[Javascript] Lokaal bestand openen & gegevens eruit halen...

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 07:47

EelCapone

Ik kom je halen!

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een scriptje maken waarmee je d.m.v. een Browse-button een lokaal bestand kunt openen, waar dan vervolgens gegevens uit worden gelezen, en die dan weer als default value voor text-boxjes worden gebruikt in een HTML pagina.. (snap je ut nog? :) )

Het is namelijk de bedoeling dat iemand de gegevens van bijv. een DivX movie kan uploaden via een formuliertje.. Nu lukt me dat formuliertje wel om te maken, maar hoe kan ik in JavaScript bestanden openen, en daar gegevens uit plukken?

grtz

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56
Waarom wil je dat? Waarom geen PHP meuk dan?.. is volgens mij veel handiger

Motor onderhoud bijhouden | Mijn Aprilia RSV Mille Alitalia

• EelCapone

EelCapone

Ik kom je halen!

Topicstarter
willem169 schreef op 24 oktober 2002 @ 16:16:
Waarom wil je dat? Waarom geen PHP meuk dan?.. is volgens mij veel handiger
Ehm.. PHP is toch server-side? :/
Dus dan zou ie nooit toegang (mogen) hebben tot de client-harddisk?

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-01 16:11
Misschien kun je iets met het JS fileSystemObject (even zoeken).. maar hier heb ik verder geen verstand van, dus het is een greep in de lugt( ofzo:P)

Verwijderd

Standaard is het niet mogelijk. De gebruiker moet expliciet toestemming geven voordat jouw website gegevens van de HD mag lezen. Dit vanwege beveiligingsissues (imagina what people can do if they can read your local files!!!).
Ik ga je geen code geven om dit client side te gebruiken. Het Scripting.FileSystemObject moet je in ieder geval genoeg informatie verschaffen (IE only!).

Waarom gebruik je geen cookies om de informatie in op te slaan?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2002 16:44 . Reden: typo ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

EelCapone, dit moet je toch server-side gaan doen!? Je kan dan toch gewoon de gegevens gaan gebruiken!? Ook kan je natuurlijk gewoon de persoon zelf die gegevens in laten vullen..

Naar mijn idee zoek je voor een te ingewikkelde methode en kan je beter naar willem169 luisteren hoewel die oplossing van r0bert wellicht zou werken...

• EelCapone

EelCapone

Ik kom je halen!

Topicstarter
Woudloper schreef op 24 oktober 2002 @ 16:44:
EelCapone, dit moet je toch server-side gaan doen!? Je kan dan toch gewoon de gegevens gaan gebruiken!? Ook kan je natuurlijk gewoon de persoon zelf die gegevens in laten vullen..
Misschien had ik iets duidelijker moeten zijn.. Dit gaat dus over de client-side, maar er is (uiteraard) ook een server-side.

Serverside:
Op de webserver draait MySQL en Apache (PHP support dus).. In MySQL zit een tabel waarin mensen hun DivX-jes kunnen opslaan, zodat anderen deze lijst kunnen bekijken, zoeken etc...

Client-side:
Leden moeten d.m.v. een HTML-formulier één voor één hun DivX-jes invoeren.. En aangezien dit voor sommigen nogal veel werk is ( :z) wil ik kijken of dit (deels) automatisch kan door een aantal gegevens standaard in te vullen door de AVI-tag uit te lezen....
Het mooiste is natuurlijk als dit embedded in de HTML pagina gebeurt, want een
VisualBasic applicatie-tje schijven is niet zo moeilijk :)

Verwijderd

Volgens mij moet je Java of zoiets dergelijks gebruiken, want ik denk niet dat javascript binaire files kan uitlezen, javascript kan in principe al geen locale files uitlezen (tenzij in IE als de persoon er uitdrukkelijk toestemming voor geeft.)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56
Je kunt PHP ook lokaal installeren :) :z

Motor onderhoud bijhouden | Mijn Aprilia RSV Mille Alitalia

Verwijderd

*Zucht*.. Kan iedereen even het verschil opzoeken tussen serverside en clientside... zou heel veel vragen op de dit forum schelen ;)

Verwijderd

Idd, om binaire data te kunnen lezen moet je geen javascript gaan gebruiken. Gebruik dan een signed java applet.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

CJ_S, je hebt wel een beetje gelijk :)

Maar de topicstarter zocht eigenlijk naar een mogelijk om het wel voor elkaar te krijgen. Op zich moet het mogelijk zijn omdat (mits je met IE) werkt gebruik kan maken van VBScript of JScript. Deze twee talen zijn in staat om middels het FileSystem Object verschillende gegevens over een bestand op te vragen. Echter, weet ik niet of de topicstarter aan deze gegevens genoeg heeft.

Wellicht moet je eens op zoek gaan naar een DivX achtige module, waar je binnen JScript/VbScript een object van kan maken en dan écht de nodige informatie op kan vragen.
Er zijn overigens genoeg site's die uitleggen hoe het FileSystem Object werkt, moet je maar eens zoeken met: "VBScript JScript FileSystem Object" en je vind hoogstwaarschijnlijk genoeg

• EelCapone

EelCapone

Ik kom je halen!

Topicstarter
Jep, ik had al ff gezocht op "vbscript FileSystemObject", en daar zal ik (uiteindelijk) wel uitkomen...
Maarja, als ik dan toch bezig ben, dan wil ik ut meteen in java proberen te doen, zodat ut platform-onafhankelijk is >:)

Verwijderd

In dat geval, veel success!!!!! :)
Pagina: 1