I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Als de mods voor zijn, lijkt het me een nuttige feature
En dat laatste aanvullende gedeelte mag ook worden toegepast op duidelijk niet lezen maar wel mailen....
Verwijderd
opeens is het topic dicht???? en dan hopeloos een post plaatsen in LA van "Huh, mijn topic is dicht??"
Dan hebben ze de sluitmessage niet goed gelezen.Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 18:05:
Eigenlijk wel een goed idee, voor sommige mensen is het verwarrend
opeens is het topic dicht???? en dan hopeloos een post plaatsen in LA van "Huh, mijn topic is dicht??"
En dan heeft Alfredt z'n linkje ook geen zin.
Maar over het algemeen denk ik dat het een best goed idee is. Net als de FAQ die je nu bij het reggen voorgeschoteld krijgt (toch?
Verwijderd
oh wacht dan ga ik veel mail krijgen, doe maar niet

Dat wel, maar de drempel om een topic in LA te openen wordt hoger, en nog minder mods zitten daar op te wachten. Je zou zelfs een linkje kunnen opnemen met het mailadres van de mod die hem gesloten heeft.Compubiter schreef op 24 oktober 2002 @ 17:49:
Ik weet niet of de mods daar zo blij mee zijn. Zo wordt de drempel een stuk lager om te mailen, terwijl niet iedereen er volgens mij op zit te wachten, op nog meer mail.
Als de mods voor zijn, lijkt het me een nuttige feature.
Hmm, van de 17 slotjes zijn er 9 klachten over een gesloten topic...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Een tekst als: "Waarom is dit topic gesloten?? >klik hier voor meer info<" met de link naar de FAQ en naar Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Of zoiets...
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
brammus schreef op 25 oktober 2002 @ 14:12:
Een tekst als: "Waarom is dit topic gesloten?? >klik hier voor meer info<" met de link naar de FAQ en naar Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Of zoiets...
Mjah, zou ik 't iets anders formuleren. 'niet eens met een slotje' ipv waarom is gesloten, dit laatste behoort de mod toch in zijn sluitmessage te zetten
Mjah, dan krijg je zo'n standaardverhaal, daar hou ik niet zo vannrg schreef op 25 oktober 2002 @ 14:43:
Nog mooier is denk ik als je mods gewoon zelf standaard messages kunnen aanmaken en die uit een pulldownmenuutje kunnen kiezen.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Ah wacht, ik begreep de topicstarter verkeerd.blackd schreef op 25 oktober 2002 @ 14:49:
Mjah, dan krijg je zo'n standaardverhaal, daar hou ik niet zo van
Dacht dat Alfredt bedoelde dat er een standaard sluitmessage werd neergeplant.
Verwijderd
blackd schreef op 25 oktober 2002 @ 14:49:
Mjah, dan krijg je zo'n standaardverhaal, daar hou ik niet zo van
Dat is inderdaad het kenmerk waar dit topic over gaat, vandaar dat ik wat luchtig hierboven reageerde. Ik zie hier helemaal niets in, standaardiseren leidt tot robotmodjesgedrag, en daar zie ik niets in. Die link waar het om gaat behoort iedereen die wil gaan klagen te zien en te lezen, als we willen dat dat ook echt zo is kunnen we misschien beter wat aan de kwaliteit van de notificatie doen dan de boel te automatiseren.
Heel simpel voorbeeld : maak alle titels van de stickies in de (sub)fora rood en/of bold. Om even aan te tonen wat ik bedoel.
Deze toevoeging aan het slotjecomando maakt op zich niks uit voor de sluistmsg, die moet nog steeds duidelijk zijn en uitleggen waarom hij op slot gegaan is. Alleen verwijst het nu ook naar een gedeelte waarin de slotjes in zijn algemeenheid wat nader worden toegelicht.
Alleen het feitelijke probleem, waarvoor jouw idee een aangedragen oplossing zou kunnen zijn, is dat de users niet goed op de hoogte zijn van de FAQ's en sticky's. Het lijkt me nuttiger daarvoor een oplossing te zoeken, aangezien dat imho het onderliggende probleem is. En hoe je dat gaat oplossen....
Verwijderd
Wow blackd, wat zijn wij niet-kruisjes het weer eens
[/inside joke die me de kriebels geeft]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dat staat ook netjes in de voorwaarden voor het moderatorschap. Anders worden de sluitmessages te lang en dreigen de kosten van de rechtzaken die overspannen modjes met RSI tegen T.net te zwaar op de begroting te drukken.blackd schreef op 25 oktober 2002 @ 16:33:
Modjes zijn lui, die klikken alleen automagisch op 'close', maar niet op zo'n javascriptdingetje
Zullen we hem nu lekker laten wegzakken? ben het namelijk wel met blackd eens dat er een oplossing gezocht moet worden voor het echte probleem en dat dit symptoombestrijding is.
[Feat] In balk van slotje een link naar het stickie ‘Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!’
Aanleiding
Je ziet regelmatig dat topics worden geopend die niet helemaal voldoen aan het e.e.a. van wat er van een user wordt verwacht op GoT. Deze worden wel eens op slot gezet. Vaak zie je daarna dat er meteen nieuw topic wordt geopend met of een klacht, of nog een keer hetzelfde onderwerp.
Laat nu net een zekere JvS een stickie in LA hebben geschreven wat hierover gaat. Helaas leest zowat geen hond dat stickie en worden er tig mensen op het bestaan ervan gewezen.
Feature
Wanneer een topic op slot is, staat onderaan het topic een balk met de mededeling:
Is het mogelijk om in deze balk een link naar ’t stickie te zetten? Zoiets als met de tekst“Dit topic is gesloten”
Nadeel“Ben je het niet een met het slotje, klik hier"
Ik heb zelf één nadeel kunnen bedenken: dat mensen die om wat voor reden dan ook humeurig reageren op een slotje, eerder een modje spammen. Misschien dat ipv het opnieuw openen van een topic er meer gemaild wordt met een mod. Het tegenargument is dat er wel meer werk onstaat omdat er meer topics onterecht worden geopend en er alsnog over de e-mail communicatie is.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Nee zeef: niet als sluitmsg, maar in de balk onderaan met de tekst 'Dit topic is gesloten'. Dus eigenlijk in de templatezeef schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:44:
Ik vond het niks en ik vind het nog steeds niks. Ik zie liever maatwerk, sommige topics verdienen zo'n sluit msg niet eens.
Dat sommige topics het niet verdienen --> laat ik me niet over uit
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Daarom dus tegen. Dat bericht hoort in de sluitmsg en niet in de template.Motrax schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:57:
[...]
Nee zeef: niet als sluitmsg, maar in de balk onderaan met de tekst 'Dit topic is gesloten'. Dus eigenlijk in de template
dus jij vindt dat elke mod in de sluitmessage moet zetten:zeef schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:24:
[...]
Daarom dus tegen. Dat bericht hoort in de sluitmsg en niet in de template.
"dit topic is gesloten, als je het er niet mee eens bent, kijk dan hier"
Ik snap niet wat je nou loopt te zeggen, maar even voor de duidelijkheid, we hebben hier over dit bericht:

Wat is er mis mee om daar van die tekst "dit topic is gesloten, als je het er niet mee eens bent, klik dan hier" van te maken?
Het is geen standaardbericht, het is geen vervanging van een normaal slotje, het is gewoon een mededeling die bij elk slotje van toepassing is of kan zijn en niet storend is als het niet van toepassing is...
"dit hoort in de sluitmessage".. Dat bepaal jij?
[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 01-06-2005 13:42 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ik weet niet wanneer een user het er wel of niet mee eens is, ik kan in veel gevallen zijn/haar argumenten vantevoren niet inschatten, dus ik kan ook niet vantevoren bepalen of een topic "verdient" om zo'n melding te krijgen
Het lijkt me toch een beter alternatief dan users die erna verschillende topic openen te vertellen dat ze het niet eens zijn. Daarnaast lijkt me dat er in die mail een motivatie staat waarom ze het er niet mee eens zijn.JvS schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 14:36:
Ja. ik ga namelijk niet topics sluiten en dan als extra service in een topic neerzetten dat een user mij mag mailen als ie het er niet mee eens is.
Ik weet niet wanneer een user het er wel of niet mee eens is, ik kan in veel gevallen zijn/haar argumenten vantevoren niet inschatten, dus ik kan ook niet vantevoren bepalen of een topic "verdient" om zo'n melding te krijgen.
Ik begrijp wel het idee van het niet standaard plaatsen. Anders heb je de kans dat ze overal op gaan reageren. Dus beide hebben voor en nadelen.
Verder is het natuurlijk altijd zo dat iemand die het niet eens is met een slotje kan mailen. Mensen die al langer op het forum rondlopen kennen de sticky, maar zullen het waarschijnlijk niet snel met een slotje oneens zijn. Mensen die nieuw zijn kennen de sticky waarschijnlijk niet, en zullen het in sommige gevallen minder snel met een slotje eens zijn omdat ze niet weten hoe het er op GoT aan toegaat.
Wat mij betreft voegt een dergelijke melding dus wel degelijk iets toe.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Anders sluiten ze de "Grote Topic Deel xx"'s en staat er nog zo'n msg. Terwijl dan niemand het er mee oneens is dat dat topic dan dicht moet.
Dat maakt toch echt niets uit volgens mijDrawer schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 20:38:
Moeten de modjes wel kunnen kiezen of dat bericht er wel of niet in komt te staan. Met zo'n pull-down menutje oid.
Anders sluiten ze de "Grote Topic Deel xx"'s en staat er nog zo'n msg. Terwijl dan niemand het er mee oneens is dat dat topic dan dicht moet.
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Beetje nuttloos imo.
Lijkt me zelf wel een nuttige toevoeging die niet storend is in gevallen dat hij niet nuttig is en iets toevoegt op momenten dat het wel nuttig, dus een stukje extra service als het ware.
Okay, het is dan 90% van de tijd nutteloos maar totaal niet storend, dus die 10% dat het wel nuttig is is het toch mooi meegenomen?
[ Voor 14% gewijzigd door DarkX op 01-06-2005 20:58 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Je kan hem toch alleen aan de topicstarter laten zien? Lijkt me geen enkel probleem en ook niet moeilijk te maken.Erkens schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 20:53:
mja, ik ga in deze met zeef mee, zo'n linkje is niet echt nuttig, vaak als er een topic gesloten wordt staat er in de sluitpost wel een linkje naar een of andere FAQ die niet gelezen is. Daarnaast is dat regeltje 9 van de 10x alleen bedoeld voor de Topicstarter, dus waarom moet de rest die ook zien?
Beetje nuttloos imo.
Bovendien moest je eens weten hoe vaak mensen me mailen omdat ze het niet eens zijn met een slotje, terwijl ik duidelijk alle benodigde FAQs noemde en zelfs nog een schop in de goede richting geef in mijn sluitpost. Mensen die geen ervaring hebben met GoT, en dus niet weten hoe het eraan toe gaat, zullen in het geval dat ze het niet eens zijn met een slotje eerder een nieuw topic openen of een klaag/scheldtopic maken. Met een simpele oplossing zoals dit voorkom je waarschijnlijk een groot deel van die overbodige topics, terwijl het eigenlijk geen moeite kost.
Ik zie in deze eigenlijk geen enkel tegenargument. Het staat toch niet in de weg? Zeker niet als alleen de TS het zou zien.
het komt allemaal zo kinderachtig over, alsof de vaste groep users niet weten hoe alles werkt. voor de nieuwe users worden allerlei "leuke" features bedacht om ze wegwijs op het forum te maken etc etc. Voor de vast groep users komt dit gewoon erg kinderachtig overDarkX schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:52:
Eigenlijk zie ik niet eens goed in wat het probleem is als de rest het ook ziet, mits het gewoon vriendelijk geformuleerd is. Als mensen zich daaraan al storen...
Gebeurt mij echt zelden eigenlijk? Als ik meer dan 4 mails per maand daarover krijg is het veel-NMe- schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:24:
Bovendien moest je eens weten hoe vaak mensen me mailen omdat ze het niet eens zijn met een slotje,
Nouja, een regeltje met een snelkoppeling vind ik niet kinderachter, zelfs behulpzaam. Ik bedoel, een aantal van de subforum specifieke regels zijn ook bij veel vaste bezoekers niet bekend wanneer ze nooit in dat subforum komen bijvoorbeeld. En of er nu staat "Dit is op slot" of "Dit is op slot, bij evt vragen zie: blaat", daar lees je toch overheenErkens schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:53:
[...]
het komt allemaal zo kinderachtig over, alsof de vaste groep users niet weten hoe alles werkt. voor de nieuwe users worden allerlei "leuke" features bedacht om ze wegwijs op het forum te maken etc etc. Voor de vast groep users komt dit gewoon erg kinderachtig over
* DarkX vindt dat wanneer men zich daar al aan stoort dat men een teenverkortende chirurgische ingreep nodig heeft
Ik heb nu je reply nogmaals gelezen en iets snap ik niet, je krijgt blijkbaar veel mails van mensen die het niet eens zijn met een slotje, omdat ze de faq's niet gelezen hebben, en dus moet er zo'n linkje komen zodat ze weten dat ze ook kunnen mailen-NMe- schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:24:
Bovendien moest je eens weten hoe vaak mensen me mailen omdat ze het niet eens zijn met een slotje, terwijl ik duidelijk alle benodigde FAQs noemde en zelfs nog een schop in de goede richting geef in mijn sluitpost. Mensen die geen ervaring hebben met GoT, en dus niet weten hoe het eraan toe gaat, zullen in het geval dat ze het niet eens zijn met een slotje eerder een nieuw topic openen of een klaag/scheldtopic maken. Met een simpele oplossing zoals dit voorkom je waarschijnlijk een groot deel van die overbodige topics, terwijl het eigenlijk geen moeite kost.
Zo'n tekstje heeft dus geen nut, want ze hadden al gemaild, ook al openen ze een nieuw topic, niks aan te doen, ze leren het vanzelf wel, moesten "wij" ook een tijd geleden, zonder al die nutteloze features waarmee je alleen maar huidige users pest
vaste bezoekers weten dat er faq's zijnDarkX schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:12:
[...]
Nouja, een regeltje met een snelkoppeling vind ik niet kinderachter, zelfs behulpzaam. Ik bedoel, een aantal van de subforum specifieke regels zijn ook bij veel vaste bezoekers niet bekend wanneer ze nooit in dat subforum komen bijvoorbeeld. En of er nu staat "Dit is op slot" of "Dit is op slot, bij evt vragen zie: blaat", daar lees je toch overheen

en zo'n tekstje moet in de sluitpost, omdat die toch bijna nooit hetzelfde is.
Er staat nou ook een hele lijst met regeltjes boven elke post die je tikt (behalve als je de quickreply gebruikt).Erkens schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:53:
het komt allemaal zo kinderachtig over, alsof de vaste groep users niet weten hoe alles werkt. voor de nieuwe users worden allerlei "leuke" features bedacht om ze wegwijs op het forum te maken etc etc. Voor de vast groep users komt dit gewoon erg kinderachtig over
Mwah, misschien heb ik net pech gehad ofzo. Ik heb er iig de afgelopen week al 4 gehad.elevator schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:05:
Gebeurt mij echt zelden eigenlijk? Als ik meer dan 4 mails per maand daarover krijg is het veel
Ik bedoelde er alleen maar mee vast te stellen dat mensen het lang niet zo vaak met een slotje eens zijn als jij suggereerde. Het staat dan ook los van de verdere discussie over of zo'n "waarschuwing" onder een gesloten topic zin heeft.Erkens schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:15:
Ik heb nu je reply nogmaals gelezen en iets snap ik niet, je krijgt blijkbaar veel mails van mensen die het niet eens zijn met een slotje, omdat ze de faq's niet gelezen hebben, en dus moet er zo'n linkje komen zodat ze weten dat ze ook kunnen mailen
Zo'n tekstje heeft dus geen nut, want ze hadden al gemaild, ook al openen ze een nieuw topic, niks aan te doen, ze leren het vanzelf wel, moesten "wij" ook een tijd geleden, zonder al die nutteloze features waarmee je alleen maar huidige users pest
Zou het niet handig zijn dat wanneer er een topic verplaatst of gesloten is er een automatisch gegenereerde pushmessage naar de TS gaat, zodat hij weet dat er iets met zijn topic gebeurd is?
voor "gevorderden" is dat neit nodig, die gebruiken waarsch. toch hun AT, die kunnen het dan in de prefs uitschakelen (default aan).
Scheelt de modjes een hoop werk lijkt me zo, en de overlast door mensen die niet weten hoe het hier werkt zal wata afnemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Maverick op 01-06-2005 23:19 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
ja en dat heb ik ook al tigduizend keer gezien, erg storend voor mij iig, ik weet dat allang, neemt alleen maar onnodig plaats in beslag.-NMe- schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:18:
[...]
Er staat nou ook een hele lijst met regeltjes boven elke post die je tikt (behalve als je de quickreply gebruikt).
Ik bedoelde er alleen maar mee vast te stellen dat mensen het lang niet zo vaak met een slotje eens zijn als jij suggereerde. Het staat dan ook los van de verdere discussie over of zo'n "waarschuwing" onder een gesloten topic zin heeft.
ow ik weet best dat er veel gemaild wordt hoor, laatst ook nog gemaild (niet over een eigen topic) alleen wordt er niet op gereageerd, en dan heeft zo'n tekst natuurlijk helemaal geen nut
mja ok, das idd ook wel wat beter.elevator schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:22:
Maverick - dat is al eens voorgesteld en heeft een aantal nadelen. Een aantal moderators verstuurt users met weinig posts wel handmatig een PM
PSN: DutchTrickle PVoutput
Hmm, dan ligt het aan mij, ik snap gewoon totaal niet waarom dat storend kan zijn, ik zie het meestal niet eens meer, behalve als het veranderd. Achja, mensen verschillenErkens schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:21:
[...]
ja en dat heb ik ook al tigduizend keer gezien, erg storend voor mij iig, ik weet dat allang, neemt alleen maar onnodig plaats in beslag.
Niets tegen jou trouwens verder, maar het valt me op dat bij de meeste discussies over nieuwe ideeen of veranderingen jij het liefst zo min mogelijk veranderd en ik meestal suggestisch maak om juist de verandering (beter) werkend te krijgen
ow, niks tegen veranderingen hoor, maar waarom altijd in het voordeel van de nieuwe users?DarkX schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:53:
offtopic:
Niets tegen jou trouwens verder, maar het valt me op dat bij de meeste discussies over nieuwe ideeen of veranderingen jij het liefst zo min mogelijk veranderd en ik meestal suggestisch maak om juist de verandering (beter) werkend te krijgenGeinig
Ik zeg trouwens ook niet dat je persee tegen veranderingen bent, het viel me alleen op dat we vrij regelmatig tegengestelde standpunten hebben in dit soort discussies. Verder niet erg hoor, liever een 'tegenstander' die zijn standpunten goed onderbouwd dan een medestander die loopt te blaten
Erkens> nouja, meeste react features zijn steeds op ervaren users gericht hoor, niet op n00bs. Tekstjes enzo natuurlijk wel, maar die zijn nu NET bedoeld om de minder ervaren user minder overlast te laten bezorgen op de ervaren users.
[ Voor 66% gewijzigd door DarkX op 02-06-2005 00:32 ]
like what? een of ander forumpje, maar dat is ook niet voor iedereen, voor de rest zit alles achter een aboDarkX schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 00:25:
Zo werkt elk bedrijf, zoveel mogelijk je op de nieuwe klanten richten zonder teveel de oude klanten te benadelen. Hoewel ik moet zeggen dat hier ook genoeg voor de oude users gedaan wordt imo.
maargoed, dat is teveel offtopic
Als ik twijfel zal ik meestal niet sluiten maat een opmerking plaatsen / bijsturen en dan niet zeggen dat het weer open kan na een mailtjezeef schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:41:
Nee, ik bepaal niet, ik vind dat wij (jullie) in de sluitpost moeten aangeven of er gemailed kan worden. Dat stukje maatwerk verwacht ik gewoon naar de klanten toe. Sommige topics verdienen die mogelijkheid overigens niet, daar moet je niet eens over kunnen mailen.
Inderdaad enkel en alleen in het voordeel van nieuwe users maar ik zie voor niemand een nadeel eigenlijk. Storend voor de mensen die vaak langskomen: zo'n zin is toch niet storender dan de huidige? En is het storender dan de hele lijst smilies die we al lang uit ons hoofd kennen?
Het huidige vind ik wel erg makkelijk trouwens, maar dat komt omdat ik te veel knopjes heb om gewoon door te posten na een slotje
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dat vind ik te suggestief gesteld, alsof we er al vanuit gaan dat mensen het er niet mee eens zijn. Dan maak je het wel erg makkelijk voor mensen om toch nog even te klagen. Ik ga er van uit dat mensen het met mijn slotjes eens zijn. Een verwijzing naar het topic lijkt me geen probleem, maar dan met een tekst als "Lees hier meer over het beleid aangaande slotjes" ofzo“Ben je het niet een met het slotje, klik hier"
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Ik denk dat een linkje naar het beleid voor mensen met commentaar op het slotje niet uitnodigend klinkt
Maar wat NMe zegt, laten we allen op crispy wachten