Ik ben bezig een programma fragment te schrijven om een connectie met een microsoft access database te leggen. Ik doe dmv onderstaande code:
Ik zet vervolgens het volgende in "jbInit()" om het connecten uit te voeren, gelijk met het opstarten:
Ik krijg echter steeds de volgende melding en daaronder (natuurlijk) de exceptions dat de verbinding niet gemaakt kan worden:
[Microsoft][ODBC-stuurprogrammabeheer] De naam van de gegevensbron is niet gevonden en er is geen standaardstuurprogramma opgegeven
Heeft iemand voor mij de verlossende oplossing? Het is vast iets kleins, maar ik kijk er steeds overheen
Thx.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| public void Connect() throws Exception{
Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver");
String filename = "C:/db1.mdb";
String database = "jdbc:odbc:Driver={Microsoft Access Driver(*.mdb)};DBQ=";
database+= filename.trim() + ";DriverID=22;READONLY=true}";
Connection con = DriverManager.getConnection(database ,"","");
} |
Ik zet vervolgens het volgende in "jbInit()" om het connecten uit te voeren, gelijk met het opstarten:
code:
1
2
| DbAction db = new DbAction(); db.Connect(); |
Ik krijg echter steeds de volgende melding en daaronder (natuurlijk) de exceptions dat de verbinding niet gemaakt kan worden:
[Microsoft][ODBC-stuurprogrammabeheer] De naam van de gegevensbron is niet gevonden en er is geen standaardstuurprogramma opgegeven
Heeft iemand voor mij de verlossende oplossing? Het is vast iets kleins, maar ik kijk er steeds overheen