Toon posts:

[serv-u] Virtual Mappings *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maak ik virtual mappings in SERV-U? Ik ben al op zoek geweest op hun site ed. maar ik kom er toch niet uit.

Wat wil ik doen.
Ik wil alle users een dezelfde downloadfolder geven, geen probleem.
Maar ik wil ze ook een upload dir geven. Die voor hen te zien ie als de eigen naam.

Nu wil ik die upload dirs van elke user plaatsen onder de map Upload op mijn schijf. In die map uploads zet ik de namen van de users die rechten hebben op mijn FTPserver. En in die mappen mogen ze uppen. Maar ik wil niet hebben dat ze de mappen kunnen zien van anderen. Ofterwijl Virtual mappings.

Maar hoe zet ik dit nu op...

Ik heb het een en ander al geprobeerd met %user%, maar toch lukt het me niet.

Iemand ideeen? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
mmm.. het is dus toch niet zo'n makkelijk progje als iedereen zei..

• void
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-12-2023

void

®

Bad News first: The development of LeechFTP has not been continued for over a year now and I don't think there will ever be a new release of LeechFTP!
Aldus de website. Leech FTP is heel basaal. Misschien zou je een ander programma moeten kiezen.

Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)

Verwijderd

LeechFTP als server gebruiken? Leechftp is gewoon een client.

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt, ik heb er per ongeluk LeechFTp neergezet. Dit moet Serv-U zijn.

Maar kan niemand me helpen? Of misschien een andere FTP server aanraden? Ik vond Serv-u altijd redelijk makkelijk. Zo zijn er meer.. anderen waarin die virtual mappings heel makkelijk te maken zijn?

Come on guys... need some help here :)

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

heb je de help al doorgelezen ? daar staat het in.

McFraGG de gekste !!

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

Ik gebruik zelf Guildftp en die heeft een hele goed help fuctie, server was in een half uur online;)

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 11:13
je kunt bij serv-u toch gewoon in een van dingen een virtuele map aanmaken of een link naar een map :? Gewoon klik klik en hij doet het.
Dan alleen n0g users schrijf toegang geven voor die map en klaar.
Zo moeilijk is het toch nie :?

[ Voor 0% gewijzigd door Havocnl op 26-10-2002 12:07 . Reden: Ook al leech en serv-u door elkaar gehaald |:( ]

Wèh zedde gij??

• Havocnl
  • Laatst online: 30-08 11:13
STN schreef op 26 oktober 2002 @ 12:01:
Ik gebruik zelf Guildftp en die heeft een hele goed help fuctie, server was in een half uur online;)
mijn ser-u was binnen 5 min online
Het werkt allemaal zo lekker simpel met serv-u (4.0.0.4 btw)
nofi hoor

Wèh zedde gij??

Verwijderd

Topicstarter
iedereen zegt hoe simpel het is.. maar niemand helpt me hier mee. Als het simpel was, had ik het zelf gedaan..

Heeft iemand een stappenplan?
Ik heb de HELP ook gelezen, ik kom er niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
jammer..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Titel aangepast, misschien helpt het ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Misschien moest je eens zoeken bij Google. Daar vond ik dit :)

Weet niet of je er wat aan hebt maar misschien kom je er verder mee..

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ga naar settings en klik op 'add' bij Virtual Path mappings. Daar kies je de upload directory van een van de users. Vervolgens geef je die een naam, bv. de naam van de user. Dit doe je voor alle users: je maakt per user een virtual path aan dus.
Dan ga je naar users > [username] > Dir access en voeg je de persoonlijke upload dit toe aan de lijst.
Resultaat: in de root dir ziet een user zowel de download dirs als zijn persoonlijke upload dir.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Millennyum, dit had ik ook geprobeerd, zonder resultaat alleen.
Ik kreeg het gewoonweg niet voor elkaar. Ik heb nu de FTP server die STN me aanraadde gedownload (Guildftp) en dit werkt als een tierelier. Super makkelijk inte stellen. En die paths werkten meteen. Het is zelfs een gratis FTP server. Nog vollop in ontwikkeling..
enne.. in 15 minuten had ik alles ingesteld, inclusief de virtual mappings voor de users. GEWELDIG.
Dank je wel allemaal voor de hulp
Pagina: 1