Ik zit nu al een tijdje te bladeren en kan er geen duidelijke informatie over vinden. Ik heb net mijn kernel gecompiled, en ik sta nu op het punt om make modules uit te voeren. Maar de vorige keer dat ik dit heb gedaan wou linux niet meer opstarten. Ik heb de vorige keer een nieuwe kernel gemaakt, daarna make modules en de image later in de boot dir gezet. Het was al laat, dus ik heb lilo niet meer aangepast en ben op bed gegaan. Maar toen ik de volgende morgen mijn pc opstartte, kon hij niet meer mijn root filesysteem mounten terwijl ik wel met een oude en goedwerkende kernel ben opgestart.
Ik neem aan dat die 'make modules' modules verwijderd/aangepast heeft en zodoende mijn systeem verneukt. Klopt dit, of had ik gewoon pech en is er iets anders fout gegaan? En als er wel veranderingen optreden, hoe kan je dan gaan experimenteren met een kernell? Voor hetzelfde geld moet je je hele systeem opnieuw installen.
Ik neem aan dat die 'make modules' modules verwijderd/aangepast heeft en zodoende mijn systeem verneukt. Klopt dit, of had ik gewoon pech en is er iets anders fout gegaan? En als er wel veranderingen optreden, hoe kan je dan gaan experimenteren met een kernell? Voor hetzelfde geld moet je je hele systeem opnieuw installen.