Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Merk-Nikon
Type- F65
AF & MF
Cijfer-9
Perfecte camera voor de beginner,zeer makkelijk in gebruik.
Heb hem 2 jaar gehad en geen problemen ondervonden.
Type: F60
AF/MF: beide
Cijfer van 1 to 10: 8
Opmerkingen: Ging voor een F50, maar kwam met de F60 naar buiten omdat er een wieltje opzit om door de instellingen te lopen, bij de F50 moet je dat namelijk met drukknopjes op de achterkant doen. Heb er een Sigma flitser, een Sigma 100-300mm zoom en een Nikon 28-80mm zoom bij. Ben niet echt tevreden over de Sigma zoom die nogal flets is, maar de Nikon zoom is gewoon geweldig. Scherpstellen gaat, ging, goed.
Heb helaas een keer de lensdop vergeten op de camera te doen terwijl de lens richting zon gericht was. Hierna heeft hij wat meer moeitje gekregen met het scherpstellen op contrastloze onderwerpen. Gelukkig heeft hij ook MF zodat ik om dit euvel heen kan werken.
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Goh, en bedankt voor deze uiterst niveau toevoegende reactie.
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Dat heet humor. Sjongealexandervisser schreef op 24 oktober 2002 @ 21:44:
[...]
Goh, en bedankt voor deze uiterst niveau toevoegende reactie.
Oympus Trip 35.
#StopBurningStuff
En mijn reactie dan?
Jammer dat ironie en sarcasme zo moeilijk te ontdekken zijn in geschreven taal.
Heb jij een spiegelreflex camera?
Ah, ik dacht dat je het echt zo opvattealexandervisser schreef op 24 oktober 2002 @ 21:51:
[...]
En mijn reactie dan?![]()
Jammer dat ironie en sarcasme zo moeilijk te ontdekken zijn in geschreven taal.
Heb jij een spiegelreflex camera?
Sarcasme etc. onderscheiden via tekst lukt mij niet altijd zo goed
Ik heb digitaal een Sony DSC-F707 en als analoog kan ik de SLR van mijn pa gebruiken. Das een Canon camera, helemaal manueel (bewuste keuze, autom. was mogelijk).
Verwijderd
Merk toestel: Minolta
Type: X-700
AF/ MF: MF
Cijfer van 1 tot 10: 8+
opmerkingen: ik heb niet echt ervaring met andere slr-en, maar de bouw van de camera vind ik super, alleen de kwaliteit wisselt nog wel eens, soms zijn het echt mega-foto's waar ik gewoon sprakeloos van ben en de ander keer vind ik ze niet echt geweldig (kleuren niet echt dynamisch enzo tegenover een canon AE-1 van mijn vader).
vraagje aan topicstarter: welke lensen heb jij? en zijn er lensen waarvan jij zegt die moet je hebben. (ik heb de 50mm, 1.7/ 35-70, 3.5 / 135mm, 2.8 en de 28mm 2.8.
en welke filmrolletjes vind jij het beste icm de x-700?
en heb je nog andere tips ? (ben redelijk nieuw hierin dus
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 22:11:
kijk, respect voor de topicstarter, ik heb namelijk ook een minolta X-700 en ik vind het een erg fijne camera.
Merk toestel: Minolta
Type: X-700
Cijfer van 1 tot 10: 8+
opmerkingen: ik heb niet echt ervaring met andere slr-en, maar de bouw van de camera vind ik super, alleen de kwaliteit wisselt nog wel eens, soms zijn het echt mega-foto's waar ik gewoon sprakeloos van ben en de ander keer vind ik ze niet echt geweldig (kleuren niet echt dynamisch enzo tegenover een canon AE-1 van mijn vader).
vraagje aan topicstarter: welke lensen heb jij? en zijn er lensen waarvan jij zegt die moet je hebben. (ik heb de 50mm, 1.7/ 35-70, 3.5 / 135mm, 2.8 en de 28mm 2.8.
en welke filmrolletjes vind jij het beste icm de x-700?
en heb je nog andere tips ? (ben redelijk nieuw hierin dus)
Lenzen:
Minolta MD Rokkor 50 1.7 (Goh jij ook?
Sigma 60-200 4.5-5.6
Tamron 24-48 3.6
Ik ben nog steeds op zoek naar een macro ring. Lijkt me errug leuk om te macro fotograferen.
Ik gebruik voor eigen gebruik de Kodak. VInd ik errug goed.
En voor school gebeuren krijg ik Fuji. Is ook niet verkeerd.
Heb jij nog andere accessoires voor de x-700?
- nikon f-65 met een metz mecablitz 32 z3, standaard 28-80 lens
Prima ding, na een tijdje loop je tegen de beperkingen van de lens op.
De ingebouwde flitser voldoet niet echt. Met een battery-pack eronder heeft de body een veel betere grip.
Cijfer: 8
- Pentax K1000, 50mm objectief (gebruik ik voor Z/W bij vaste verlichting)
De moeder der SLR's. Alles handmatig, maar door het enorm goede en lichtsterke objectief mijn vaste "portret"camera.
cijfer.. tja..
- olympus mju zoom 105 (compact - lekker klein en all-weather)
Ok Ok, het is geen slr, maar wel een aanradertje. Wel vliegt het diafragma omhoog zodra je gaat zoomen.
cijfer: 9
Wise enough to play the fool
Verwijderd
spiegelreflex met twee lenzen : voor het hele mooie werk
canon automaat : voor het snelle werk
HP 912 digi : heeeel gemaakelijk voor snel werk
Wat je hiervan?
SPECS pleaseVerwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 22:21:
Ik heb van alles wat:
spiegelreflex met twee lenzen : voor het hele mooie werk
canon automaat : voor het snelle werk
HP 912 digi : heeeel gemaakelijk voor snel werk
Wat je hiervan?
Verwijderd
ik heb verder nog niets, maar ik wil wel zo'n 3fps motordrive hebben die isalexandervisser schreef op 24 oktober 2002 @ 22:18:
[...]
![]()
WEDERZIJDS RESPECT
![]()
![]()
Lenzen:
Minolta MD Rokkor 50 1.7 (Goh jij ook?)
Sigma 60-200 4.5-5.6![]()
Tamron 24-48 3.6![]()
Ik ben nog steeds op zoek naar een macro ring. Lijkt me errug leuk om te macro fotograferen.
Ik gebruik voor eigen gebruik de Kodak. VInd ik errug goed.
En voor school gebeuren krijg ik Fuji. Is ook niet verkeerd.
Heb jij nog andere accessoires voor de x-700?
trouwens die 35-70 md lens van mij heeft een 1:4 macro optie en dat werkt lekker moet ik zo zeggen, misschien wat voor jou die lens is echt superscherp en nee ik verkoop em nie
Verwijderd
spiegelreflex : cosina CT9 met een 35-70 lens en een 80-210 van tokina
canon : automaat
HP 912 dig met spiegelreflex, prachtig en heel mooie macro mee te maken
Harry
Merk toestel: Canon
Type toestel: EOS 3
AF/MF: AF en MF
Cijfer: 9
Opmerkingen: Het is niet een toestel wat je even in je binnenzak meeneemt, is wel jammer, maar verder is het een vijn toestel. Erg snelle AF, kan snel fotos achter elkaar nemen en nog veel meeeeer. Ik heb 28-35 mm MF lens en een telelens tot 300 mm AF.
Misschien krijg in een 2fps motordriveVerwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 22:26:
[...]
ik heb verder nog niets, maar ik wil wel zo'n 3fps motordrive hebben die is![]()
trouwens die 35-70 md lens van mij heeft een 1:4 macro optie en dat werkt lekker moet ik zo zeggen, misschien wat voor jou die lens is echt superscherp en nee ik verkoop em nie(nog uit de tijd dat ze met leica samenwerkte hoorde ik
).
Die macro is idd wel strak. Wat is de minimale voorwerpsafstend?
Heb je daar ook foto's mee genomen? Lijkt me wel leuk om te zien. Je mag ze in dit topic posten, of je kunt ze mailen.
visser25@hotmail.com
En idd, Minolta werkte met Leica samen.
Was echt een topcamera, alleen ik deed er te weinig mee.
Nieuwprijs toen ik hem kocht was toen rond de 1500 gulden, en ik kon hem toen kopen voor 350 gulden (van de vrachtwagen gevallen). Heb hem pas weer verkocht voor 200 euro.
Specs:
Type camera kleinbeeld
Lens beschrijving 22mm - 55mm
Type sluiter verticaal
Sluitertijd (sec.) 1/2000 ~ 30 sec.
Scherpstelling automatisch, handmatig
Ooggestuurd autofocus
Lichtmeting ja
Belichtingscorrectie 2 stappen
Belichtingsstanden geprogram. 10 standen
Ingebouwde flitser ja
Continu opname 1 beelden/sec.
Meervoudige belichting.
LCD-display ja
Datum afdrukken ja
Zelfontspanner ja
Gewicht (excl. lens) 360 gram
Afmetingen (l x b x h) 64 x 123 x 80
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
EF 28-80
EF 50
EF 75-300 IS
Bevalt nog altijd erg goed. Vooral de combinatie met de battery-pack.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
Camera: Nikon F-100
AF/MF: Beide natuurlijk
Cijfer: 9,5
Goede camera om mee te werken, kan tegen een stootje (veel metaal in het body). Ligt goed in de hand, niet te licht. Heeft een X-contact voor de studioflitsers, dan hoef je tenminste niet met zo'n opschuifblokje te kloten
Lenzen: 50/1.8, 85/1.8, 28-105/3.5-4.5, 70-300/4-5.6 Allen Nikkors
Flitser: Nikon SB-28
Lenzen: standaard Nikkor 35-80/4-5.6 en VoigtLander 100-300mm zoom
Flitser: Cullman 40AF Powerzoom
Lekker zware camera, net zoals alle Nikons, gewoon degelijke kwaliteit.
Hieronymus: patsertje
Verwijderd
Nee die heb ik er los bijgekocht, om dezelfde reden die jij ook al schetst, meer lichtsterkte. Waarom de 1.8, indeed vanwege de prijs, dat scheelt de helft vergeleken met de 1.4D, voor 1/3 stop extra lichtservaas schreef op 25 oktober 2002 @ 09:51:
Hieronymus: patsertjedie 50mm lens die je hebt was dat de standaard lens die je er bij kreeg of heb je die los gekocht, in het laatste geval: waarom heb je voor de 1.8 gekozen en niet voor de 1.4D (afgezien van de prijs). Ik wil er nog een 50mm objectief bij hebben dat wat lichtsterker is dan de andere lenzen die ik heb en ik zit te twijfelen tussen de 1.4D en de 1.8D
Pentax Spotmatic (1967, schroefdraad objectiefvatting)
MF
50 mm SMC Takumar 1.4 standaard objectief.
28 mm Panagor 2.5
35 mm Super Takumar 3.5 (1952)
2 sigma zooms 28-70 en 70-200 mm (zoiets)
En:
Pentax SV (begin jaren '60 knutselcamera)
MF
Aparte lichtmeter
Pentacon six TL (jaren '60 6x6 formaat camera)
Zeiss 80mm 2.8
Pentacon F (jaren '60 schroefdraad)
Practica F (1959)
Zeiss 50 mm 2.8
Practica IV (1961 geloof ik)
Zeiss 50 mm 2.8
Olympus OM30
MF
Sigma 35-70mm
Panagor 85-205
Standaardobjectiefje
Exa IIa (jaren '60 slr)
Canon canonet, verschillende types, met verschillende vaste objectieven (1.7, 1.9 , 2.8)
En verder nog een philips flitser, paar box cameraatjes, klapcamera's, filmcamera's......
Raad eens wat ik verzamel?
Atari portfolio Dos 2.11
Zeer tevreden mee: 9
Als ik ooit eens geld heb wil ik wat lichtsterkere lenzen hebben.
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Woei!!!
Dat is een mooie verzameling.
Vooral die pentax uit 1967.
Verwijderd
800 si met verticale handgreep
700 si met verticale handgreep
minolta 24-85 & minolta 100-300 apo
Sigma 18mm en sigma 90mm macro
Sigma 170-500 apo
Maak nog steeds dia's, digitaal nog niet te evenaren.
projecteer met 4 Kodak SAV 2000 projectoren.
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 20:43:
Falcon heeft Minolta
800 si met verticale handgreep
700 si met verticale handgreep
minolta 24-85 & minolta 100-300 apo
Sigma 18mm en sigma 90mm macro
Sigma 170-500 apo
Maak nog steeds dia's, digitaal nog niet te evenaren.
projecteer met 4 Kodak SAV 2000 projectoren.
Das echt een hele mooie lens. Ik heb hem 1 keertje gezien.
Zag toen ook het prijskaartje
Met aan objectieven:
- Canon EF 50 1.8
- Canon EF 24-85 USM
- Canon EF 75-300 USM (komt volgende week pas)
en een Metz 54-nogiets blitz
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
Viel mee vond ik, was 5 jaar geleden zo'n 1600 gulden.alexandervisser schreef op 25 oktober 2002 @ 20:45:
[...]
![]()
Das echt een hele mooie lens. Ik heb hem 1 keertje gezien.
Zag toen ook het prijskaartje
Ik heb er op 3 reizen in Afrika leuke plaatjes mee gemaakt.
Tegenwoordig gebruik ik hem vaak in dierentuinen.
Bytheway
Ik mag dan nog wel analoog dia's maken, maar scan vervolgens met de Canon FS4000US 4000dpi dia/negatief scanner, en print met de Epson 1290.
Dus het digitale traject is er wel gedeeltelijk
Ik vind 1600 gulden voor een lens vrij prijzig.Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 20:50:
[...]
Viel mee vond ik, was 5 jaar geleden zo'n 1600 gulden.
Ik heb er op 3 reizen in Afrika leuke plaatjes mee gemaakt.
Tegenwoordig gebruik ik hem vaak in dierentuinen.
Bytheway
Ik mag dan nog wel analoog dia's maken, maar scan vervolgens met de Canon FS4000US 4000dpi dia/negatief scanner, en print met de Epson 1290.
Dus het digitale traject is er wel gedeeltelijk
Kun je heel veel leuke dingen mee doen.
Ik neem aan dat jij als fotograaf werkt?
Dank je, die camera heb ik van mijn ouders gekregen, toen ik 18 werd, en daar is het eigenlijk mee begonnen. Mijn vader heeft trouwens ook een leuke camera, een Pentax LX uit de jaren '80. Nog steeds gewild en helaas duur...alexandervisser schreef op 25 oktober 2002 @ 20:41:
[...]
Woei!!!
Dat is een mooie verzameling.
Vooral die pentax uit 1967.
Atari portfolio Dos 2.11
Verwijderd
Nee hoor, amateur fotograaf.alexandervisser schreef op 25 oktober 2002 @ 20:51:
[...]
Ik vind 1600 gulden voor een lens vrij prijzig.
Kun je heel veel leuke dingen mee doen.
Ik neem aan dat jij als fotograaf werkt?
Lid van een Fotoclub, en ik maak graag verre reizen.
Volgende week vertrek ik voor een maand naar Nieuw Zeeland.
Neem dan zo'n 40 diafilms mee, waarna ik bij thuiskomst een overvloei diaserie met muziek maak.
Zo blijf je bezig
Verwijderd
Woei, 40 diafilms. Das idd vrij veel. Zo heb je aan elek vakantie toch heel veel leuke herrineringen.Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 20:59:
[...]
Nee hoor, amateur fotograaf.
Lid van een Fotoclub, en ik maak graag verre reizen.
Volgende week vertrek ik voor een maand naar Nieuw Zeeland.
Neem dan zo'n 40 diafilms mee, waarna ik bij thuiskomst een overvloei diaserie met muziek maak.
Zo blijf je bezig
Ik ken de camera persoonlijk niet, maar las net idd de 2e hands prijzen ervan. Is idd duur.Xanax schreef op 25 oktober 2002 @ 20:56:
[...]
Dank je, die camera heb ik van mijn ouders gekregen, toen ik 18 werd, en daar is het eigenlijk mee begonnen. Mijn vader heeft trouwens ook een leuke camera, een Pentax LX uit de jaren '80. Nog steeds gewild en helaas duur...
AF 50 standaard lens
AF 24 groothoek lens
AF 2800 Flitser
zeer tevreden mee, automaat maakt leuke foto's en met de hand goeie foto's.
Koste alleen wat tijd om door te krijgen hoe hij werkte.
De groot hoek is een beetje sterk moet goed opletten hoe je de foto's maakt ivm vertekening.
Wel idiaal om in bv kastelen of nauwe straatjes mooie foto's te maken.
(hiervoor alleen antieke pentax gehad alles met draaischrijven bij de lens installe)
(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.
Verwijderd
Uhh, mail mejeroen schreef op 25 oktober 2002 @ 21:22:
Valt me op dat er veel mensen zijn die Minolta hebben. Ik dacht altijd dat de meeste mensen die een camera wilden kopen blind op het advies van de verkoper ingingen om voor Canon of Nikon te gaanIs er nog iemand met Minolta lenzen die ze kwijt wil, toevallig ?
Denk niet dat de modjes dat kunnen waarderen.
Maarja, van de topicstarter mag het iig wel.
(voor 10 % van de verkooppprijs
Van mij mag je hoor, maar denk van de modjes niet.
Nikon 801S
Nikor AF 2.8 35-70mm
Nikor AF 2.8 80-200mm
Sigma AF 400mm APO
Tamron 500mm spiegellens
De camera waardeer ik met een 8. Het is een prima camera maar er zijn betere te koop. De Nikor AF 2.8 80-200mm behoort tot de top. Die vindt ik een dikke 10 waard
Type: F65
AF/ MF: beide, Tamron Superzoom III 28-200 3.8-5.8, Nikor 28-80 3.6-4.8
Cijfer van 1 tot 10: 10
Opmerkingen: Dijk van een camera, steving in de hand, superb lens (mag ook wel voor 1000 pietermannen
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Zou in principe niet uit moeten maken, aangezien een dia eigenlijk ook een negatief is (maar dan positief). Een dia en een negatief zijn allebei een origineel, dus qua kwaliteit zou het niet uit moeten maken. Alleen een negatief moet je weer omkeren qua kleuren, een dia niet.THEF_Pino schreef op 25 oktober 2002 @ 22:42:
Eehm, ff vraagje tussendoor, is het nou beter om dia's te scannen of negatieven?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Toch hoor ik vaak dat van dia's de kleuren mooier zijn o.i.d.Microkid schreef op 25 oktober 2002 @ 22:47:
[...]
Zou in principe niet uit moeten maken, aangezien een dia eigenlijk ook een negatief is (maar dan positief). Een dia en een negatief zijn allebei een origineel, dus qua kwaliteit zou het niet uit moeten maken. Alleen een negatief moet je weer omkeren qua kleuren, een dia niet.
De lens ben ik erg blij mee, voor het hele zaakje geef ik een 8.
Het is namelijk nogal zwaar en groot en ik heb niet zo grote handen dus het is steeds opletten geen scheve prenten te maken.
Ik had een Minolta XD7 en dat was echt mn favoriet.
Na 22 jaar heeft ie het helaas begeven
Voor de point and shoot family pics heb ik een Yashica T5.
Prima apparaatje met heel scherpe lens.
Diascans zijn toch meestal veel mooier dan negatief scans omdat je niet last hebt van de korrels ?
merk: Canon
Type:canonet 28
AF/ MF: ??
Opmerkingen: volgens de fotograaf een van de beste camera's ooit gemaakt. Het was zelfs zo da een prof fotograaf hem van mijn moeder over wou kopen. Ze deed da echter nie want het was een erfenis
hij was toen er goedkoop ( zie 100 piek in 1978)
Yep, leuk dingetje, ik heb ook twee met een lichtsterker objectief, de 17 en de 19.gfo schreef op 26 oktober 2002 @ 14:38:
ik heb hier een oudje een
merk: Canon
Type:canonet 28
AF/ MF: ??
Opmerkingen: volgens de fotograaf een van de beste camera's ooit gemaakt. Het was zelfs zo da een prof fotograaf hem van mijn moeder over wou kopen. Ze deed da echter nie want het was een erfenis
hij was toen er goedkoop ( zie 100 piek in 1978)
Hier staan ze op een rij, klik op het eerste hoofdstukje, "details of camera" (dus op de groene titel klikken) en kies dan voor de canonet serie (duh
http://www.canon.com/camera-museum/camera/index.html
(bijna de link vergeten)
Atari portfolio Dos 2.11
Verwijderd
Sigma 28-200D AS
AF & MAN
Macro 2.0 D
UV Lens
Cijfer van 1 tot 10: 8
Ik heb de camera (plus assecoires en tasje en boekjes) een paar weken geleden gekocht voor 150 Euro op ricardo. Hij is nog helemaal in perfecte staat, zelfs geen gebruikers sporen. Wil met deze camera gaan beginnen met fotografie.
De camera is vrij zwaar 570 gram en de lens is ook nog een keer 500 graam dus samen meer dan een kilo. Hij ligt goed in de hand. Autofocus vind ik niet erg snel maar ja die gebruik ik toch eigenlijk niet. Vooral met de macro lens kna je erg leuke dingen doen. Tja ik heb nog niet zoveel ervaring met fotografie dus een goed oordeel over de camera is vrij lastig maar tot nu toe ben ik zeer tevreden, zeker voor 150 euro.
[afbeelding]
Type: X700 en XG9
AF/MF: MF
Cijfer van 1 tot 10: ook van mij krijgt ie een 9
Minolta 50mm/1.7
Minolta Rokkor 35-70/3.5 (groot, solide en goooooeeeeeed
Sigma 70-210/4.5 (werkt prettig, veel mooie plaatjes mee gemaakt)
Sigma 28-70/... baggerlens
VaagMerk 28mm/2.0
Minolta 360PX (stevige flitser met TTL lichtmeting)
Huidige Minolta's weet ik eigenlijk niet. Maar de X-700 ligt erg fijn in de hand, is redelijk degelijk voor een amateur camera (heb twee defecten gehad, maar heb m ook intensief gebruikt), prima bruikbare lichtmeter met makkelijke correctie. Er waren veel semi-profi accessoires voor te koop (TTL flitsers, motordrives, databack, veel verschillende en goede lenzen). Maar het allerbelangrijkste pluspunt vind ik nog steeds de voortreffelijke kwaliteit van het matglas van de Minolta MF camera's, waardoor je er zo ontzettend fijn zicht mee hebt door de zoeker, kunt ook perfect zo op het matglas scherp stellen.Valt me op dat er veel mensen zijn die Minolta hebben.
Ech nie!!Is er nog iemand met Minolta lenzen die ze kwijt wil, toevallig ?
Vraagje: Hoe krijg jij (door normaal gebruik) twee X-700 kapot?Antonius schreef op 26 oktober 2002 @ 20:42:
Merk: Minolta
Type: X700 en XG9
Cijfer van 1 tot 10: ook van mij krijgt ie een 9
Huidige Minolta's weet ik eigenlijk niet. Maar de X-700 ligt erg fijn in de hand, is redelijk degelijk voor een amateur camera (heb twee defecten gehad, maar heb m ook intensief gebruikt), prima bruikbare lichtmeter met makkelijke correctie. Er waren veel semi-profi accessoires voor te koop (TTL flitsers, motordrives, databack, veel verschillende en goede lenzen). Maar het allerbelangrijkste pluspunt vind ik nog steeds de voortreffelijke kwaliteit van het matglas van de Minolta MF camera's, waardoor je er zo ontzettend fijn zicht mee hebt door de zoeker, kunt ook perfect zo op het matglas scherp stellen.
Die dingen zijn echt superrobuust.
AF en MF
Mooie 9
Lenzen:
28-80mm Canon EF (3.5-5.6)
80-200mm Canon EF (4.5-5.6)
Ik maak altijd dia's (hoewel ik de laatste tijd wegens geldgebrek eigenlijk alleen nog maar digitaal doe).
Toen ik hem kocht heb ik ook nog even met een Minolta in m'n handen gestaan, maar ik vond het instelsysteem niet echt handig (het type weet ik niet meer uit m'n hoofd, maar het was dezelfde prijsklasse iig).
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
edit: hmm dingen zijn aardig duur zie ik, zo'n nikon coolscan zit rond de 900 euro
Prepare for unforeseen consequences
Ik heb de Primefilm 3600Pro, die is een stuk goedkoper en bevalt mij uitstekend.
Verwijderd
en wat kost die dan ongeveer?Fudge schreef op 27 oktober 2002 @ 18:47:
Zo duur hoeft niet hoor.
Ik heb de Primefilm 3600Pro, die is een stuk goedkoper en bevalt mij uitstekend.
Verwijderd
Type toestel: EOS 500n
AF/MF: AF en MF
Cijfer: 7
Opmerkingen: Erg leuk toestel om mee te beginnen. Heeft alle noodzakelijke functies, en is zeker tweedehands niet duur. Ik heb hem al vier jaar en ben dr nog steeds tevreden over.
Hier staat ie
http://www.tweakers.net/pricewatch/30816
Ik heb er iets meer voor betaald maar heb m ook al een tijdje.
Verwijderd
Op vakantie in de USA zag ik heel erg veel mensen met deze camera, maar hier heb ik hem nog geen enkele keer voorbij zien komen?
Verwijderd
Ontwikkelen moet zelfs met een negatiefscanner nog, jij bedoelt afdrukkenVerwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 21:00:
Ik vind € 563,- toch vrij veel ik laad ze voor die prijs liever ontwikkelen en ik scan ze dan wel in.
Ik heb er geen twee gesloopt hoor. Ik heb nog steeds dezelfde X-700 die ik al een jaar of 10 terug tweedehands gekocht heb. Eerst heb ik een electrisch defect gehad: draadje naar de flitsschoen defect waardoor de flits het niet meer deed. Heb ik zelf met de soldeerbout gerepareerd (heeeeeel voorzichtig: het is allemaal frutte klein). Ook is een keer het beeldtellertje kapot geweest. Lijkt onbenullig, maar het is echt klote als je niet weet of je nou nog 5 of nog 15 foto's kunt maken op dat rolletje van 36. Nog maar weer eens het ding open geschroefd. Het afgebroken stukje zat er ook nog in, dus die heb ik gewoon zelf met superlijm weer vast geplakt.Vraagje: Hoe krijg jij (door normaal gebruik) twee X-700 kapot?
Die dingen zijn echt superrobuust.
Hoewel ik de camera best intensief gebruikt heb, ben ik er altijd vrij voorzichtig mee geweest, dus van lompigheid is ie zeker niet kapot gegaan. Ik vermoed dat het tellertje een zwak punt is, want ik heb al eens vaker een gebruikte X-700 met defect tellertje gezien. Maar het komt niet echt vaak voor, en van andere defecten aan een X-700 heb ik ook nog nooit gehoord. Allebei de defecten waren denk ik gewoon stomme pech. Ondertussen doet ie het al weer jaren prima.
Verwijderd
Ja dat bedoel ik jaVerwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 21:59:
[...]
Ontwikkelen moet zelfs met een negatiefscanner nog, jij bedoelt afdrukken
moet je beter kijken, paar posts voor je had ik al gezegd dat ik een eos300 hebHet valt me op dat er weinig mensen zijn met een Canon EOS300.
Op vakantie in de USA zag ik heel erg veel mensen met deze camera, maar hier heb ik hem nog geen enkele keer voorbij zien komen?
Prepare for unforeseen consequences
Verwijderd
1x XGM
net gekocht: auto 360px flitser, GAAAAAAF!
rest staat in me sig.
pbase.com/marijn
alexandervisser:
Graag zou ik van jullie een aantal dingen willen weten.
Merk toestel: Nikon
Type: F 50
Cijfer van 1 tot 10: 8
[ Voor 3% gewijzigd door Willem op 18-03-2003 21:20 ]
Verwijderd
AF en MF
9.5 Geweldige camera. Fotografeert heel lekker heeft een mooi sluitergeluid. Hij maakt hele mooie foto's en is heel handig in gebruik. Als je een goede camera zoekt moet je zeker deze es bekijken.
Bouwjaar: 1976
merk: Minolta
Type: SRT-100
Cijfer: 6
Een 6 omdat de foto's super zijn, maar hij toch wat nieuwe functies mist..
Extra's
Metz Mecablitz 45CT-1
1x Minolta 1:3.5 F=135mm telelens
1x Tokina 1:2.8 F=28mm Groothoeklens
1x Minolta 1:2 F=50mm Normale lens
plus een handjevol voorschroef lenzen (extra tele, extra groothoek)

Tegenwoordig heb ik er ook een Digicam naast: Sony DSC-F505V
Die bevalt me ook prima, maar is voor veel simpeler werk als de Spiegelrefelx
[ Voor 27% gewijzigd door MnM op 19-03-2003 13:56 ]
tamron (
Praktica (type onleesbaar) met p-draad en een hoop lensjes
Bijna alle cokin filtersetjes
nog een hoop b+w filters
telt een shower cam ook mee??
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Type: Dynax 404 si
AF/ MF: AF
Cijfer van 1 tot 10: 8.5
Opmerkingen:
Mijn eerste "profesionele" camera, daarvoor had ik zo'n aps camera, maar wilde graag z/w fotografie gaan doen, en dan mijn foto's zelf kunnen ontwikklelen, kheb dit weekend een doka gefixt bij mijn ouders
hier mijn ingescande foto's
Type: Dynax 505 si
AF/ MF: AF
Cijfer van 1 tot 10: 8.5
Opmerkingen:
Ik mis eigenlijk de scherptediepte preview op deze camera. Voor de rest een prettig werkende body. Ik heb een kit gekocht waarbij de 28-80/3.5-5.6 AF en de 75-300/4.5-5.6 AF zaten (en een tas). De lenzen zijn echter niet echt bijzonder, toch nog te veel een impuls-aankoop geweest. Ik ga ook kijken of ik ze in kan ruilen tegen iets beters.
Verder UV en polarisatie filters van Hama.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
lenzen: tamaron 38-80 mm/ 80-120 mm
resentelijk nog een uv filter + polerisatie filter gehaalt.
twijfel of ik ook betere lensen moet halen, denk dat ik hier wel voldoende aan heb (voorlopig)
Verwijderd
Auto/Manual Focus
Auto/Manual Exposure
38-76mm(2x) Zoom Lens (standaard lens)
f/4.5-5.6
Opmerking: Ik schiet er bijna geen plaatjes mee dat doe ik met m'n Sony Mavica (wel een oudje die minder dan 1 Megapixel heeft, maar WEL 10x OPTICAL zoom - echt suppah fijn).
Verder zijn al die Cannon EOS camera's prima, ik moet alleen nog eens een grotere lens kopen.
MF
Lenzen:
Sigma 70-210 mm.
Yashica 55 mm
Yashica 28 mm.
Philips Flitser
http://www.chriscamera.com/south/images/y108.jpg
Waardering: 8
[ Voor 5% gewijzigd door boomsma op 20-03-2003 10:59 ]
Zo'n camera heeft mijn vader ook.boomsma schreef op 20 March 2003 @ 10:19:
Yashica 108 (zullen niet veel mensen hebben)
MF
Lenzen:
Sigma 70-210 mm.
Yashica 55 mm
Yashica 28 mm.
Philips Flitser
http://www.chriscamera.com/south/images/y108.jpg
Waardering: 8
Waren destijds geloof ik heel goede camera's, en niet echt moelijk in gebruik.
Type: Z1-p
AF/ MF: Beide
Cijfer van 1 tot 10: 9
Lenzen Pentax 28-105 en 70-300mm.
Flitser Pentax FTZ-50 (Richtgetal 50!! bij 100 asa)
Heerlijke camera vooral de instelwieltjes voor en achter werken schitterend.
Alweer een jaar of 5 oud.
merk: Pentax
Type: ME-Super
AF/ MF: Beide
Cijfer van 1 tot 10: 9
Lenzen Pentax 50mm en 35-70mm
Kleine compacte spiegelreflex
uiteraard is er ook een digitale camera aanwezig: Pentax Optio 430
Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a
Canon EOS 50E
AF/MF (hangt van de situatie af)
24-85mm 3,5-4,5 Aspherisch
75-300mm IS USM
Speedlite 380EX
Cijfer 8,5
Dit beestje gebruik ik nog zeer regelmatig. Vele malen sneller dan een (digitale) compact camera. Om van de losse flitser nog maar te zwijgen...
Verwijderd
Nikon EM
type MF
cijfer: ik heb nog steeds de foto's niet laten ontwikkelen
verder makkelijk in gebruik, echte snapshot camera, weinig instellingen.
Nikon FE
type MF
cijfer: ik heb nog steeds de foto's niet laten ontwikkelen
Alles handmatig in te stellen (ook zonder batterij, was voorwaarde), zeer degelijk.
Lenzen:
50 mm 1.8 Nikon serie E
35 mm 2.5 Nikon serie E
70-210 1.4-5.6 Sigma UC zoom
Ik weet 't. Budget lenzen.
Ik heb niet zo veel geld.
Camera is ok. Groot en zwaar, maar wel robuust. Vreet alleen wel batterijen die prijzig zijn.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
35-80
70-300 ED (
Superding. Gewoon geen woorden voor
Toch wel beter dan die digi-zut (ik kan het weten he
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
1. Pentax MZ-5. (AF/MF). Meestal geladen met Tokina ATX 24-200 mm lens. Prima camera. Cijfer 8.
2. Pentax MX. (MF) Een volledig handmatige camera. Voor mij de GOD onder de camera's. ongeveer 25 jaar oud, volledig mechanisch m.u.v. lichtmeter, dus batterij op? Geen probleem. Camera werkt volledig. Kies gewoon op basis van je ervaring een combi van diafragma en sluitertijd. Cijfer 9,5
(O ja, Met winder voor 2 beeldjes per seconde)
Lenzen: SMC Pentax-M 28mm f3,5
SMC Pentax-FA 50mm f1,4
SMC Pentax-A 100 mm f4 Macro
SMC Pentax-M 135 mm f3,5
SMC Pentax-K 200 mm f4
En (ook ik..) een digitaaltje: Canon powershot A60
Potverdikkie, da's best een leuk setje.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 20:21 ]
wereldcamera is dat. Leuk verhaal over die camera.Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 20:19:
2. Pentax MX. (MF) Een volledig handmatige camera. Voor mij de GOD onder de camera's. ongeveer 25 jaar oud, volledig mechanisch m.u.v. lichtmeter, dus batterij op? Geen probleem. Camera werkt volledig. Kies gewoon op basis van je ervaring een combi van diafragma en sluitertijd. Cijfer 9,5![]()
![]()
![]()
(O ja, Met winder voor 2 beeldjes per seconde)
Mijn tante is door de jaren heen de hele wereld over gegaan. En altijd met die camera. 5 Jaar geleden was ze ergens hoog in de Himalaya en ze had de oudste camera van alle leden die in de groep aanwezig was, maar tegelijkertijd ook de enige werkende camera.
Alle andere moderne camera's hadden het door kou en ontberingen al lang op gegeven.
Blijf ik een leuk verhaal aan de MX vinden.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
En door dat soort verhalen hou ik van die camera!!YellowCube schreef op 22 September 2003 @ 21:25:
[...]
wereldcamera is dat. Leuk verhaal over die camera.
Mijn tante is door de jaren heen de hele wereld over gegaan. En altijd met die camera. 5 Jaar geleden was ze ergens hoog in de Himalaya en ze had de oudste camera van alle leden die in de groep aanwezig was, maar tegelijkertijd ook de enige werkende camera.
Alle andere moderne camera's hadden het door kou en ontberingen al lang op gegeven.
Blijf ik een leuk verhaal aan de MX vinden.
• Nikkor AF 28-80mm 1:3.5-5.6D
• Sigma D 100-300mm 1:4.5-6.7 DL
• Sigma Electronic Flash EF-430ST
Over de Sigma-zoomlens ben ik niet erg tevreden, maar meer kon er in die tijd niet vanaf
Ondertussen gebruik ik vrijwel voor alles m'n Canon PowerShot A40. De Nikon komt alleen nog erbij te pas als ik echt iets speciaals wil fotograferen of als iemand me vraagt om foto's van iets te maken die hij liever 'analoog' wilt hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Ralph Smeets op 22-09-2003 23:17 ]
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Lenzen:
EF 28-90 f/4-5.6 (standaard kitlens, prutding)
EF 50 f/1.8 MKII (geweldige lens voor erg weinig geld)
Vanaf morgen: EF 28-135 IS f/3.5-5.6
Accesoires: Bp-300 batterypack/handgrip
Canon Speedlite 420-EX flits (gebruik ik ook op m'n G2)
Een erg fijne camera, degelijk en niet te licht, makkelijk in het gebruik, veel functies. Mooie opstap naar een DSLR
Verwijderd

Merk toestel: Polaroid
Type: SX-70 'Sears Special'
AF/ MF: handbediend
Cijfer van 1 tot 10: 7
Opmerkingen: Ja het is echt een spiegelreflex camera. Je kan er best aardige foto's mee maken. De prijs van een film cassette met tien opnamen is absurd, dus hij word nog maar weinig gebruikt.