Toon posts:

[car audio] cd-speler onthoud niets (memory)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe cd-speler geinstalleerd in mijn auto, maar netzo als de vorige cd-speler onthoud dat kreng niets. Dus geen instellingen die ik verander. Ik weet dat dit te maken heeft met de bedrading aansluiten.
Als ik alle draden aansluit voor mijn cd-speler (die er achter het dashboard zijn). Dan houd ik 2 over. 1 van deze 2 zal dus de continu (toch?) power moeten zijn, zodat mijn cd-speler iets onthoudt. Maar beide van de deze geven niet het gewenste effect.
Ik rijd in een Ford Fiesta XR2i uit 90. Iemand een idee hoe dat bij deze auto inelkaar zit?
Als het dus toch gewoon de kabeltjes zijn die niet goed zijn, kan ik dan een nieuwe kabel trekken vanaf de accu naar die ingang op de cd-speler? Of gaat dat niet zomaar...?

Verwijderd

Kijk eens met een spanningszoekertje op welke kabel er continu spanning staat...

Verwijderd

Topicstarter
Goed plan! Vader van een vriend van mij heeft er eentje... Maar 1 van die 2 kabels moeten het toch zijn die overblijven? En bij allebeide werkt het niet! :'(
Of kan het ook zijn dat ik de continu en die andere heb omgedraaid? Of werkt het dan helemaal niet.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01
Anders kan je een kabel direct van je accu trekken... Maar ergens vanuit de zekeringkast zal wel makkelijker zijn... Is er geen klokje ofzo? Die heeft meestal ook 12V continu... En voor het memory-effect trekt de radio toch niet veel.

Waarschijnlijk zit er op de memory-aansluiting ook een zekering, dus hoef je daar ook geen rekening meer mee te houden... Maar ga eerst maar eens meten... Want, meten is weten!!!

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• rolandO
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mits men weet wat men meet >:)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff gekeken naar het zekeringkastje, maar daar lopen echt tientallen kabeltjes en snoertjes uit. Zou echt niet weten welke ik daar van kan gebruiken. FFjes een kabeltje van de accu doortrekken is ook niet zo moeilijk. Ga dat maar doen dan, tenzij ik nog andere alternatieven te horen krijg! :)

Edit:
Het is gelukt! :D

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2002 00:31 . Reden: job done! ]

Pagina: 1