Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Nokia 6310i voorzien van bluetooth. Mijn PC is eveneens voorzien van bluetooth door middel van de Mitsumi Bluetooth USB adapter.

Nokia PC Suite 4.81 kan echter geen verbinding maken via bluetooth, ik krijg een of andere vage foutmelding. Vreemd, want volgens de software van Mitsumi is er wél een verbinding via bluetooth.

Iemand die weet wat te doen?

Verwijderd

Effe kijken in een topic van een week geleden, daar staan de types van de bluetooth adapters die werken in combinatie met nokia 6310i!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

er zijn VELEN bluetooth standaarden, en bijna ieder merk gebruikt een ander. Er is een keer hier ergens voorbij gekomen welke pc bluetooth controlers met nokia's konden samenwerken (naast de controlers van nokia zelf natuurlijk). TDK had er iig een aantal... Je moet dus ff een beetje info hierover zoeken

...gamen blijft leuk...

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Selachii schreef op 24 oktober 2002 @ 23:46:
er zijn VELEN bluetooth standaarden, en bijna ieder merk gebruikt een ander. Er is een keer hier ergens voorbij gekomen welke pc bluetooth controlers met nokia's konden samenwerken (naast de controlers van nokia zelf natuurlijk). TDK had er iig een aantal... Je moet dus ff een beetje info hierover zoeken
Even een correctie:

Er zijn evelen standaarden? Oja als er meerdere zijn dan is er juist GEEN standaard.

• doubleduh
  • Niet online
er is maar 1 bluetooth standaard (ja hooguit als extra 2.0, maar die is nog backwards-compatible ook), dat nokia zich daar af en toe niet aan houdt ligt imho volledig aan hen...

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

erm, ja dat was ook sarcastiesch bedoeld...maaruh <even minder melig> tis dus zo dat niet alle pc controlers compatible zijn met nokia bluetooth. In een ander topic zag ik hier meer over langs komen.

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij snapt niemand mijn vraag hier. Mijn Bluetooth adapter is 100% compatible met de Nokia 6310i.

Maar de software van Nokia werkt alleen niet mee. Wat kan ik daar aan doen?

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12 22:59

marshal

Reality beats fiction by far

Dat is dus het bekende probleem, de nokia software werkt (waarschijnlijk) alleen met de originele nokia bluetooth adapter.

Ik heb hier ook een 6310i en daar heb ik afgelopen week een usb datakabel voor gekocht (van DataBecker) en daar zit software bij waarmee je een com poort toe kan wijzen aan die usb kabel. Maar de nokia software ziet m'n telefoon niet. De databecker software ook niet maar daar zou een update voor zijn.
Pagina: 1