Presario 5060 boot probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb hier een Compaq Presario 5060 met een AMD K6 333 MHz. Bij het aanzetten: geen beeld, geen bootup beeps, alleen de harde schijf gaat draaien. Binnen gekregen met het verhaal "dead bios".
Iemand enig idee, en bestaat zoiets als een dead bios, zo ja wat kan ik er aan doen....

You thought your secrets were safe. You were wrong

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

http://62.163.169.2:8003/GOT/hangen.html
Anders eens kijken bij www.flashbios.org om het bios opnieuw te laten flashen als het daar aan ligt.

• 0cool
Om een bios te kunnen flashen moet ik toch eerst beeld oid krijgen, wanneer ik met een floppy opstart reageert de floppy drive niet.... hoe moet ik dan een bios flashen??

• 0cool
Weet iemand misschien hoe ik die bios clear.... ik heb al lopen tobben met de batterij en de jumper, maar dan gebeurd er weinig

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Batterij eruit halen en er na een kwartier weer inzetten, dan is dat cmos wel gecleared...

Bios flashen? Zal wel hotflashen oid worden.. Hoe dat moet staat wel in de search.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er staat meer dan genoeg info in mijn troubleshooter.. (linkje van Tweakertje)
BIOS update mislukt: check eens of er floppydrive activiteit optreedt. Zo ja, dan kun je de BIOS updaten mbv een noodopstartdiskette. Hoe? Gebruik de GoT Search: [search=bootblock]. Zo nee, probeer een hotflash. Hoe? Gebruik de GoT Search: [search=hotflashen]. Als dat ook niet lukt, dan is je BIOS chip aan vervanging toe. Neem contact op met de mobofabrikant, hardwareleverancier of een welwillend elektroboer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.