Hoi allen.
ik heb in mijn script dit staan :
en als html heb ik staan
Nu laat ie dus meteen alles zien voordat ik een zoekopdracht geeft en dat moet niet. Als ik een zoekopdracht geeft dan laat ie wel de resultaten zien.
Mijn vraag is dus hoe ik al die resultaten weg kan halen zodat het pas wordt weergegeven als je een zoekopdracht doe.
bvd
ik heb in mijn script dit staan :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <? $db_link = mysql_connect("xxx", "xxx", "xxx") or die("Could not connect"); mysql_select_db("xxx") or die("Could not select database"); if ($recept == "") {$recept = '%';} $query = "SELECT topic, entry FROM recepten WHERE topic LIKE '%$recept%'"; $resultaat = mysql_query($query) or die ("ERROR: " . mysql_error()); if ($row = mysql_fetch_array($resultaat)) { do { PRINT "<b>Recept: </b> "; print $row["topic"]; print ("<p>"); print $row["entry"]; print ("<hr width=100% size=1>"); } while($row = mysql_fetch_array($resultaat)); } else {print "<b> »Sorry, er kon geen recept worden gevonden!«</b>";} mysql_close($db_link); ?> |
en als html heb ik staan
code:
1
2
3
4
| <form action=zoek1.php method=post> Zoek een recept: <input type=text name=recept size=25 maxlength=25> <input type=submit value=Zoek!> </form> |
Nu laat ie dus meteen alles zien voordat ik een zoekopdracht geeft en dat moet niet. Als ik een zoekopdracht geeft dan laat ie wel de resultaten zien.
Mijn vraag is dus hoe ik al die resultaten weg kan halen zodat het pas wordt weergegeven als je een zoekopdracht doe.
bvd
Wat je wil is niet altijd wat je nodig hebt!