Toon posts:

[DELPHI][SQL]Hoe verbinden met een SQL database via delphi?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

dit probleem is meer voor Delphi-kenners dan de SQL-kenners. Ik heb op een server succesvol een SQL-database met tabellen staan, die ik met php bestanden aanspreek en wijzig. Nu wil ik in Delphi een programma maken, om diezelfde acties via dat programma te doen ipv die php bestanden.

Nu vroeg ik me af: wie weet hoe ik met standaard componenten in Delphi kan verbinden en inloggen met een SQL-database die op een server draait? En misschien ook hoe ik wat query's kan uitproberen en de gegevens opslaan in variabelen zodat ik er alles mee kan doen (ik wil het niet in een tabel laten zien).

Alvast erg bedankt.

(P.S. Ik heb wel een search in dit forum gedaan, maar niks bruikbaars gevonden).

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
*kuch*google*kuch*

er bestaat zo'n leuk tabblad BDE
click it

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 09:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Als je Delphi 6 of hoger hebt, vergeet dan AUB de BDE(groot, log, en wordt niet meer onderhouden!). Kijk eens op de ADO tab of op de DB Express tab.
In de Delphi help is een hoop informatie te vinden, en tutorials ook (google zoals BasieP al aangaf)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• cameodski
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
Of zoek eens in de help naar TDatabase, TDataSource en TQuery.

Never underestimate the power of

Verwijderd

cameodski schreef op 24 oktober 2002 @ 18:21:
Of zoek eens in de help naar TDatabase, TDataSource en TQuery.
En als je het net als PHP ook op internet wil doen, moet je deze componenten op een ActiveX form plaatsen :D

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Ja, dit zijn toch dingen die je wel in de help van Delphi, ieder Delphi boek, etc... moet kunnen terugvinden hoor.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.