Toon posts:

ZoneAlarm verhinderd internetdelen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om met 2 pc's te kunnen internetten, gebruik ik de standaard Internetdeling van win2000, wat op beide pc's staat.

Op beide pc's heb ik ZA geinstalleerd. Normaal kan ik daar niet mee internetten, het zou echter wel moeten werken als ik in ZA in Security -> Advanced -> Add IP range doe.

Heb ik dus gedaan op de server; Ip-range, pc-naam en IP-range toegevoegd (111.111.111.111 tot 255.255.255.255) maar nog steeds geen werkend internet op die andere pc.

Als ik op de client ZA afsluit werkt het nog steeds niet. Als ik op de server ZA uit zet, werkt het wel. Daarom weet ik dat het dus door ZA komt (100% zeker).

Iemand die me kan zeggen hoe ik dit oplos? Zonder ZA er af te kieperen als het even kan.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:03

Galois

1811 - 1832

ZA vraagt je toch altijd als iets naar binnen of naar buiten wil?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Verwijderd

Topicstarter
Hij vraagt me helemaal niets. Maar laat kennelijk ook niets naar buiten.

Verwijderd

Misschien heb echt alles toegevoegd in Zonealarm? Dus ook DNS adressen? Heb het hier namelijk wel goed werkend gehad, maar bij Zonealarm kun je ook zien wat hij tegenhoudt ergens in zo'n menutje, misschien is dat een idee

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:39
Waarom heb je het op beide systemen staan? Je hebt toch internet--> Server--> Client. Dan zit je server er toch al tussen als firewall. Onder Firewall, Main en dan Advanced kun je instellen dat er een lokaal netwerk is, en dat er een internetverbinding is. Ook kun je instellen dat je server een gateway is met NAT.

Verwijderd

Het was geloof ik niet mogenlijk om internet te delen met de free zonealarm.
(het verkeer wordt dan geblokt)

Verwijderd

Topicstarter
In ZA zie ik geen mogelijkheid DNS-adressen toe te voegen. Wat v.t. is, zijn TCP/IP opdracht ping, is allowed voor allow connect en server & ZA zelf mag alles.

Idd het staat op de server, maar ook op de client, omdat ie ooit ook direct op inet komt. Heeft idd misschien geen nut. Het is idd de opstelling internet--> Server--> Client.

Moet ik een firewall instellen onder windows zelf? Ben ik nog niet tegengekomen, zal ff zoeken.

Verwijderd

Kun je wel pingen onderling als ZA aanstaat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet pingen naar een site als ZA op de server aan staat. Instellingen van ZA op de server maken niet uit.

Als ZA uit staat kan ik wel pingen.

Iemand die me nu aub verder kan helpen?

Verwijderd

Heb je wel de optie internet delen in ZA aangevinkt?
Zo niet, kijk bij security- customize en dan general
daar staat de optie.

Verwijderd

Topicstarter
Die mogelijkheden zie ik niet staan, hier een screenshot van ZA -> Security.

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/jdboksma/ZA.jpg

Kan onder Advanced alleen Host/Site & IP adress & IP range & Subnet toevoegen.

Nog iets extra, zowel op server als op client krijgen de pc's zowel IP adres als DNS dynamisch toegewezen. Ik maak gebruik van ISDN en zou ook niet weten hoe ik het anders moet instellen.

Verwijderd

- Maak van je ip range dit: 0.0.0.0 - 255.255.255.255
- Voeg tevens je subnetmask van je netwerk toe.
- Voeg het ip-adres van de machine toe die als het ware internet moet krijgen van de andere machine in zonealarm.
- zet tevens de security settings van local op low.

Suc6, mocht dit niet helpen kijk in de readme van ZA of installeer hem opnieuw!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 22:22

AirX

Tweak Guru

Je moet bij Zonealarm de security level van Inet op medium doen, anderlukt het echt niet, zelf ookal geprobeerd. ALs ie op Medium staat werkte Inet delen bij mij wel....

Verwijderd

Als internetdelen wel werkt als je Zonealarm afsluit zal waarschijnlijk de IPadressen van DNSservers worden geblokkeerd.
Je moet dan 1 IPadres van een DNSserver opgeven.
Het IPadres kun je controleren met ipconfig/all.
Helaas is het zo dat als dit IPadres van de DNS server zou veranderen (dus een andere DNSserver wordt gebruikt) moet je deze weer toevoegen maar meestal wijzigd dit bij een ISP niet.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn server, ik kreeg ook geen ip van de server, ik heb toen de firewall in plaats van High op Midium gezet, en toen deed hij het wel!!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hier staat hij ook op medium (Anders kon ik bijnan nergens downloaden :?)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Ok hij doet het als ik ZA op "Medium" heb staan. Niet dat ik me er echt lekker bij voel maar goed.

Het lastige is dat ik geen vast IP op de server heb (ISDN) en ook de client heeft een dynamisch IP (MS internet deling). Ik kan geen IP ingeven, das ook nodig als je een subnetmask wilt toevoegen. Bovendien is 0.0.0.0 geen geldig IP volgens ZA.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Met zone alarm op medium ben je nog steeds goed beveiligd hoor (Alle "Gevaarlijke" poorten staan dicht)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

Hebben jullie het nu over de gratis versie?
Met Zonealarm Pro kan het wel op High.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een gratis versie van ZA. Ik wacht nog wel even totdat de huidige Pro-versie gratis is :)
Pagina: 1