Bestanden delen Windows XP <-> 98 vreemd probleem

Pagina: 1
Acties:

• mauriceb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 11:17
Ik heb dus twee PC's met elkaar verbonden via een hub. Op de een is Windows XP geinstalleerd (XP PC) en op de ander Windows 98 (98 PC).

Op beide PC's heb ik Netbeui geinstalleerd, mappen gedeelt enz.

Nu is het zo dat ik op mijn XP PC gewoon bestanden kan openen / kopieren / wissen op de 98 PC. Logisch, dat werk zo als het moet! :)

MAAR!
Als ik de eerste keer op mijn 98 PC een bestand open / kopieer dat op mijn XP PC staat lukt dit zonder problemen.

Wil ik echter nog een tweede keer een ander of hetzelfde bestand openen / kopieren / wissen dan krijg ik een melding dat de gedeelde map op mijn XP PC niet toegankelijk is of dat Win98 de computer / sharenaam niet kan vinden!
Het is wel nog mogelijk op de 98 PC via de lokale share (dus op de 98 PC) de bestanden te kopieren...

Ik heb al van alles geprobeert: een nieuwe installatie, alle users aangemaakt, gast account geactiveert en de search door geplozen.

Ik weet het in ieder geval niet meer! :'( Iemand een idee???

• breaky
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
je moet de zelfde gebruiker met wachtwoord aanmaken op je xp bak als waarmee je bent ingelogd op de 98 bak :*)

• mauriceb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 11:17
breaky schreef op 24 oktober 2002 @ 18:58:
je moet de zelfde gebruiker met wachtwoord aanmaken op je xp bak als waarmee je bent ingelogd op de 98 bak :*)
Is dus als eerste gebeurt... :X

UPDATE

Ik heb de oplossing gevonden!

Het is heel simpel! Windows XP kan niet omgaan met desktop.ini bestanden die in een gedeelde map staan. Loopt compleet vast! |:(
Ik deze bestanden dus verwijdert en nu loopt het allemaal als een zonnetje!

Me Happy :*)