Hoe doorzichtige achtergrond kleur bij gif/jpg

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:37

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
ik heb een plaatje Afbeeldingslocatie: http://207.44.144.11/boardimages/staradmin.gif En als ik die op een forum toepas, dan is de achtergrond doorzichtig, maar nu wilde ik er 5 langs elkaar. Ik doe ff plakken via PhotoSuite (ben niet zo thuis in Fotoshop) en sla gewoon weer op onder dezelfde naam. Alleen als ik hem nu gebruik is hij NIET doorzichtig (de achtergrond) hoe kan ik zorgen dat dit wel zo is?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Typisch F1 vraagje...

kijk of je een optie kunt vinden die exporteren als transparent gif toelaat.

www.jurgroessen.nl

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
kan dus alleen met gif..
in psp zit zo'n leuk gif optimizer

verder: google

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Loop de opties van het export filter nog eens na, daar zal wel iets bij zitten waarbij je een 'transparante' kleur kunt kiezen.

Anders begin je met een nieuw bestand waarbij je een transparante achtergrond kiest. Vervolgens die sterren erin plakken en opslaan.

(De help-functie van het progsel al eens doorzocht op 'transparency' ?)

Verwijderd

Photoshop > file > save for web > gif kiezen> transparency aanvinken et voila :)

Verwijderd

Of PNG natuurlijk :)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:37

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb helaas geen fotoshop, en ik denk dat trialversions erg groot zijn (wat ik me kan herrineren, en kheb maar isdn)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Tja, eh, gebruik een programma waarin dat wél kan, en op een vanzelfsprekende manier gaat? Een trialversie van Photoshop downloaden heeft overigens weinig zin, ik geloog dat je met die trials geen bestanden kunt opslaan.

Maar het lijkt me duidelijk dat je zoiets heus wel zelf kunt uitzoeken, en als het met jouw programma niet gaat, dan moet je een ander, en meer geschikt programma gebruiken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.