Daewoo CMC-1707B Monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 21:45
Onze Daewoo monitor heeft problemen, die zich manifesteren middels totale uitval van het scherm. Na de monitor te hebben opengeschroef blijkt dat een component doorgebrand is. Naar het schijnt is het een transistor? dan wel halfgeleider?, met de volgende type aanduidingen:

SEC 74B IRF63D?? (De laatste twee cijfers zijn verbrand/onzichtbaar). De behuizing van de transistor(?) is TO-220.
Iemand enig idee wat de exacte gegevens zijn. De lokatie(nummer) op de printplaat is Q615.

Alvast bedankt!

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Dit stond op een site die ik met Google vond :

2SK890=IRF63
En dat leverde weer op :

http://www.neiparts.com/cmparts/brand/ast/index.php
en
http://www.vego.nl/18/03/18_03_06.htm
2SK890 N-FET 200 V 10 A 75 W - 0,4 Ohm
Met deze gegevens moet er wel een equivalent type te vinden zijn.

Maar zou het misschien een IRF630 (nul ipv D) kunnen zijn?
Die wordt namelijk wel bij DIL (www.dil.nl ; zoek op IRF) verkocht.
De IRF630 geeft ook veel meer hits dan de IRF63.
De IRF630 lijkt ook wel mogelijk te zijn.

Succes

Senile! Senile Oekaki

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Als het de irf 630 is , ligt de hoogspanning/afbuiging eruit... , zou ik ook de eindtor controleren/vervangen.. (zit waarschijnlijk in de buurt van de hoogspanningstrafo , de grote broer v/d to-220)

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Weet niet hoe het met de garantie zit van die monitor. Normaal gesproken zit er op een Daewoo monitor 36 maanden garantie.

Ik heb er een keer gebruik van moeten maken nadat mijn Daewoo monitor ineens niet meer aan wilde. Die gasten gebeld en een week later haalden ze mijn oude monitor op en kreeg vervolgens direct een nieuwe. Echt prima service.

Het nummer wat ik daar 1,5 jaar geleden voor belde was 076-5044669. Probeer het eens zou ik zeggen als je monitor nog garantie heeft.