Laptop van de zaak aan het thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Starky
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 19:28
Ik neem wekelijks mijn laptop van de zaak mee naar huis. (Ik wil thuis de laptop synchroniseren met met thuis PC) Op de zaak is het een deel van een domein server en daar log ik op in

Als ik hem nu mee naar huis neem en daar in mijn thuisnetwerk hangt krijg ik geen verbinding, ik heb geen zin om steeds de boel om te gooien, ip adressen, gateway e.d.

Ik gebruik thuis een router die met DHCP zelf ip adressen toewijst.

Hoe kan ik het zo instellen dat hij thuis vlot en normaal te benaderen is.

ASUS P4C800 DELUXE, 1024 , x120GB WD 7200, Radeon 9500, 2 maal Dell TFT 20 inch, Sony DVD+RW, LiteOn 32

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hardwareprofielen.

Dit is al zooo vaak gevraagd hier :)

They made me do it.

Verwijderd

yep, search....

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

hoeft niet met hardwareprofielen als je Windows 2000 of XP gebruikt, de netwerkinstellingen kan je dan namelijk in cmd.exe instellen, of een handig batchfiletje maken. Werkt perfect hiero.

Daarvoor gebruik je "netsh"

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54
www.netswitcher.com misschien iets?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
m-m schreef op 24 oktober 2002 @ 21:57:
hoeft niet met hardwareprofielen als je Windows 2000 of XP gebruikt, de netwerkinstellingen kan je dan namelijk in cmd.exe instellen, of een handig batchfiletje maken. Werkt perfect hiero.

Daarvoor gebruik je "netsh"
Het kan nog makkelijker in XP (misschien ook in 2000).

Start -> Network Connections -> New Connection Wizard

En als je dan wisselt van locatie, doe je gewoon de ene verbinding disablen en de andere enablen...

They made me do it.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Tom S. schreef op 24 oktober 2002 @ 22:02:
[...]

Het kan nog makkelijker in XP (misschien ook in 2000).

Start -> Network Connections -> New Connection Wizard

En als je dan wisselt van locatie, doe je gewoon de ene verbinding disablen en de andere enablen...
hmm dat kende ik nog niet....
Ik heb gewoon 2 batchfiletjes met een netsh commando op de desktop van mn moeders laptop gezet... Dat snapt zij zelfs *D

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik wou hier ook net een treadh over aanmaken !
ik zit namelijk met hetzelfde probleem :-)

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
mijn vader wil dit ook, en hij gebruikt ook NetSwitcher (om te switchen van thuis naar werk), maar er draait als het goed is een ander programma die om het domein gaat vragen. Mijn vader dacht er al aan om gewoon een tweede OS ernaast te installeren (hij heeft net een nieuwe laptop met een 30GB HDD, dus ruimte zat :9), en die dan gewoon te gebruiken als hij zonder een domein wil werken (dus als hij bijv. in ons netwerk wil zitten, en via onze ADSL internetten), maar een hardwareprofiel is lijkt mij toch wat makkelijker :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips enzo, redelijk basic + search werk.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.