[DC10+] Studio 7 Install + Drivers tekort +DC10 niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:24
[Ik is in dit geval m'n pa:]

Zojuist Studio 7 geinstalleerd op een bak met een DC10+ en DV500 erin. DC10Plus Studio staat hierop geinstalleerd.
Wil in Studio 7 een DC10+ filmpje omzetten naar MPEG-2 formaat. Geen probleem tijdens 't renderen tot aan de laatste 3 seconden. Blijft hangen vlak voor 't eind.
Annuleren - geen probleem. Afspelen in Adobe 6 laat het HELE filmpje zien, in Studio DC10+ tot aan vlak voor het eind.

Ik heb wel vaker problemen gehad in Studio DC10+ dus gooi ik 'm eraf. Herinstalleren - geen probleem. Opnieuw 't filmpje afspelen: laat niets zien, ook niet in Adobe of WMP. Herkent geen enkel filmpje meer.

Complete de-install (Drivers, Studio en alle prut die er mee te maken heeft). Drivers van DC10+ kunnen niet worden geinstalleerd, niets te vinden op cd en Windows heeft geen eigen DC10+ drivers. Studio DC10+ installatie gaat gewoon goed, Windows herkent de DC10+ wel, maar heeft niet alle drivers en speelt geen filmpjes af.

Vraagt dus nu altijd om die drivers die, voor zo ver bij mij bekend, niet te downloaden zijn op pinnaclesys.com. Daar staan alleen updates voor de Studio DC10+.

Trouwens, Studio DC10+ gebruikt dus de DC10+ die in de bak zit en Studio 7 niet, draait volledig over de processor.

Vraag: Hoe krijg ik dit weer aan de praat? Binnenkort wordt hier een andere, nieuwere Drivers-cd geleverd, biedt hopelijk hulp.

Specs:
Win 98 - P3 450 - 128Mb - 18,9 Gb - DC10+ - DV500 - TNT2 - SoundBlaster Live! 1024...

• IceEyz
Schopje...

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-08 21:11
tja.. dit komt me erg bekend voor.
zelf ben ik ook al lang met de dc10 aan het klooien, zonder goed resultaat. Nu geef ik toe aan de wensen van de kaart:
geen AMD proc
geen via chipset
geen NVidia videokaart

en op dat laatste zou het wel eens op z'n nek kunnen gaan.

Zelf heb ik de moed opgegeven op m'n huidige systeem (AMD en een NVidia)
en ga nu een andere bak erbij kopen.

• IceEyz
Leuk om te horen. Nu nog zien of ik mijn pa zo gek krijg om een nieuwe PC te kopen.
't Werkt ondertussen half. Hij speelt weer af met nieuwe drivers, maar de oude zal die wel weer nooit worden.

//Case Closed//

Verwijderd

Ik gebruik de DC10 met Studio 7 op een AMD, via met NVidia!!! Maar.... wel op XP met de extra hardwareinstallatie van Pinacle opo hun site. Werkt errug goed. In 98 had ik ook nog wel eens wat problemen (zwart-wit, geen beeld, enz.) maar sinds ik XP gebruik geen enkel probleem meer.

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-08 21:11
nou, in w98 ging het bij mij wel goed.
nu heb ik dus veel lost frames en zwart/wit..

eigenaardige kaartje wat dat betreft..

Verwijderd

De DC10+ is best goed hoor (ook weer niet perfect ;) ), vele malen beter dan soortgelijke kaartjes in dit genre. ;). De Iomega Buz (ook MJPEG capture kaart) is nog veel kieskeuriger... :).
Pagina: 1