Toon posts:

Advies voor een 2e hands laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames natuurlijk,

Ik moet wegens ruimtegebrek en wegens het starten van een eigen bedrijf een laptop kopen; alleen heb ik er natuurlijk weinig voor over.

Welke merken moet ik mijden welke niet.

De minimum eisen die ik stel zijn 600 Mhz, 128 mb intern, 10 GB extern, tft scherm en CDrom. En niet onbelangrijk bij welke merken kan je makkelijk, ik ben een leek, zelf uitbreiden.

Wat moet ik voor bovenstaande reserveren.

Mijn dank is groot,

Grollo

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

aan laptops valt weinig uit te breiden, meestal is dat beperkt tot het geheugen en de pcmcia sloten.

Qua merk zou ik zelf voor een A merk kiezen, zoals dell, compaq, toshiba.
Heb zelf een 2ehands dell gekocht, jaartje oud en werkt nog als de beste. Geen mankementen, helemaal perfect nog.

Check m'n specs maar, heb er 850 euro voor betaald incl dell luxe draagtas (met leer enzo :9 )

Verwijderd

Topicstarter
Goh wat snel; kan je er zelf geen CD-r in schuiven

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ASUS levert ook redelijk tot goede laptop's

BTW. Welkom op GoT :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 21:11:
Als je een laptop kan vinden met een modulaire bay waar ook cd-rw's beschikbaar voor zijn, dan kan dat wel.

Echter is t vaker goedkoper om gewoon eentje te kopen met ingebouwde.

Hoe groot is je budget eigenlijk? Is wat makkelijker bepalen wat kan en wat niet kan enzo :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:52
Let met 2e hands laptops op de accu of deze niet te snel leeg raakt. Verder ben ik niet zo happig op 2e hands laptops, ze zijn nog erg duur en voor relatief "weinig" meer heb je een simpele nieuwe met volledige garantie.

Flickr | Lego collectie

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 21:11:
Wat stelt dit nou voor :? Ik kan hier geen touw aan vastknopen...

Verder sluit ik me aan bij SickNick.

Alleen wat betreft de uitbreidingen kan het soms wat verder gaan zoals:
Netwerkadapter
Modem
Zipdrive
DVD-CDRW-combo
Processor
Geheugen
HDD
LS120

Niet alles kan bij elke laptop... maar wat betreft de uitbreidingen is er toch regelmatig meer mogelijk dan alleen dat geheugen en die HDD

Maar ook ik zou denk ik gaan voor een A-merk en het liefst een zakelijke machine (dus niet een huis-tuin-en-keuken-laptop)

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:11
Nou ik heb ook een hele tijd lopen zoeken naar de "ideale-tweedehands-laptop"
En heb toch maar een nieuwe gekocht... Die dingen zijn tweedehands echt veelte duur.
Heb nu maar een jewel gekocht met een desktop socket 478 waar nu een celeron 1,7 op zit maar waar ook makkelijk nog een P4 2,4 op kan dus kan later nog uitbreiden zo ook het geheugen en hardeschijf... :)

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

wfvn schreef op 24 oktober 2002 @ 21:14:
[...]

Wat stelt dit nou voor :? Ik kan hier geen touw aan vastknopen...
Ik denk dattie bedoelde dat Sick Nick al snel antwoord gaf op zijn vraag... ;)

Ik zou overigens heel goed nadenken voor ik een 2ehands Compaq aanschafte... Een klant van ons neemt die dingen ook bij ons af (edit: niet tweedehands natuurlijk |:(), en ze hebben na anderhalf tot twee jaar dienst stuk voor stuk grote problemen (moederbord kapot, met name, en repakosten daarvoor liggen misschien een paar honderd euro onder de nieuwprijs). Bezint eer ge aan Compaq begint!

Nomen nescio

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens rond op de websites van laptopfabrikanten, check wat reviews, zoek de specs op, kies eventueel een merk dat je het meest aanspreek, weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en maak uiteindelijk als Tweaker zijnde zélf je eigen beslissing :)

Omdat dit geen adviesbureau is: dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.