tv-out probleem (en ik ken de faq al uit mn hoofd)

Pagina: 1
Acties:

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:57
Ik dus een probleem met mijn tv-out. Ik ben vanmiddag naar de winkel geweest en heb een tv-out alles-in-1 kit gekocht (2 audiokabels + s-video kabel naar scartconvertor). Ik heb deze aangesloten en mijn pc ziet hem hangen, want hij is niet meer grijs. Als modus kies ik uiteraard PAL, zet mn tv op het juiste kanaal (dat is het goede, want ik heb mn N64 er ook aangehangen en die deed het gewoon) en klik op toepassen. Het beeld op de monitor valt weg, maar er verschijnt echter geen beeld op de tv. Ook heb ik geprobeerd te booten met de tv aan, met de tv uit, met alleen de tv zonder monitor. Ook heb ik verschillende drivers geprobeerd (23.12, 30.82WDM, 30.82non-WDM). Het beeld blijft echter gewoon zwart, wat ik ook probeer. Ik heb ook al geprobeerd de stekker in de SCART van de vcr te doen.

Systeem:
W98SE
Leadtek Geforce 3 TDH Ti200 + DVI/tv-out
Best wel oude Samsung tv met SCART
Iiyama Vision Master Pro 411

O ja, ik heb ook al tvtool6.8 gedownload. Heeft iemand dit probleem ook gehad en weet je ook een oplossing?

edit: monitor erbij

SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

En WAT doet TVtool dan? als je op dual zet? (dus tegelijkertijd beeld op monitor en tv)?

• HarmoniousVibe
DAt heb ik nog niet geprobeerd, maar ik hoef ook geen dual-view (kan toch ook niet met GF3?). Hij geeft een waarschuwing dat de monitor in staat moet zijn op lage refreshrates te draaien.

SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

LB06 schreef op 24 oktober 2002 @ 21:08:
DAt heb ik nog niet geprobeerd, maar ik hoef ook geen dual-view (kan toch ook niet met GF3?)
Mijn GF2GTS heeft officiëel ook geen dual-head (zo heet dat toch?) maar kan wel tegelijkertijd een monitor EN tv 'aansturen'

Maar ook al hoef je geen dual-view; je kan op die manier wel eerst proberen of je uberhaupt een beeld op je TV kan krijgen zonder dat je met een zwart monitorschermpje zit

• HarmoniousVibe
Gaat mn monitor daar niet van kapot? En ik kan met Ctrl F1 en F2 op en neer schakelen tussen de tv en monitor, dus dat is opzich geen probleem

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

LB06 schreef op 24 oktober 2002 @ 21:14:
Gaat mn monitor daar niet van kapot? En ik kan met Ctrl F1 en F2 op en neer schakelen tussen de tv en monitor, dus dat is opzich geen probleem
Hm... en dat had ik nog niet begrepen... tenminste... ik meen nu te lezen dat je WEL goed beeld op je TV kan krijgen mbv TVTool? en niet mbv de normale drivers?

• HarmoniousVibe
Nee, sorry voor de onduidelijkheid. Met ctrl F2 kan ik het beeld terugkrijgen op de monitor, maar ik krijg geen beeld op de tv.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

LB06 schreef op 24 oktober 2002 @ 21:18:
Nee, sorry voor de onduidelijkheid. Met ctrl F2 kan ik het beeld terugkrijgen op de monitor, maar ik krijg geen beeld op de tv.
Het is al tijden geleden dat ik met m'n GF2 bezig ben geweest... dus m'n geheugen werkt wat traag... (ik doe het tegenwoordig vrijwel alleen maar met m'n armada; en dat werkt vlekkeloos)

* WFvN pijnigt z'n hersenen en probeert de boel weer voor de geest te halen

Dat van dat CTRLF1F2 weet ik zo niet meer... is dat van de driver of van TVTool?

Verder: gaat je monitor ervan kapot? Ik zou het niet weten. Ik weet wel dat mijn Goedkoopste-19"-Iiyama het wel aankan. Ik zou ook niet weten of een monitor daar uberhaupt kaduuk van kan gaan

Even wat checken:

Misschien eerst kabel aansluiten, dan tv aanzetten; eventueel al op het AV-kanaal, en dan pas PC opstarten? al geprobeerd?

• HarmoniousVibe
wfvn schreef op 24 oktober 2002 @ 21:22:
[...]

Dat van dat CTRLF1F2 weet ik zo niet meer... is dat van de driver of van TVTool?
tvtool

Misschien eerst kabel aansluiten, dan tv aanzetten; eventueel al op het AV-kanaal, en dan pas PC opstarten? al geprobeerd?
niks ;(

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Heb dezelfde kaart GF3 tdh 200 maar bij lukt het wel.....
S-vhs kabel naar scart av2 op tv(ik heb dus 2x scart op tv)
Daarna rebooten zodat je tv gevonden wordt.
Om het beeld om te toveren maak ik gebruik van tvtools(mooi proggie voor die 10 euro)
Kijk bij tabblad "adjust" in tvtools of er een vinkje staat bij Y/C.
Ik draai met de 29.42 Nvidia drivers.

• HarmoniousVibe
Y/C is aangevinkt, dus daar ligt het niet aan.

• HarmoniousVibe
Ooooh shit, ik denk dat als er een pinnetje krom is hij het zeker nie goed doet :o 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door HarmoniousVibe op 24-10-2002 22:56 . Reden: typo ]

Verwijderd

als je nou is de refresrates lager zet voordat je overschakelt naar de tv, dan reboot?
op school hebben docenten er ook vaak last van dat ze de beamah niet goed aan de praat krijgen met de loptap :)

• HarmoniousVibe
Nah, hij doet het. Bedankt voor de hulp, maar het bleek dus gewoon dat er een pinnetje krom was. FF recht gezet en hij deed het (zwart/wit). Toen maar op de nieuwe vcr aangesloten en hoppakee, kleur. De kwaliteit is in mijn divx'jes en dvd's echt goed hoor, afgezien van de gangbare kleine divx glitches.

[off-topic]
Ik heb nou die audiokabels in mn sblive 1024 gestopt, maar alleen de speaker uitgang (de groene) doet het. Ik heb hier al eerder problemen mee gehad, toen ik de speakers (gewoon stereosetje van creative) en de oordopjes tegelijk wilde aansluiten. Is die zwarte uitgang kapot ofzo?

Verwijderd

[offtopic]
Weet zeker dat je de faq niet uit je hoofd kent ;)

• HarmoniousVibe
?????
Naja laat maar. Ik open wel effe een topic op het audioforum.
[edit]
Aja, ic. Ik bedoel dus, ik ga de audio faq ook maar eens leren :Y) ;)

• Lord_T
  • Laatst online: 31-07 09:50
doet het beeld het dan al wel momenteel?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Pagina: 1