Is het teleporteren van mensen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Avalanchez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-06-2012
Veronderstel een mens, opgebouwd uit atomen.
Je breekt de mens tot op het atoom af, en onttrekt al de elektronen.
Vervolgens schiet je de atoomkernen, een hoop elektronen naar een andere plek (welke doeterniettoe) via een quantum entanglement. En bouwt de atomen weer op, en bouwt de mens zo weer op.

Volgens het Heisenbergprincipe kan ik niet plaats én snelheid van het elektron met oneindige precisie weten. Dus is nu mijn vraag of dat eigenlijk van belang is; voor de chemische processen blijft het elektron op de buitenste schil zitten, en voor de fysische eigenschappen blijft het atoom toch even zwaar?

Dus stel dat zo'n computer bestaat, ziet de mens er dan nog hetzelfde uit, en kan het nog leven? (dan heb ik het dus niet over of een mens een materiële ziel heeft)

Computers are stupid, they can only give you answers. -Picasso

Verwijderd

Ik weet dat men er al in geslaagd is om afzonderlijke fotonen te teleporteren.
Dit doet men door ze eerst te vernietigen en dan stuurt men hun elektrische lading door naar andere fotonen die deze eigenschap accepteerden.

Maar ik twijfel eraan of men ooit volledige materie zal kunnen teleporteren.
Volgens mij is niet op elk sub atomair deeltje vat te krijgen.

• Avalanchez
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 19:08:
Ik weet dat men er al in geslaagd is om afzonderlijke fotonen te teleporteren.
Dit doet men door ze eerst te vernietigen en dan stuurt men hun elektrische lading door naar andere fotonen die deze eigenschap accepteerden.

Maar ik twijfel eraan of men ooit volledige materie zal kunnen teleporteren.
Volgens mij is niet op elk sub atomair deeltje vat te krijgen.
dat is nu wat ik wil weten, het elektron zal zich toch na een tijd op (sub)niveaus rangschikken? En de valentieelektronen zijn er toch ook nog?
Wat ik wil is eigenlijk een ontkrachting van deze theorie.

en het is idd al gelukt om een laserstraal te transporteren
btw, handig linkje: http://plato.stanford.edu/entries/qt-entangle/

ps, er is ook zoiets als QND (quantum non demolition) dat ervoor zorgt dat de deeltjes niet worden afgebroken bij het verzenden, maar dat doet hier niet ter zake (http://photonics.anu.edu.au/qoptics/projects.html)

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Wie zegt dat je ze moet versturen om een mens te teleporteren?
Stel dat je een meuk atomen aan allebei de kanten hebt, en de ene leest spul in, en vernietigd de mens, stuurt de info van hoe die mens eruit ziet naar de ander en die bouwt het weer op. :*)
Okeej, okeej, eens in de zoveel tijd moet je dus op een grote eenbaansweg ff met een vrachtschip de ene aanvullen met spul van (desnoods...) de ander. En je hebt twee 'stations' nodig (dus naar het aardoppervlak van een nieuw ontdekte planeet sturen zal niet lukken).

Nou maar hopen dat men niet incompabiliteitprobleempjes krijgt als de één een andere ascii tabel erop na houd dan de ander :+

Spolap: Interactive webcomic

Verwijderd

En wat te denken als je opgebouwd bent aan de andere kant? Kun je dan nog denken? Wie verzekert dat je herseninhoud meegestuurd wordt? Of je bewustzijn? Die kan je niet 1-2-3 afbreken en overgooien...

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Ik zou zowieso niet als eerste in de teleporter stappen..

Bovendien is het gevaarlijk om aan te nemen dat we inmiddels zoveel over de atomaire opbouw van het menselijk lichaam weten dat we alle atomen met zekerheid kunnen dupliceren/opnieuw opbouwen.

Je kunt natuurlijk zeggen dat is toch niet nodig, als je ze maar hetzelfde weer in elkaar zet aan de andere kant van het lijntje.. Maar ja, wat is dan goed in elkaar zetten? Wie garandeert je dat je niet na een paar maanden vol kanker zit omdat er toch een paar hele kleine afwijkingen in zijn geslopen (waarvan we misschien heb bestaan nog niet kennen)

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

RobzQ: daarom testen ze dingen dus voor ze ze op de markt brengen.

Problemen die je kunt tegenkomen tijdens de ontwikkeling van iets zijn geen redenen waarom iets in theorie wel of niet zou kunnen.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Avalanchez
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 13:40:
En wat te denken als je opgebouwd bent aan de andere kant? Kun je dan nog denken? Wie verzekert dat je herseninhoud meegestuurd wordt? Of je bewustzijn? Die kan je niet 1-2-3 afbreken en overgooien...
onderaan mijn post staat dat zulke dingen beter in een ander topic worden besproken, hier gaat het puur om de mogelijkheid

_____

ook nog iets om over na te denken:

tijdreizen: ik teleporteer een camera 1000*365*24*60*60*300.000 km verderop in het heelal, dan kijk ik toch 1000 jaar in het verleden? (maw: ik vang de fotonen van die tijd op)...

Verwijderd

Dan ga je uit dat de teleportatie sneller gaat dan het licht... en volgens mij is de snelheid van informatie nog steeds lichtsnelheid (gedachtensnelheid buitengesloten dus)

• Avalanchez
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 16:02:
Dan ga je uit dat de teleportatie sneller gaat dan het licht... en volgens mij is de snelheid van informatie nog steeds lichtsnelheid (gedachtensnelheid buitengesloten dus)
idd sneller dan het licht... Stel: quantumsysteem hier, eentje 300.000 km verderop.
Het licht doet er 1 seconde over. We verbinden ze met een quantum-entanglement, en de 2 systemen gaan zich als 1 gedragen, zodanig dat tijd 0 is.
E = mc2
Einstein's famous mathematical expression E=mc2 makes the very odd assumption that energy and matter are interchangeable. It seems simpler and more sensible to suggest that both nuclear and chemical energies are released or absorbed by the rearrangement of the resonant orbits of charged particles into new resonant orbits. It is then common sense to suggest that mass is the measured response of a system of charged particles to an external electrostatic force. The more massive an object, the more the electrostatic force contributes to the elastic deformation of its protons, neutrons and electrons, rather than their acceleration. This is the phenomenon seen in particle accelerators and conventionally attributed to relativistic effects. But relativity reduces to classical physics in a universe where the electrostatic force has near-infinite speed. The first question to be asked is - if it is that simple, why hasn't it been thought of long ago? The answer seems to lie in the propensity these days for theory to dominate over common sense and observation. It has resulted in the dogmatic adherence to the speed limit of light as the fastest signalling speed in the universe. However, there is evidence from several experiments that effects can follow a cause at speeds far in excess of the speed of light. Because these results conflict with dogma they are described with euphemisms like "spooky action-at-a-distance", "non-locality", and "quantum entanglement". Yet it is simple to show that unless gravity acts with near-infinite speed, the planets would orbit the Sun in an odd way - being always accelerated to where the Sun was minutes or hours earlier. Experiments have shown that this is not so and gravity must act at near-infinite speed.
http://www.holoscience.com/eu/synopsis/11.basics.html

Verwijderd

hmmmmm........ mischien behoorlijk offtopic....

stel.....stel dat het mogelijk is om mensen te transporteren (op de manier zoals in de stelling gezegd werd). Dan denk ik zelf dat we zo'n beetje de status van god hebben bereikt...... waarom

Een hoop mensen "mankeren" iets. De een heeft astma en dan andere heeft eats. de mens zou dan eerst afgebroken worden.

De "computer" moet het "signaal" analyseren en kan dan in principe gelijk naar de dna structuur kijken en de foute genen vervangen door "goede" genen. Gevolg: ziekte weg. Of die bacterie die er net niet in thuis hoort.

Naar mijn idee kan je dus zo'n beetje alles genezen wat er is. Gevolg is dan een nog massalere overbevolking (iedereen leeft langer). Dit is volgens mij dan het gevolg.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
__Lanz__: dat je iets kunt nabouwen wil niet automatisch zeggen dat je weet hoe het in elkaar zit :)

Ik denk dat het een behoorlijke ethische kwestie is dat je een mens eerst kloont en daarna het origineel vernietigt, want daar komt het eigenlijk op neer. Als je dus een paar keer heen en weer gaat ben je een kopie van een kopie van een kopie, en zijn er drie dubbelgangers van je vernietigd. Krijg je toch geen lekker gevoel bij :+

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Ik denk niet het het wil, in theorie kan inderdaad misschien iets geteleporteerd worden maar om een compleet mens te teleporten. Dat zou betekenen dat elke stand van elk atoom, elk energie niveau, elke verandering van lading, elke plaats van elk deeltje onthouden moet worden, verstuurd moet worden, gecorrigeerd moet worden op verzend fouten, opnieuw opgebouwd moet worden, en elke gestopt proces moet uit de pauze gehaald worden. Ik denk dat met onze huidig kijk op het fysische en metafysische heelal dit absoluut niet mogelijk is. Denk alleen eens aan de tijd die het duurt om te lezen, versturen, opbouwen.

Het complexste wat we op dit moment kunnnen maken zijn siliconen chips (microscopische dingen) en die vallen qua complexiteit in het niets bij een mens. Zo zie ik het tenminste.

Canon Digital Ixus V3

• wacco

wacco

cli, hlt.

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 01:11:
De "computer" moet het "signaal" analyseren en kan dan in principe gelijk naar de dna structuur kijken en de foute genen vervangen door "goede" genen. Gevolg: ziekte weg. Of die bacterie die er net niet in thuis hoort.
hmmmzz... hier heb ik eens een aflevering in een tv serie over gezien :)
Weet niet meer hoe het heette, maar het idee was dat de 'aliens' gedachten in het geheugen van die mensjes plaatste. En het ding werkte 'verjongend'. Daarom gingen mensen erin.
Het idee was trouwens om ervoor te zorgen dat de 'aliens' beter geaccepteerd werden. Beetje microsoft policy dus :+

Anyways...
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 13:40:
Tuutlijk kan je dan nog denken. Das gewoon hoe je hersencellen op dat moment van 'opname' stonden. En zo zullen ze dus ook doorgaan. Net als je geheugen. Das ook maar net hoe je hersencellen zijn 'ingesteld' op dat moment.
Zie het als ram in je peecee. Kijk wat erin staat (stand van atomen), stroom eraf & verwijderen (opname), andere rammodule erin (of ergens anders...) en info er weer in (terugplaatsing atomen).

Verder gaat het je nooit lukken want zo nauwkeurig kan je dus niet meten. Er is zoiets als: Het onzekerheidsprincipe van Heissenberg. Dus...
Maar goed, dan vertel ik niets nieuws enzow, zie ik nu in de eerste post. :)

Ik denk dat je moet denken aan dingen als hersengolven en verplaatsende moleculen.
Je hersengolven, hoe kopieer je die mee? Kopieer je ze mee? Als je ze niet meekopieert, zal je ff een bufferunderrun in je hersenpan hebben. En of dat nou zo gezond is...
...ik denk dat het niet zomaar weer 'opstart'. Sterker nog, ik denk dat je óf harstikke hersendood bent, óf harstikke gek wordt. In principe, zodra je weer iets ziet oid, krijg je weer input en weer golven en weer een reactie. Maar je bent wel mooi je gedachtegang kwijt en dat zal niet echt als prettig worden ervaren.

Dan nog de verplaatsende moleculen: Je leest en schrijft bijvoorbeeld ook je bloedsomloop. Bij het lezen beweegt het verhaal, en dat moet geen problemen geven. Maar als je schrijft, schrijf je ze zó neer dat ze stil staan. Je geeft ze geen F mee in de goede richting. Dat lukt je gewoon niet.
Alles staat dus stil. Er is plots geen bloedsomloop meer, geen hartslag, geen longactiviteit, niets. Nou is je lichaam niet erg op dit soort dingen gebouwd, dus ik denk niet dat het zomaar weer verder gaat waar het gebleven was.

Tenslotte: stroompulsen in je zenuwbanen. Zijn die er nog?

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Kun je niet op een of andere manier één geheel blijven? Dat je gewoon overstapt naar een andere plaats, door een soort veld heen ofzo? Teveel films gekeken misschien... :P

Dacht dat wel zoiets kon via gedachten, remote viewing ofzoiets, dan kan je gewoon ff ergens anders kijken dan waar je bent... Misschien zelfs horen?

• wacco

wacco

cli, hlt.

Benadski schreef op 29 oktober 2002 @ 20:53:
Kun je niet op een of andere manier één geheel blijven? Dat je gewoon overstapt naar een andere plaats, door een soort veld heen ofzo? Teveel films gekeken misschien... :P

Dacht dat wel zoiets kon via gedachten, remote viewing ofzoiets, dan kan je gewoon ff ergens anders kijken dan waar je bent... Misschien zelfs horen?
Hmmzz... remote viewing. En hoe wil je dan de hand schudden van het persoon waar je ff op bezoek gaat? :)

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2025
LOL... Star Trek's Gene Roddenberry (sp?) heeft er een mooie oplossing voor: de Heisenberg compensator. In een interview werd hem gevraagd: How does the Heisenberg compensator work?
Hij antwoordde met: Very well, thank you!

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Verwijderd

Als we eenmaal de kennis hebben om mensen op moleculair of atomair niveau aftebreken en op te bouwen is het natuurlijk goed mogelijk om ergens iemand af te breken en ergens anders op te bouwen, maar dan moet je er wel vanuit gaan dat de mens puur physiek vertegenwoordigt is in deze wereld. wat dit met zich meebrengt is dat mensen geen individuen meer zijn, je kan ze namelijk argeloos copieren, en dus ook geen individuele waarde meer hebben. je zal dus ergens een Avalanchez creeren, maar niet ergens naartoe transporteren, tenzij je natuurlijk daadwerkelijk de deeltjes naar punt B gaat transporteren, maar of dat het individu waarborgt is niet te voorspellen

wat nog veel geiler zou zijn is een ruimte-tijd kromming 8)

Verwijderd

Wacco je hebt het een paar posts gelden over een kopie van een kopie van kopie, dit lijkt mij uberhaupt niet goed ivm kwaliteitsverlies, om het maar zo plomp te verwoorden. Het lijkt mij dat het niet echt goed is....

Zou dit kopieeerprobleem ook voor klonen gelden?

• wacco

wacco

cli, hlt.

Zou kunnen.
Maar je kan het ook zo bekijken: je kopie kan je ook weer inlezen. Vergelijk het met het origineel en je kan je onnauwkeurigheid eruit filteren (mits je eerste scan goed is).
Dit kan natuurlijk alleen op celbasis (DNA), je geheugen, en verplaatsende cellen (denk aan bloedsomloop, verversing van je huid) moet je natuurlijk niet eruit filteren :9
Verder, als je DNA goed overkomt, dan verversen 'beschadigde' cellen zichzelf (zelfdoding, ze worden vervangen). Alleen als de DNA beschadigt is kan het gruwelijk fout gaan (kanker).

Is dat trouwens al eens gedaan? Het DNA van een kloon vergeleken met het origineel?
Het is zo dat gekloonde dieren plots last krijgen van 'erfelijke' ziektes, maar allemaal? Alleen dolly toch?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-01 20:16
Misschien moet je bij teleportatie niet denken aan het afbreken/opbouwen van atomen.
Eerder aan het creeeren van scheuren in tijd/ruimte en je daar zelf doorheen verplaatsen.

Zoek op internet eens iets over het Philidephia Experiment. Er schijnt namelijk al mee gegoocheld te zijn.

• Avalanchez
RawPeanut schreef op 29 oktober 2002 @ 01:55:
Ik denk niet het het wil, in theorie kan inderdaad misschien iets geteleporteerd worden maar om een compleet mens te teleporten. Dat zou betekenen dat elke stand van elk atoom, elk energie niveau, elke verandering van lading, elke plaats van elk deeltje onthouden moet worden, verstuurd moet worden, gecorrigeerd moet worden op verzend fouten, opnieuw opgebouwd moet worden, en elke gestopt proces moet uit de pauze gehaald worden. Ik denk dat met onze huidig kijk op het fysische en metafysische heelal dit absoluut niet mogelijk is. Denk alleen eens aan de tijd die het duurt om te lezen, versturen, opbouwen.

Het complexste wat we op dit moment kunnnen maken zijn siliconen chips (microscopische dingen) en die vallen qua complexiteit in het niets bij een mens. Zo zie ik het tenminste.
volkomen gelijk, maar dan moet je ook denken aan opkomst van nanotechnologie, quantum computing...

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
ff het afbreken en het opbouwen van de atomen terzijde, is het mogelijk om in een 'flits' alle atomen uit te lezen. Het menselijk lichaam veranderd constant (je kan dus zeggen: je bent geen moment hetzelfde), dus zodra het uitlezen te lang duurt dan kan het nooit goed gaan.

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51
Misschien even heel dom, maar als je het mij vraagt kan het niet.
Het is dus nodig volgens de algemene opvatting om een mens op atomair niveau uit elkaar te halen en vervolgens ergens anders weer in elkaar te zetten. m.a.w. je bent even niet mens maar een losse verzameling atomen los van de rest van je lichaam.

Dit is even helzelfde als je arm eraf hakken en tien meter verder aan elkaar naaien. Dit is nu al een hels karwei, denk dan eens aan een heel lichaam. Even aangenomen dat dit ooit mogelijk zal zijn zal het op zijn minst gruwelijk pijn doen om dit truucje uit te halen als je het verder al medisch aan zou kunnen.
Avalanchez vond:

tijdreizen: ik teleporteer een camera 1000*365*24*60*60*300.000 km verderop in het heelal, dan kijk ik toch 1000 jaar in het verleden? (maw: ik vang de fotonen van die tijd op)...
Je zie dan idd in het verleden, mits er nog genoeg fotonen aanwezig zijn, maar je kunt geen invloed uitoefenen op de omgeving. Je hebt er dus vrij weinig aan. Je ziet alleen hoe de gescheidenis is verlopen.

• Avalanchez
toeter schreef op 03 november 2002 @ 22:17:

[...]

Je zie dan idd in het verleden, mits er nog genoeg fotonen aanwezig zijn, maar je kunt geen invloed uitoefenen op de omgeving. Je hebt er dus vrij weinig aan. Je ziet alleen hoe de gescheidenis is verlopen.
idd, en ik denk dat heel wat wetenschappers zich wel interesseren waaraan de dinosaurussen zijn uitgestorven, hoe de mens geevolueerd is, de donkere eeuwen...

en mits er nog genoeg fotonen aanwezig zijn... sterft een foton dan soms af?

Verwijderd

Ik denk dat de kans dat er ooit mensen getransporteerd worden niet zo groot is..simpele deeltjes, ok..maar geen grote objecten.

Lawrence M. Krauss heeft hierover eens een mooi stuk geschreven in het boek 'The science of Star Trek' (hoofdstuk 5- Atoms or Bits). In dit boek probeerde Krauss te kijken wat er grofweg nodig zou zijn om een mens te transporteren vanuit een baan om de Aarde.

In het kort:

Transporter werkt in deze volgorde: dematerializeren => data in buffer => versturen van de 'materie stroom'. De transporter verstuurd dus blijkbaar zowel data als materie in de ST variant (niet altijd even consistent geweest in alle afleveringen!).

Er wordt beschreven (ff in het kort ;) ):

- Een mens bestaat ongeveer uit 10 tot de macht 28 atomen..
Je moet natuurlijk deze keten van atomen uit elkaar halen..dat kost ongeveer even veel energie als 100 1-megaton waterstofbommen. (~10% van de energie uit E=MC2).

Stel dat je een lichte volwassene van 50KG 'uit elkaar haalt', pak E=MC2 erbij en je moet op een redelijk vriendelijke manier de hoeveelheid energie van 1000 1-megaton waterstofbommen verwerken..

En om deze deeltje allemaal om te zetten naar een stroom van materie die ongeveer de snelheid van het licht is zal dit geintje een hoeveelheid energie vragen die ongeveer 10.000 keer groter is als het huidige energieverbruik op deze planeet.

Dat was heel grof de 'materie kant'...maar we hebben ook nog wat informatie nodig om een mens weer goed op te bouwen ;)

Stel dat je van elk atoom onder meer de x, y en z positie opslaat en nog wat andere gegevens zoals de staat van het atoom, energie niveau's, verbindingen met nabije atomen, etc, etc.

Aangenomen dat je deze informatie (van 1 atoom) kwijt kunt in 1KB en een mens bestaat uit 10 tot de macht 28 atomen; dat je ongeveer 10.000 keer meer data hebt te verwerken dan alles wat er ooit geschreven is in de gehele geschiedenis van de mensheid.

We nemen:

-10GB harddisks van 10 Cm dik (ja, boek is al wat ouder ;) )

Als je de hoeveelheid schijven opstapelt die je nodig hebt, dan heb je een stapel hardeschijven nodig van ongeveer 10.000 lichtjaar! (dat is nog een keer een RAID array :P )

Stel dat je de data terug kan halen met 100 MB/sec (sustained) dan kost het 2000 keer de huidige leeftijd van het universum om alles terug te halen..

Wow..stel Kirk staat op een planeet...de planeet vergaat bijna en hij roept "Scotty! Beam me up!"..

Dan heb je niet zolang de tijd om een miljoen miljard miljard megabyte aan informatie te verwerken! :D

Als je de rest wilt lezen...dan zou ik het boek erbij pakken hier is de titel

Kortom: naar mijn idee een aardige uitdaging! :)

• Avalanchez
Ooit al eens van dit experiment gehoord? (http://www.nature.com/nsu/010927/010927-11.html)
In dit experiment werd een wolk van ongeveer een trillioen caesium atomen succesvol entangled

Verwijderd

Avalanchez schreef op 04 november 2002 @ 20:00:
Ooit al eens van dit experiment gehoord? (http://www.nature.com/nsu/010927/010927-11.html)
In dit experiment werd een wolk van ongeveer een trillioen caesium atomen succesvol entangled
Aahh vooruitgang.. ;)

artikel ziet er interessant uit..zal het zeker even doorlezen :)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Avalanchez schreef op 04 november 2002 @ 20:00:
Als je even verder leest:

Teleportation will not involve the wholesale deconstruction and reconstruction of humans, Star Trek-style. It should allow the arrangement of one set of quantum particles to reproduce more or less instantly that of a similar collection of distant particles. In this way a message encoded in photons of light could be transmitted from one place to another without sending the photons across the intervening space.

Helaas, pindakaas

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Avalanchez
blobber schreef op 04 november 2002 @ 21:23:
[...]

Als je even verder leest:

Teleportation will not involve the wholesale deconstruction and reconstruction of humans, Star Trek-style. It should allow the arrangement of one set of quantum particles to reproduce more or less instantly that of a similar collection of distant particles. In this way a message encoded in photons of light could be transmitted from one place to another without sending the photons across the intervening space.

Helaas, pindakaas
een paar posts geleden heb ik een link gegeven over QND, en als je dat nu combineert met dit...

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Avalanchez schreef op 04 november 2002 @ 21:29:
[...]

een paar posts geleden heb ik een link gegeven over QND, en als je dat nu combineert met dit...
Uit deze link haal ik de volgende informatie:
Het zal langzamer dan licht gaan en het teleporteren van een mens zal +- 10^29 maal moeilijker zijn dan het experiment dat hierin beschreven wordt (en dat al een redelijke opstelling vereiste)
Maar wie weet?Wat ze 100 jaar geleden voor absoluut onmogelijk hielden, blijkt nu gemeengoed te zijn ;) (hoewel het langzamer dan licht wel een probleem gaat worden vrees ik)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Avalanchez
blobber schreef op 04 november 2002 @ 22:05:
[...]

Uit deze link haal ik de volgende informatie:
Het zal langzamer dan licht gaan en het teleporteren van een mens zal +- 10^29 maal moeilijker zijn dan het experiment dat hierin beschreven wordt (en dat al een redelijke opstelling vereiste)
Maar wie weet?Wat ze 100 jaar geleden voor absoluut onmogelijk hielden, blijkt nu gemeengoed te zijn ;) (hoewel het langzamer dan licht wel een probleem gaat worden vrees ik)
als ik mij niet vergis werden die gegevens ook met een gewone processor berekend. Over 10 jaar zou er een processor van 10 zettahertz en meer op de markt moeten komen...

Verwijderd

nou volgens mij gaat dit nooit werken. Bewustzijn(ziel) zal denk ik op deze manier nooit gekopieerd kunnen worden

[lol mode]je krijgt dan nog van die bedrijven die kopieer beveiligingen gaan zetten op mensen zoals Hussein:P of dat je kopie kan bestellen van Britney Spears die je vervolgens in je kamer kan neerzetten[/lol mode]

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

volgens mij doet het zeer :/

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:09:
nou volgens mij gaat dit nooit werken. Bewustzijn(ziel) zal denk ik op deze manier nooit gekopieerd kunnen worden
Maar voor hetzelfde geld gaat de ziel direct mee... wat dat betreft is een werkende transporter een prachtig apparaat om experimenten mee te doen wat betreft het materiële en inmateriële van de mens. :)

• Avalanchez
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 16:35:
[...]

Maar voor hetzelfde geld gaat de ziel direct mee... wat dat betreft is een werkende transporter een prachtig apparaat om experimenten mee te doen wat betreft het materiële en inmateriële van de mens. :)
ik denk dat 'de ziel' een woord is dat mensen hebben uitgevonden om gemoedstoestanden en denken enzo samen te vatten, terwijl het in werkelijkheid gewoon maar chemische processen zijn (en dus na te bouwen)

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Avalanchez schreef op 06 november 2002 @ 16:51:
[...]

ik denk dat 'de ziel' een woord is dat mensen hebben uitgevonden om gemoedstoestanden en denken enzo samen te vatten, terwijl het in werkelijkheid gewoon maar chemische processen zijn (en dus na te bouwen)
Goed, om dan maar eenvoudig te beginnen: probeer je volledig functionerende pc dan maar volledig functionerend te klonen, dus met alle vrije electronen in de geleiders in dezelfde configuratie, lijkt me practisch onmogelijk.Resultaat: een crashende pc.
Doe het nu met de menselijke geest, die nog zeer veel complexer is en bovendien niet alleen met el. signalen, maar ook met chemische stofjes werkt.Gaat niet lukken.

• Avalanchez
blobber schreef op 06 november 2002 @ 19:22:
[...]

Goed, om dan maar eenvoudig te beginnen: probeer je volledig functionerende pc dan maar volledig functionerend te klonen, dus met alle vrije electronen in de geleiders in dezelfde configuratie, lijkt me practisch onmogelijk.Resultaat: een crashende pc.
Doe het nu met de menselijke geest, die nog zeer veel complexer is en bovendien niet alleen met el. signalen, maar ook met chemische stofjes werkt.Gaat niet lukken.
je bepaalt de plaats oneindig precies en geeft ze dezelfde energie mee?

Verwijderd

Avalanchez schreef op 06 november 2002 @ 16:51:
[...]

Ben ik het persoonlijk niet helemaal mee eens, maar dat is denk ik grotendeels voor een andere discussie ;)

de 'ziel' zit naar mijn mening hoger dan 'dagelijkse emoties'...meer zoals

lichaam -> geest -> ziel

En het zou me eigenlijk totaal niet verbazen dat als je lichaam getransporteerd zou kunnen worden dat je ziel direct weet waar je lichaam is..

Gedachten zijn in principe ook al oneindig snel, en naar mijn idee de ziel dus ook.

Een soort Einstein-Podolsky-Rosen verbinding zeg maar ;)
Als je wat doet met het ene 'deeltje' reageert het andere direct, ongeacht of het er een centimeter naast ligt of dat het zich aan de andere kan van het universum aan het vermaken is :)

(Volgens mij moet je zo gruwelijk snel RAM kunnen maken trouwens ;) )

• Avalanchez
EPR experiment... 67 jaar oud d8 ik... trillioen enkelvoudige caesium atomen 1 jaar geleden, dus we komen iig al dichter

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
umm nm

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 16:35:
[...]
maar wat nou als je het origineel uitleest, de data transporteerd, en ergens ander weer een mens maakt, en je het origineel laat bestaan? blijft de ziel dan? en is de 'copie' gedoemd te sterfen? en als je het origineel in het proces vernietigt (afbreken/opbouwen) en de ziel (om even aan te nemen dat die inderdaat bestaat) komt vrij... zal om zich heen gaan zoeken naar het lichaam? zou er dan misschien een maximum afstand zijn waarbinnen de ziel het lichaam nog terug zal kunnen vinden? (allemaal wel erg sugestief ja :) )

• Avalanchez
Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 16:16:
[...]

maar wat nou als je het origineel uitleest, de data transporteerd, en ergens ander weer een mens maakt, en je het origineel laat bestaan? blijft de ziel dan? en is de 'copie' gedoemd te sterfen? en als je het origineel in het proces vernietigt (afbreken/opbouwen) en de ziel (om even aan te nemen dat die inderdaat bestaat) komt vrij... zal om zich heen gaan zoeken naar het lichaam? zou er dan misschien een maximum afstand zijn waarbinnen de ziel het lichaam nog terug zal kunnen vinden? (allemaal wel erg sugestief ja :) )
leest uit > verstuurt (hoe meer kopie je aan de andere kant hebt, hoe minder mens aan de ene kant) > kopie

tenzij met QND, maar dan worden er ook geen kopies gemaakt, of tenzij iemand een andere manier uitvindt

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je kan niet transporteren. Je kan dus alleen een copie van iets maken.
En over die ziel betreft. Niemand weet zeker dat levende wezens zoals bijvoorbeeld mensen een ziel hebben. Als die wel aanwezig is, moet je jezelf de vraag stellen of die ook uit atomen opgebouwd is. Zo nee, dan kan niet geteleporteerd worden. (In de vorm zoals het gedaan wordt in bijvoorbeeld StarTrek)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Avalanchez
_the_crow_ schreef op 09 november 2002 @ 11:20:
Je kan niet transporteren. Je kan dus alleen een copie van iets maken.
En over die ziel betreft. Niemand weet zeker dat levende wezens zoals bijvoorbeeld mensen een ziel hebben. Als die wel aanwezig is, moet je jezelf de vraag stellen of die ook uit atomen opgebouwd is. Zo nee, dan kan niet geteleporteerd worden. (In de vorm zoals het gedaan wordt in bijvoorbeeld StarTrek)
of ook niet... Quantum non demolition

Verwijderd

Ik denk ook dat het niet kan. In iedergeval nu nog niet. De mens is te ingewikkeld opgebouwd om die weer goed inelkaar te zetten. Het zal erg veel Terra kosten en rekenkracht om op te slaan wat de "roadmap" is van een mens. En dan komen inderdaad de andere dingen nog om de hoek kijken als het opnieuw opbouwen.. maar met wat en hoe?

En als je iemand sloopt en dan later weer opbouwt. Ben je dan "dood" geweest en daarna weer tot leven gekomen?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
misschien een gekke vraag, maar wanneer spreek je van teleporteren en wanneer spreek je van verplaatsen? Want op deze manier verplaats je het lichaam in delen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 13:09:
En als je iemand sloopt en dan later weer opbouwt. Ben je dan "dood" geweest en daarna weer tot leven gekomen?
hmm, ja, hoe zit dat eigenlijk... waarom is een ligaam, na dat het gestorven is, niet meer te repareren en weer aan de praat te krijgen?
misschien sterf je wel in het proces

• DatraxZ
  • Laatst online: 16:49

DatraxZ

TrueCrypts Everything

heeft niemand van jullie dan ooit al van het philadelphia project gehoord?
heb niet dadelijk een link maar via google kom je al een heel eind.
In het kort ->het amerikaans leger heeft in het verleden experimenten gedaan met het tele transporteren van een militair schip met een crew aan boord.Dit is slechts deels gelukt , de crew was als het ware versmolten met de romp , na deze mislukking heeft men het project stopgezet. Er is geloof ik ooit een film over gemaakt.
zeker de moeite waard om eens wat op te zoeken op google

Verwijderd

Wanneer je wordt geteleporteerd dan is het uiteraard noodzaak dat de eerste keer je gegevens worden opgeslagen en bij iedere volgende teleportatie worden de gegevens gecontroleerd met de eerste om kopie op kopie op kopie fouten te voorkomen.

Dit betekend dus dat je iedere keer de eerste opgeslagen gegevens kunt gebruiken en dus je krijgt het lichaam terug zoals je dat had de eerste keer dat je werd geteleporteerd.

Voila onsterfelijkheid is geboren.

Nu zal zich hier natuurlijk een probleem voordoen namelijk worden je gedachten herinneringen ervaringen etc etc dan ook van de eerste keer gekopieerd. Dit zou natuurlijk niet wenselijk zijn, dan wordt niet alleen je lichaam niet ouder maar ook je gedachten herinneringen en ervaringen niet.

Mijn mening is echter dat wanneer we in staat zijn om levende wezens te teleporteren, we ook in staat zullen zijn die specifieke info te vinden die onze herinneringen, ervaringen, gedachten (je ziel) zijn.

Verwijderd

DatraxZ ik heb ff gezocht. vond dit met de eerste search

http://www.devermore.net/surbrook/herosource/monphil.html

• DatraxZ
  • Laatst online: 16:49

DatraxZ

TrueCrypts Everything

daar staat in grote lijnen in wat er zou gebeurt zijn...
ook de site , waar vroeger de experminten plaatsvonden, zijn te bezoeken , maar zijn helemaal leeg , enkel wat bedrading en zo ligt er nog

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Een mens teleporteren en bij het doel weer helemaal opnieuw construeren. Klinkt leuk, super. Maar euhm, wat brengt hem tot leven? Leven is vooralsnog niet als tastbaar iets toe te passen. In het beste geval komt er aan het ander einde een zooitje moleculen uit die eruit zien als een mens, maar het zooitje werkt niet meer (denk ik).

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

ALs je dat stuk leest. Dat lees je ook dat die mensen die eruit kwamen verschillende dingen meemaakten. Ze bleken "out of phase" te zijn (moet ik dat lezen als moleculen niet meer 100% intact?) Ze eindigen als deel van het schip of ze vervaagden en gingen daardoor dood etc.

Ik weet niet wat ik hier van allemaal moet geloven. Klinkt allemaal een beetje film achtig. Vooral als je doorleest en leest dat er 10k mensen misschien naar 2180-2280 zijn gegaan en 1 naar 6000 iets en nog een tussen 1943 en 1983 heeft tijdreist.

Maar het is wel leuk om te lezen :)
Pagina: 1