Liteon 163D DAE-snelheid te laag

Pagina: 1
Acties:

• Lezzz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10-2013

Lezzz

Nunc id vides - Nunc ne vides

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal maanden een Liteon 163D DVD-ROM drive, vooral vanwege de hoge DAE-snelheid. Nu heb ik pas gemerkt dat 'ie niet meer met 16x on-the-fly wil kopiëren, iets dat anders altijd zonder probleem lukte. Nero gaf altijd aan dat de DAE-speed 21x was (SmartX pakt altijd een snelheid die dicht bij die van de brander ligt, dus dat is normaal), maar nu heb ik hem eens opnieuw gedetect en wat blijkt? Nu geeft 'ie maar 11x aan bij Audio Read Speed! Ik heb de laatste tijd niks veranderd aan welke instellingen dan ook, ik draai WinXP Pro en heb met deze combinatie nooit problemen gehad. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik verdenk SmartX ervan, maar geloof niet dat dit uit te schakelen is. Wat zou het anders kunnen zijn?

A pc is like a work of art; it's never finished

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Zoek eens een test op in de C't (Computer Techniek van F&L) waar het model bij staat.
Bij die test staan ook de waarden die zij behaalden met dit model. Als het significant afwijkt dan kan je verder zoeken maar het kan ook zijn dat ie de 16x niet haalt. De mijne haalt het ook niet omdat de max speed enkel op de buitenste ring gemeten wordt.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

k haal zo`n 28x DAE :( maar goed daar kan ik mee leven :D