Zijn allebij gewoon goed, de T-Bird is sneller maar daar merk je in games echt niet veel van hoor. De T-Bird is wel stukken goedkoper....
Die-hard Brexiteer
Verwijderd
tja de PIII is een HEEL stuk duurder.....zeker wel 2000.- duurder als de Tbird
en verder....tja de PIII is soms beter met multimedia zooi....
maar de Tbird is toch wel ff een stuk sneller....en goedkoper + beter voor ut OC'en
ik zou voor de AMD gaan
en verder....tja de PIII is soms beter met multimedia zooi....
maar de Tbird is toch wel ff een stuk sneller....en goedkoper + beter voor ut OC'en
ik zou voor de AMD gaan
Verwijderd
Voor spellen zowiezo de Thunderbird ....
en ja, als je van photoshoppen houdt....dan moet je toch eens echt gaan kijken hoe een freak je nou bent, want om daar nou meer dan 1000,- meer voor neer te leggen......
THUNDERBIRDS ARE GO!!!!!!!
en ja, als je van photoshoppen houdt....dan moet je toch eens echt gaan kijken hoe een freak je nou bent, want om daar nou meer dan 1000,- meer voor neer te leggen......
THUNDERBIRDS ARE GO!!!!!!!
Verwijderd
bah als ik uberhaupt de pieken had voor een GHz cpu zou ik em nog niet kopen. die clock je niet ver over, terwijl je met een 800 veel meer geld overhoud voor andere zaken. Terwijl je die met wat moeite best hoog krijgt. Alsof die 200Mhz zo`n verschil uitmaakt in quake3. whahaha. 10 lullige frames zie je echt niet hoor. Kan je beter zorgen dat de rest van je pc goed in orde is. dwz een goed toetsenbord en muis, aangename monitor. goede kast. bedoel luxe artikelen kopen is niet zo moeilijk. maar een GHz cpu is alleen maar show off. en stukken minder functionaliteit.
Mee eens
... maar als je toch graag een 1GHz CPU koopt ga dan voor de T-Bird want de 1GHz Intel is gewoon belachelijk duur! En ze zijn allebei ongeveer even snel in games (gemiddeld). Ga dan alleen niet bezuinigen op geheugen of moederbord door van die El Cheapo zooi te kopen zodat je een 1GHz CPU kunt kopen ... liever een T-Bird 800 met goed geheugen en een goed moederbord dan een T-Bird 1GHz met een gemiddeld moederbord en OEM CAS3 geheugen!
Verwijderd
Ik weet niet waar jullie gezeten hebben de afgelopen tijd , maar het mag toch wel bekend zijn onderhand dat de P3 met games sneller is dan een t-bird .
Dat ligt er aan hoe ze je vergelijkt. Kijk een 1 Gig P3 zal misschien best iets sneller zijn dan een 1 Gig T-bird. De P3 was ook al niet zo heel veel sneller dan de klassieke Athlon.
Maar goed, als je gaat zeggen dat je voor 900 piek een 1 Gig T-bird hebt, en voor 900 piek nog geen eens een 800Mhz P3 hebt...dat wordt dus een 733. Erhm..correctie, die 800's zijn ook al weer wat goedkoper geworden! Ik zat alleen te kijken naar een SLOT1 100Mhz 800, omdat die op mijn BH6 zou moeten passen..
Naja..die 1 Gig T-bird is wel ff sneller dan die 800-er.
Dat hoop ik maar tenminste!
Maar goed, als je gaat zeggen dat je voor 900 piek een 1 Gig T-bird hebt, en voor 900 piek nog geen eens een 800Mhz P3 hebt...dat wordt dus een 733. Erhm..correctie, die 800's zijn ook al weer wat goedkoper geworden! Ik zat alleen te kijken naar een SLOT1 100Mhz 800, omdat die op mijn BH6 zou moeten passen..
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Performance verschil is minimaal.
Beide zijn bloedsnel. De een een beetje sneller hier en een beetje langzamer daar.
Kijk dus naar de prijs: TBird is vele malen goedkoper
Beide zijn bloedsnel. De een een beetje sneller hier en een beetje langzamer daar.
Kijk dus naar de prijs: TBird is vele malen goedkoper
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
Ja, precies. Ik weet niet waar JIJ gezeten hebt. Alleen P3 freaks zeggen dat hij stukken sneller is, het scheelt echt maar 1 of 2 procent. Intelfanaten zeggen dat p3 vet goed is en amd supergaar en kut.
AMD vrienden zien de waarheid tenminste, p3 is ietsje sneller (soms zelfs langzamer), tig keer duurder. Ik denk dat mensen met een p3 er gewoon keihard van balen dat ze geen AMD hebben gekocht. Alleen voor dual configs is een p3 goed, anders kan je echt beter een athlon of duron nemen.
AMD vrienden zien de waarheid tenminste, p3 is ietsje sneller (soms zelfs langzamer), tig keer duurder. Ik denk dat mensen met een p3 er gewoon keihard van balen dat ze geen AMD hebben gekocht. Alleen voor dual configs is een p3 goed, anders kan je echt beter een athlon of duron nemen.
Achwat we weten allemaal wel dat Athlon goedkoper is, ik heb deze Intel ook maar puur en alleen omdat ik geen ervaring heb met AMD en omdat ik hoorde dat deze 700MHz die ik nu heb een droom is ( overgeklokt dan he ) voor games. En als ik heel eerlijk moet zijn, hij doet het nog niet zo slecht voor een Intel 
edit:
PIII propaganda
PIII propaganda
Die-hard Brexiteer
Verwijderd
Intel is heel goed maar prijs\performance van AMD is beter en met Intel kan je net zoveel stabiliteitsproblemen enzo hebben.
Verwijderd
Ik zeg gaan voor die 1Ghz T-boid. Okay het is niet de goedkoopste proc., maar ik schat dat je er een hele tijd plezier van gaat hebben.(meer proc. snelheid zul je naar mijn idee de eerste 3 jaar niet nodig hebben) Intel is inderdaad te duur. Dat een Ghz proc. showoff zou zijn en minder functionaliteit, is natuurlijk pure onzin. (over een jaar krijg je spijt dat je toch niet die 1Ghz hebt genomen) Dat de één er het geld niet voor wil uitgeven houdt niet in dat de ander dit ook niet moet doen.
Houd er idd rekening mee dat deze proc. niet al te ver te overclocken is. 1,1Ghz is geen probleem, 1,2Ghz zal zo'n beetje het maximum zijn. Voordeel is dat dit zeer eenvoudig te bereiken is zonder extreme koeling ( Heb hem zelf draaien op 1150Mhz )
Als je nog even geduld hebt koop je een nieuw bord met AMD760&DDR geheugen. Anders zou ik aanraden een Abit KT7(raid) te nemen.
dat Igor zegt:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Voor spellen zowiezo de Thunderbird ....[/quote] slaat natuurlijk kant noch wal. Ik denk dat iedere tweaker nu wel weet dat een PIII sneller is in games. Alleen koop je voor hetzelfde geld een T-bird die 100 tot 200Mhz sneller is wat het verschil weer goedmaakt.
Als het je voornamelijk om het gamen gaat, bespaar dan niet op je videokaart om een 1Ghz proc. te kunnen kopen. Neem dan een iets mindere proc. (Duron) en een goeie Geforce2.
Of een T-bird sneller is als een PIII is afhankelijk waar je hem voor gebruikt. Integer berekeningen en FPU gaan duidelijk sneller op een T-bird (kijk maar naar RC5) Programma's die sterk profiteren van L2-cache of sterk zijn geoptimaliseerd voor SSE draaien een stukje sneller op een PIII.
zo zijn 3D Mark scores op een pIII altijd hoger met gelijke vid. kaarten.
Suc6 met je keuze.
Houd er idd rekening mee dat deze proc. niet al te ver te overclocken is. 1,1Ghz is geen probleem, 1,2Ghz zal zo'n beetje het maximum zijn. Voordeel is dat dit zeer eenvoudig te bereiken is zonder extreme koeling ( Heb hem zelf draaien op 1150Mhz )
Als je nog even geduld hebt koop je een nieuw bord met AMD760&DDR geheugen. Anders zou ik aanraden een Abit KT7(raid) te nemen.
dat Igor zegt:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Voor spellen zowiezo de Thunderbird ....[/quote] slaat natuurlijk kant noch wal. Ik denk dat iedere tweaker nu wel weet dat een PIII sneller is in games. Alleen koop je voor hetzelfde geld een T-bird die 100 tot 200Mhz sneller is wat het verschil weer goedmaakt.
Als het je voornamelijk om het gamen gaat, bespaar dan niet op je videokaart om een 1Ghz proc. te kunnen kopen. Neem dan een iets mindere proc. (Duron) en een goeie Geforce2.
Of een T-bird sneller is als een PIII is afhankelijk waar je hem voor gebruikt. Integer berekeningen en FPU gaan duidelijk sneller op een T-bird (kijk maar naar RC5) Programma's die sterk profiteren van L2-cache of sterk zijn geoptimaliseerd voor SSE draaien een stukje sneller op een PIII.
zo zijn 3D Mark scores op een pIII altijd hoger met gelijke vid. kaarten.
Suc6 met je keuze.
Pagina: 1