar ik kan nu misschien net 10 foto's maken en hij is leeg. Dat is ook echt wel minder want zo heb je niet echt veel aan een digitale camera.

1.8 is ook litanium? of hoe heten die batterijen? En wat voor prijs moet ik dan denken?
Litanium :? :) Lithium-ion bestaat wel, maar niet in AA batterijen. Deze batterijen zijn ook van het type Ni-Mh (Nikkel-MetaalHydride), net zoals je huidige. Dit houdt dat er geen geheugen-effect op treed en je ze dus niet hoeft te ontladen voor het laden (wel aangeraden natuurlijk). 10 foto's?? Das wel erg weinig, waarschijnlijk zijn je batterijen gewoon brak... Met mijn A40 kan ik er ongeveer 300 schieten met een setje GP 1800 (beeldscherm aan).
Pagina: 1