[XP] Van Raid naar normaal ide werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
[offtopic]Ik heb de search al gebruikt maar kan niets vinden. De search werkt trouwens erg slecht sinds de nieuwe forum software[offtopic]

Ik heb Windows Xp draaien op een Raid 0 (striping) array.
(promise fasttrack 100 + 2x Maxtor 40GB 7200Rpm)

Nu begint 1 hd vaag te doen en krijg ik steeds de melding van smart dat deze hd binnenkort dood kan gaan. Ik heb daarom snel een nieuwe hd van 60GB gekocht om de boel te backuppen en de defecte hd terug te sturen. Ook de diagnose software van maxtor geeft aan dat die hd dood is / gaat.

Nu heb ik met Ghost 2003 netjes alle partities gecloned naar de nieuwe normale hd. Nu kan ik van de nieuwe hd booten en werkt alles perfect. Wanneer ik echter de array verwijder en of de gehele raid controller uit mijn systeem haal start windoos nog wel op maar blijft hij hangen op het welkom scherm. Hij wil hier de array controleren maar vind m niet en blijft hier op hangen. Wanneer ik de array er weer in hang werkt windoos weer gewoon. Kep al in windoos de controller en de array verwijderd in de hoop dat ie dan zou door starten. Ook heb ik al scandisk gedraaid bij het opstarten van de hd omdat dit al vaker het probleem heeft opgelost wanneer ik een ghost image terug zette op de array.

Ander probleempje:
Ik wilde met de windows cd een systeemherstel doen. Vervolgens vraagt ie om admin passwoord. Ik heb voor admin geen pass ingevult maar toch eist hij een pass. Wanneer ik niets in vul is het niet goed. Kep nu in windoos een pass ingevult en nu zou ie het waarschijnlijk wel doen. Maar wat is nu het standaard passwoord wanneer je admin geen pass hebt gegeven ?

Misschien dat dit topic verhuisd moet worden naar WOS... Mijn excusses alvast als dat het geval is.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

met gost komt dit vaker voor.. dit heb ik ook.. dan bijft ie bij het win98 scherm hangen.. ik heb gewoon nog eens een nieuwe backup erover heen gedraait! en toen deet ie het wel :) dus probeer eens een nieuwe img te maken.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• jhead22
  • Niet online
Looki schreef op 25 oktober 2002 @ 09:48:
met gost komt dit vaker voor.. dit heb ik ook.. dan bijft ie bij het win98 scherm hangen.. ik heb gewoon nog eens een nieuwe backup erover heen gedraait! en toen deet ie het wel :) dus probeer eens een nieuwe img te maken.
K zal ik doen..

Normaal wanneer ik een image maakte en deze later terug zet op de array heb ik dit probleem ook. Dan is het een kwestie van 1 keer scandisk bij het opstarten te laten draaien en dan werkt het.

Maar ik ben bang dat het te maken heeft met dat ik de raid controller drivers bij de installatie met F6 heb toegevoegd. Wanneer je dit niet doet herkend windoos je array niet. Nu ik geen gebruik meer maar van raid blijft ie er wel naar zoeken...

Wat dat betreft ging windows 98 makkelijker om met een raid array. 98 zag de array als een normale hd.

• jhead22
  • Niet online
Kep ghost nu opnieuw uitgevoerd en weer heb ik het zelfde probleem.
Ik kan booten van de nieuwe hardisk maar alleen wanneer de array ook aanwezig is. Zodra deze weg is blijft XP hangen bij het welcome scherm.

Ik heb geen zin om Windoos Xp opnieuw te installeren aangezien ik deze installatie weer niet kan over zetten op de array wanneer mijn schijven weer goed zijn aangezien ik dan niet de raid controller drivers tijdens de setup heb geladen.

Is er niemand die dit probleem een keer heeft ondervonden ?