Toon posts:

analoge adsl modem i.c.m quatrovox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed het probleem is als volgt.

Er komt hier binnekort EINDELIJK ook adsl. :)
Alleen hebben wij op dit moment een ISDN-aansluiting, niet echt een probleem zou je zeggen.

Toch wel, want hebben jullie het prijsverschil wel eens gezien tussen de analoge usb modem en de ethernet ISDN modem!? :(

Mijn vader vind die modem dus te duur, en zou graag het ISDN-abbo willen overzetten en dan een usb modem nemen. Alleen kan hij dan dus al zijn gekochte ISDN-apparatuur wegflikkeren (NT1 kastje en quatrovox)

Nu bedacht ik mij net, die quatrovox gebruiken wij om onze analoge telefoons aan de praat te krijgen. Is het niet mogelijk om via 1 van die lijnen gewoon een analoge usb modem te gebruiken.

Dus dan houden wij ons ISDN-abbo
en een analoog ADSL-abbo met analoge modem

thnx

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:33
Leuk bedacht maar dat kan echt niet, je gebruikt nog steeds het frequentiebereik op de hoofdaansluiting voor je 2 ISDN lijnen en pas daarboven kan ADSL gebruik van maken, je hebt daar dus een ISDN ADSL modem vooor nodig. Die analoge poorten zijn gewone +/- 3,5 KHz verbindingen en ADSL gebruikt 100x meer, zo'n poort kan niet sneller dan 56k6. Het ADSL modem moet direcht op de splitter aangesloten worden en kan nooit via een telefooncentrale gaan!

Verwijderd

Topicstarter
Pc123 schreef op 24 oktober 2002 @ 21:51:
Leuk bedacht maar dat kan echt niet, je gebruikt nog steeds het frequentiebereik op de hoofdaansluiting voor je 2 ISDN lijnen en pas daarboven kan ADSL gebruik van maken, je hebt daar dus een ISDN ADSL modem vooor nodig. Die analoge poorten zijn gewone +/- 3,5 KHz verbindingen en ADSL gebruikt 100x meer, zo'n poort kan niet sneller dan 56k6. Het ADSL modem moet direcht op de splitter aangesloten worden en kan nooit via een telefooncentrale gaan!
Hartstikke bedankt hier was ik al bang voor!

Zijn er ook wat goedkopere ISDN modems te verkrijgen. Want diegene die worden aangeboden door kpn enzo vind ik toch echt veeeel te duur. 258 pleuro voor zo'n dingetje!!!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:33
Op routershop.nl enzo kan je wel iets goedkopere modems krijgen maar ze zijn allemaal redelijk duur. Je hebt dan natuurlijk ook nog aansluitkosten bij KPN erbij. Je kan eventueel ook je ISDN omzetten naar analoog omdat je ISDN waarschijnlijk niet meer nodig hebt, dat kost in ieder geval 50 euro (ik hoor nog wel ns verschillende dingen, moet je navragen bij KPN), is nogal een gedoe met de goede nummers enzo en moet VOORDAT!! je ADSL aanvraagt helemaal klaar zijn want anders gaat t helemaal fout.

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:06
Kijk anders eens voor een 2de-hands modem, op marktplaats staan er genoeg. Alleen de ISDN variant is wel iets schaarser dan de gewone.

PVOutput: VO18

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:26

qless

...vraag maar...

Ik zou zowieso de Ethernet variant nemen - usb geeft veel problemen!

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Daarnaast zul je bij het delen van de internetverbinding ook rekening moeten houden met het feit dat je dan een USB-modem hebt. Een Ethernet-modem is dan veel makkelijker!
Pagina: 1